AndrèFronDrei Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Jeg har et nokså rart prolem her Faren min tok hjem noen eldre IBM datamaskiner og servere som de ikke hadde bruk for lenger. Jeg tenkte jeg skulle legge inn en linux distro bare for moro skyld. Da jeg satte i cden og prøvde å boote fra cd, fant jeg ut at det ikke er mulig å starte fra cdrom. Jeg har undersøkt BIOS, og ingen av alternativene ser ut til å ha noe med oppstart fra cd å gjøre. Datamaskinen er av type IBM Personal Computer 300GL Serveren er en IBM Netfimity 3000 Det er verdt å merke at ingen av maskinene virker som å blitt levert med cd-rom fra forhandler, men i serveren er det satt i en cd-rom i ettertid. Håper noen her har noen anelse om hva jeg kan gjøre, nå som ikke F8 lar seg gjøre Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Da Win98 kom var det ikke vanlig å boote fra CD. Det normale var å boote fra en floppy som inneholdt en CD driver slik at installasjonen kunne lese fra CD. Siden har jo BIOS blitt mer og mer utviklet, i dag tar vi slikt for gitt. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Hei! Last ned boot-disketter for Linuxen din. På blant annet Fedora-cden ligger det et Windowsprogram som kan lage en slik diskett. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå