Gå til innhold

TES: Del dine morsomme hendelser!

Anbefalte innlegg

Liten spoiler her, for de som ikke har fullført Hircine's Quest enda:

Jeg fikk vite hvor enhjørningen befant seg av Hircine, og brukte derfor fast travel for å komme dit fortest mulig. Dette gjorde at også hesten min ble med, og vi endte selvfølgelig opp midt i klynga av minotaurer. Alle tre, pluss en illsint enhjørning kom løpende mot meg og jeg tenkte at nå var det på tide å loade..

Heldigvis sprang de rett forbi og hamret løs på hesten min. Den begynte å galloppere for livet, og så løp vi på en lang rekke over halve Cyrodiil da: hesten min, en forbanna enhjørning, tre minotaurer også meg tilslutt, som kastet ildkuler etter paraden foran meg.

Det varte ikke lenge før en Imperial soldat kastet seg inn i rekka, og han ble selvsagt truffet av ildkulene mine. En annen soldat så dette og bestemte seg for å løpe etter meg. Etterhvert kom det noen ulver også (ble sinnsyk FPS drop etterhvert :D), og jeg bestemte meg for å slakte idiotene bak meg og heller dra etter enhjørningen etterpå. Etter veldig mye leting, fant jeg den endelig. Da var dn så godt som død, og omringet av tre fjelløver :lol: Hesten min har jeg aldri sett igjen, stakkars :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en litt ond morsom ting:P

Igår så klatret jeg meg opp på et fjell med en extremt bratt og steinete bakke, der Quicksavet jeg Sneik meg bak Shadowmere(hesten min) og skjøt den flere ganger så den besvimte. Den falt ned bakken tok flere baklengs saltoer og traff en liten stein så Hesten Fløy langt nedover bakken. jeg synes det var litt morro for det viser hvor sjukt fett Havok er! <3 Jeg quickloadet og Shadowmere hadde det helt fint:P

-Knut

Lenke til kommentar

Har en morsom video her som handler om en tyv på natta som stjeler det som senere viser seg og ver brød.

Med vakter i hælene gjemmer han seg i huser og springer rundt i byen.

Synes litt synd på tyven stakkar der i slutten :no:

Anyway ta en kikk på den:

Lenke til kommentar

HaHa nå har jeg prøvd oblivion,første jeg gjorde når jeg spillte var og prøve meg som tyv....

Jeg løper inn i et hus og skal snike meg rundt , plutselig står vakta rett forranam meg og jeg går sakte bakover så plutselig sier han : 'Help it is a thief inn here''

Og jeg og den tolmodigheten min så første jeg gjør er og ta fra pil og bua og skyter vakta på hesten siden jeg vil ha hest :!: Så etter en stund hadde jeg ridd et ganske godt stykke så plutselig ser jeg vakta enda har føltt etter meg...Jeg hadde løpt i ca 10min med hesten !

Plutselig kommer en gæ'ærn dame med klubba og banker meg så kommer vakta og ber meg betale så sier jeg : at jeg ignorer !

Så skriker han : Pay vidt your blood!

Da Var jeg så godt som ferdig....

Men ejg unslapp med så vidt liv igjen!

så løp jeg inn i skogen ,noe jeg aldri skulle gjort!

Så ulven tokk Meg =P

Endret av GANTEN
Lenke til kommentar

Jeg ble sendt ut på opdrag til å robbe noen blinde munker utti huttiheiti.

Vanligvis ville jeg ikke gjort det, siden FPSen er en brøk del av skonummeret mitt, men det var tross alt The Grey Fox...

Etter etn stund på hesteryggen kom jeg til en innsjø.

Der så jeg en Imp og noe som lignet på en alv med pil og bue.

Alven skjøt en pil, Impen svarte med elektrisitet.

Jeg hadde ikke problemer med å velge side og løp med sverdet mitt mot Impen.

Når jeg kom nærmere så jeg at en pilspiss stakk ut fra ræva til Impen.

Når jeg så på den andre siden, så jeg at den nettopp hadde blitt tante.

Hvor det ble av alven med det farligt gode blikket vet jeg ikke, men jeg tok impen ut, som et barmhjertighets drap....

Lenke til kommentar

Studerte stolt min Breton som akkurat hadde fått fullt stål utstyr: Steel currias, greaves, boots, gauntlets, helm, claymore. Såg på kor bra beskyttelse det gjer i forhold til iron og følte meg ganske stolt. Såg bakfrå, og då såg eg at det var berre klær på baksida av knærne. Jaja, tenkte eg. Er kanskje ikkje den mest utsatte plassen, sjølv om avkappa senar kan vera ein bitch å springa med. Har i allefall chainmail på rumpa, der plate mail hadde vært litt ubehageleg. So snudde eg kameraet slik at eg såg forfra. Konstanterte at knærne var godt beskytta her, og studerte dei tøffe tuppane på støvlane og stålplata frampå hanskane. So, plutseleg, såg eg ein fatal mangel på rustningen: Mine edlere deler var fullstendig åpne. Berre eit tynt lag blått tøy var mellom verdas framtid og kuleenden av ein stridshammar styrt av ein berserkar orc. Panikkslagen sprang eg til den nærmaste mage guilden og kjøpte den beste disintegrate weapon spellen dei hadde. Berre eine av mine to claymorar skulle risikerast i kamp.

Lenke til kommentar

like ved der hvor man begynner er det en liten village med 3 hus og et inn som har ca 5 innbyggere....og alle har blitt ofre for en lokal mage som forsker på en invisibility spell som har litt for stor radius effekt....den er ment og vare i ca 2 år hvis jeg husker riktig og han magen ser ikke på det som noe som helst problem og det i seg selv er egentlig ganske morsomt.... men jeg husker jeg gikk og kasta enn scroll jeg fikk av han magen som skulle reversere spellen (curse nesten) som alle i landsbyen hadde fått og ja de ble alle synlige....og questen var over....så sa en kompis som satt og så på at det var litt for kjedelig....så så vi en orc som holdt på å grave i åkern midt på tunet der med rompa i været og jeg fant ut at det hadde vært morro og bruke den grønne rompa som blink!

jeg trakk min splitter nye steel longbow og sikta på den høyre rompeballen, trakk opp buen, siktet godt og den kjørte seg langt in i den stakkars orce rompa, naturligvis ble han forbanna og kom med knyttnevene mot meg og skulle ta igjen....jeg trakk min twohanded claymore og dengte det jeg kunne med min level 2-3 breton mage.....og så til all fortvilelse at flere av inbyggerne i landsbyen kommer løpende mot meg og mine nye lekekamerat.... den første som kommer i dialog med meg er innkeeperen som jeg fikk questen av og han har verdens største smil over det bleike fjeset sitt og til min største forundrelse begynner han og rope "thank you thank you" i en veldig ivrig og fornøyd tone.... det overraskende og latterlig ironiske øyeblikket ble raskt avbrutt av latterbrøl av meg og kompisen min som begge syntes hele situasjonen ble hysterisk morsom da innkeeperen omfavner deg og sier takk når orceslaven hans står med en pil en halvmeter inn i rompa si og sloss for livet! :D:p

Endret av Rewws
Lenke til kommentar

Er muligens en liten spoiler dette her så jeg legger det i en spoiler tag (er om ett quest fra dark brotherhood)

Har nettop tatt det questet for Dark brotherhood hvor man skal snike seg inn i fengselet og drepe en av de insatte. Jeg klarte etter en del quicksave og quickloads å komme meg innn usett og fikk drept karen, da fant jeg jo ut at jeg måtte samme veien ut igjen og prøvde desperat å komme meg forbi vaktene på nytt. Ble fort sett av den første vakten og siden jeg ikke kunne drepe de (ville ikke miste bonusen) tok jeg bena fatt og løp hele veien ut med 4 vakter hakk i hel.

Da jeg kom helt ut tenkte jeg at jeg bare kunne ta en fast travel til dark botherhood sanctuary eller hva det het, men det gikk ikke fordi vaktene hadde fulgt etter meg hele veien ut. Da slang jeg meg på hesten og rei av gårde i håp om å komme meg langt nok unna så jeg fikk tatt fast travel, men på veien rei jeg forbi ett vortesvin som selfølgelig drepte den ene vakten og en beskjed om at jeg ikke ville få bonusen spratt opp. Da var det bare å loade og starte fra etter jeg drepte han karen på nytt :lol:

Klarte det heldigvis denne gangen og fikk bonusen min!

Lenke til kommentar

Kanskje ikke så gøy, men litt teit syntes da jeg.

Hadde nettopp tatt en tur innom et hus for å stjele noe diverse saker og ting. Dette var da på natten mens hus-eieren lå og sov. (frekt tyveri for å si det sånn)

Da jeg skulle gå ut av huset kom loading-bildet opp, hvor det da stoppet på ca 50%.

Jeg tenkte at dette da bare var en vanlig kræsj. Men det var det visst ikke. Senere (i dag) har jeg funnet ut at hele hovedkortet mitt hadde tatt kvelden.

Så det lønner seg kanskje ikke å være slem hele tiden, ting KAN skje.. :hrm:

EDIT: Skikkelig krise at hovedkortet kræsja 10 dager før TG06. Komplett.no - Send det nye hovedkortet mitt fort som f...!

:D

Endret av mompen
Lenke til kommentar
Spillet er sånn cirka 4.5GB stort, og det er ikke noe vanskelig å sette seg inn i det. :)

5831561[/snapback]

... Så lenge man har det originalt. Manualen hjelper en godt på vei med ting som ikke blir nevnt in-game. Skal man spille spillet uten manualen, og samtidig ikke har peiling på rollespill... Vel, la oss bare si: There will be trouble (vel fortjent, selvfølgelig)

Lenke til kommentar

Jeg synes det var ganske festlig i Anvil Castle. Der møtte jeg en av fencene til thieves guild, og han kom vandrende mens jeg holdt på å loote dem for all vinen deres. Hver gang jeg plukket opp en ny flaske stod han og plystret for seg selv og mumlet "I didn't see anything". Plutselig ble han sint og skulle ha meg til å slutte, uten at jeg skjønte hvorfor. Et sekund eller tre så jeg at det var kommet et par vakter inn, og at han bare spilte med. Lo litt da, genialt lagt opp.

Lenke til kommentar

Jeg hadde nettopp en selsom opplevelse som involverte sniking i Oblivion. :|

Jeg var på vei oppover i et av de mange tårnene for å stikke av med en Sigil Stone, som så mange ganger før. Jeg har etter hvert blitt litt lei av å slåss med de ufattelig irriterende "Spider Daedra"-sakene, og til min store fortvilelse står nettopp en slik en og blokkerer hele gangen - I den ene gangen jeg må opp igjennom. Jeg konkluderte med at det var bare å bite i det sure eplet, og snek meg opp mot den mens jeg trakk sverdet ... Da jeg fikk et infall. "Den edderkoppen er jaggu bred, men den er ikke så høy... Jeg undres ..." - Hvorpå jeg tok sats og hoppet rett over den, fremdeles i sneak-modus, og landet på andre siden, uten at den merket noe. Jeg var så overrasket over at det gikk bra at jeg holdt på å vandre rett i synet på en Frost Atronach. Nevnte Atronach stod for del to av opplevelsen. Han fylte døråpningen på andre siden av gangen, og jeg aktet å se hva snikingen min virkelig kunne gjøre.

Å hoppe over en tre meter høy isklump, særlig når det ikke er noe mellomrom mellom hodet hans og taket, virket som en dårlig løsning. Det gikk derimot fint å snike seg under armen hans, bokstavlig talt. Han var såpass høy at jeg kunne spasere ubemerket forbi, da jeg fikk god plass i mellomrommet mellom hånden hans og gulvet.

Hele scenen var så komisk at jeg måtte stoppe opp og flire etterpå.

Lenke til kommentar

Jeg har i det siste blit frekvent angrepet av usynlige monstre ("chameleon"-usynlige, dvs. de er nesten umulige å få øye på). Dette gjelder alt fra troll til ulver og bjørner. Ikke så veldig morsomt, men hvorfor er de usynlige? Det er kankje litt morsomt hvis Radiant AI gjør at de spiser planter som gjør dem usynlige... :hmm:

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

En ting jeg syntes var litt morsomt var at Grey Prince ikke ga noen motstand idet jeg møtte han i arena'en.

..og rett etter det, traff jeg på en liten gulkledd gutt som sa han var fan av meg og ville følge etter meg.

Jeg lot han følge etter meg men ble fort lei av han, så jeg fikk han til å stå stille og skjøt en pil gjennom hodet på han.

Artig ragdoll effekt :thumbup:

Lenke til kommentar
En ting jeg syntes var litt morsomt var at Grey Prince ikke ga noen motstand idet jeg møtte han i arena'en.

..og rett etter det, traff jeg på en liten gulkledd gutt som sa han var fan av meg og ville følge etter meg.

Jeg lot han følge etter meg men ble fort lei av han, så jeg fikk han til å stå stille og  skjøt en pil gjennom hodet på han.

Artig ragdoll effekt  :thumbup:

5871019[/snapback]

hehe, tok han med på quest i kloakken jeg, var uheldig når jeg slo en rotte og traff han i stedet, da var han dau :!:

Men jeg dro til Leyawin en gang og da kom han løpenes igjen, satt han bare til å stå der og vente denne gangen :blink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...