Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Valg av trådløs router

Anbefalte innlegg

Skal endelig bli trådløs etter mye om og men. Kommer til å kjøre den stasjonære maskinen på kabel men spille Xbox 360 over trådløst samt bruke den bærebare.

Jeg bor i en relativt liten leilighet, så avstandene blir ikke så lange. Det er mye murvegger her og ingen av de trådløse enhetene vil ha fri sikt til routeren.

Har sett meg ut to gode kandidater uten at jeg har videre knusepeil på området:

Linksys WRT54GX Trådløs SRX Router

eller

Linksys WRT54GS Trådløs Bredbåndsrouter

Hvilken bør jeg gå for? Blir førstnevnte overkill eller trenger jeg såpass?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan vil denne routeren funke i forhold?

D-Link GamerLounge Wireless 108G Gaming Router m/ gigabit switch

Vil den være god sammen med Xbox 360? Ser at denne klarer 108mb

5868126[/snapback]

Har den routeren, og har kun positive efaringer. Den er dønn stabil, ingen i huset her faller ut i det hele tatt. Har heller ikke problemer med dekningen over flere etasjer. Har ikke prøvd Xbox, så kan ikke hjelpe deg der.

Lenke til kommentar

Kan anbefale D-Link produkter. Vet ikke med den gamer routeren, men de routerene jeg har prøvd fra D-Link er veldig bra. Vet at det er en del trådløse routere som er ustabile og får deg til å falle ut ofte, men dette skjer aldri med D-Link.

Eneste var litt tull under en innstallasjon hvor jeg måtte taste et passord som verken sto på esken, cd'en eller i innstallasjonsguiden. :nei:

Lenke til kommentar
Kan anbefale D-Link produkter. Vet ikke med den gamer routeren, men de routerene jeg har prøvd fra D-Link er veldig bra. Vet at det er en del trådløse routere som er ustabile og får deg til å falle ut ofte, men dette skjer aldri med D-Link.

Eneste var litt tull under en innstallasjon hvor jeg måtte taste et passord som verken sto på esken, cd'en eller i innstallasjonsguiden.  :nei:

5870029[/snapback]

Vel, det er din erfaring. Hvis man leser andres erfaringer med D-Link produkter, ser man raskt at din erfaring er langt i fra standard. D-Link har ustabile, trege routere.

Til trådstarter: Gå heller for en Linksys, Både SRX og WRT54GS er begge gode routere. Har selv sistnevnte. Fungerer helt stabil med 3dje parts firmware (har aldri kjørt med original firmware, men hører at folk sier den er stabil også) SRX og MIMO produkter er "state of the art" -men i mitt tilfelle overkill. Nå vet jeg ikke med deg... Routeren min står i kjelleren på et helt vanlig Norgeshus, med trådløse klienter i overetasjen. God dekning, stabilt nett. Linksys er jo tross alt Cisco produkter (les: standard innen nettverksbransjen) D-Link er noe oppsop som har kommet på banen i det siste (les: anbefales ikke her i gården)

Lenke til kommentar
D-Link er noe oppsop som har kommet på banen i det siste (les: anbefales ikke her i gården)

5870092[/snapback]

D-Link is the global leader

in Revenue and market share for Wireless and Ethernet networking for both consumer and SOHO users. Founded in 1986

De har vært på banen litt lenger enn i det siste ;)

Har to Dlink rputere, DI614+ og DGL4300, begge fungerer utmerket fremdeles.

Tror det er DI624+ jeg har lest mest negativt om, er mange som har dårlige erfaringer med den. Den fikk man jo byttet i en annen router om man kontaktet Dlink.

Lenke til kommentar
Jeg har problemer å streame vidoer over internett med DGL4300, en liten NB hvis du ønsker det :)

5870677[/snapback]

Heisann du,

Det problemet du har høres det ikke ut som et DGL-4300 problem, men mer en av 4 mulige: for liten linje hastighet, spes. opphastighet, for mange routinger fra server til motaker, eller for liten linje fra server. Eller for mange andre ting på linja, og du ikke har trafikk shaping on. Se gamefuel funskjonen for å prioritetere f.eks streaming, eller spilling, mens du driver med andre ting.(eg Bittorrent)

MVh

Brutalix

Lenke til kommentar

Når vi først har kommet inn på Xbox360, så vil jeg si at MS har gjort en dritt dårlig jobb på det trådløse kortet der. Den støtter bare en billig WEP løsning.

I dag kjører jeg WPA-PSK, og da får jeg ikke Xbox360'en på nett via det trådløse. Dette er skikkelig ræva. Til og med min 2 år gamle trådløse skriver større WPA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...