Gjakmarrja Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Viss du har mye i hendene og f.eks telefonene ringer kan det være praktisk å putte noe i lommen Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Hvis du glemmer å betale for noe i butikken går du tilbake og betaler for det... Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Hvis du glemmer å betale for noe i butikken går du tilbake og betaler for det... 5811055[/snapback] NEI. Det er det samme som viss kassadamen gir deg for mye peng igjen. Greit nok, kanskje DU gjør det... Men flertallet av mennesker gjør det nok IKKE. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Viss du har mye i hendene og f.eks telefonene ringer kan det være praktisk å putte noe i lommen 5810926[/snapback] ? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Ja, for all del. Du kan i blinde bare akseptere ting å la deg bli overkjørt. Bare fordi noen "over" deg tvinger deg, vil det ikke nødvendigvis være korrekt. Se på andre verdens krig, de som gjorde som Hitler sa fikk som det holdt etter krigen. Greit det er noe vi har akseptert, men er det riktig? Sammenlign hitler og diskusjon.no du, det var god sammenligning. Hitler drepte og torturerte millioner av joeder, diskusjon.no er mot stjeling. (og JA, det er stjeling, ingenting annet). EDIT: Inihelvete dåh, går det ikke an å gi absolutt faen i hva filen er og bare svare på hva trådstarter spør om. Noen folk her er så jævlig sløv at jeg blir kvalm, viss noen spør om hvordan man brenner en .ISO så svar på spørsmålet eller la være og svar i det hele tatt. Ofte vet ikke traadstarter at han gjoer noe galt, fordi 90% av brukerne gir langt pokker i aa lese rettningslinjene. Da er det faktisk kjekt aa fortelle ham at det han gjoer er forbudt paa forumet. Men greit nok, det funker fett aa holde kjeft ogsaa. EDIT: (DET ER ALTFOR MANGE WANNABE ADMINS HER) Ja, og det er altfor mange über-fjortiser her ogsaa. Hahaha det er så gale at det er latterlig. Det er du som er latterlig Tror noen av dere admin folka her tar jobben deres litt for seriøst. Nesten litt sånn som vekterne på det lokale kjøpesenteret, uniform og greier og greier. Då er du mann dåh :!: Hvis de tok jobben sin userioest ville det vaert lite poeng i aa ha dem her. La oss heller gjoer om forumet til et anarki hvor alle kan gjoere som de vil. Det ville funket fett det. Samme gjelder vektere. Hvis noe er forbudt skal det hindres. Det vaere seg haerverk, spilling paa automater (for de som er under 18) eller butikktyveri. Jeg mener vektere gjoer en god jobb, og det samme gjelder moderatorene. Forumets brukere kan her reflektere over alt som foregår her i verden. Bare synd dere skal ha samme politikk (på noen områder) som Kina har til internett. Ødelegger forumet på et måte, at man ikke kan snakke om alle mulige ting. Det oedelegger paa ingen maate forumet. Det som oedelegger forumet er horder av fjortisser som bryter rettningslinjene og spoer om idiotiske ting, som hvordan aa laste ned warez. DU TRENGER IKKE DISKUSJON.NO FOR AA FINNE WAREZ! Det er akkurat like irriterende med slike folk som det er aa skrive med caps lock Viss det nå er slik som dere vil ha det til, så kan vel dere her på forumet, viss dere skulle få noen klager mot dere, bare oppgi brukernavn og IP til (de folka som saksøker fildelere) så kan de ta seg av saken. Er nesten litt feigt av dere å ikke godta slikt prat her. Eller de kan gjoere det enkelt, og ta avstand fra alt som heter warez i utgangspunktet. hvis de hadde gjort som du sier og oppgitt ip-adresse saa hadde de nok blitt svaert upopulaere blant de som ble angitt Bedre foere var en etter snar var det vel noe som het. Sant nok, men det er ikke dermed sagt at respekten for loven/regelen skal opphøre. Dersom alle landets innbyggere skulle tilpasse lovverket etter sin egen, subjektive mening ville landet gått nedenom og hjem. Siden nedlasting av piratkopiert materiale i følge norsk lov ble forbudt 1. juli i fjor (noe overraskende mange ikke ser ut til å ha fått med seg) er ikke dette et tema forumet burde godta. Dersom man MÅ snakke om dette finnes det som sagt ypperlige alternative fora og kanaler for slikt. 5806096[/snapback] Quoted for truth. Viss du har mye i hendene og f.eks telefonene ringer kan det være praktisk å putte noe i lommen 5810926[/snapback] [imghttp://www.affirmativeweb.com/Media/shopping%20basket.gif[/img]? 5811275[/snapback] Akkurat det jeg tenkte paa. Du putter rett og slett ikke varer i lommene dine, det er dumhet Du holder dem i lommene eller legger dem i en kurv. Hvis du faar for mye penger igjen har butikken gjort en feil. Da er det greit, da kan du gaa din vei med dem. Det er mer aerlig aa gaa tilbake, men du gjoer ikke noe ulovlig naar du drar din vei med det. Hvis du legger noe i lommen og "glemmer" det saa har DU gjort en feil, og da skal DU gjoere opp for deg.Det aa ikke gaa tilbake med det er feighet og tyveri, ingenting annet Svar til spoersmaalene: Ja, jeg har lasted ned en del warez i min tid. Men ingenting det siste aaret. Nei, jeg angrer ikke, men ja, jeg vet jeg ikke burde. Kjoeper dog baade programvare og musikk som jeg liker. Hvis jeg ikke liker det saa spiller jeg det ikke uansett. Jeg mener forumets politikk til warez er akkurat slik den skal vaere, den burde ikke bli forandret. Hvis noe "lukter" warez saa er det i de aller fleste tilfeller warez. De fleste moderatorene har ganske god luktesans. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Synest forumets haldingar er greie eg, ikkje alltid like lett å kunne identifisere emner som kan føre til piratkopiering, men stort sett går det greit. Eit forum på denne størrelsen må ha sitt på det reine og ikkje oppfordre til piratkopiering. Ein kategori med warez ville blitt enorm. Det finnes nok stader å tilegne seg informasjon om warez på på nettet, det er strengt tatt ikkje behov for enda ein. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 -tyveri er tyveri, selv om det faktum at det er ett virtuellt produkt gjør det lettere for folk å tro at det ikke gjør noe.. At din 9år gamle kusine ikke forstår at det er en kriminell handling hun gjør tyder bare på at hun ikke er lært godt nok opp (noe som jeg vil tro gjelder de store, store massene av både barn og foreldre her i landet) 5806138[/snapback] Gjett hvorfor piratkopiering blir behandlet av lov om opphavsrett... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 *Har du noen gang lastet ned noe "ulovlig" materiell fra internett?*Viss du nå har det, følte du deg kriminell i handlings akten? *Syntes du forumet overreagerer, mange her laster ned warez og burde ikke de få ha en egen "krok" hvor dette kan diskuteres? 5804446[/snapback] * Gjør det daglig. * Jeg føler meg ikke kriminell, og anser norges lovverk for å være en konsekvens av lav kunnskap blandt politikere samt storkapitalens makt. * Diskusjoner om lovverk og moralen kan jo taes i Politikk? Et nydelig eksempel på en slik tråd som ble "voldtatt" av en moderator er denne: LINK Ja, for all del. Men igjen, -"freedom of speach". 5804544[/snapback] Freedom of speach gjeler ikke på forumet, her er det diktatur. Godta det eller finn deg et nytt forum. 5804554[/snapback] Ytringsfriheten er noe som ofte missforstås. Ytringsfriheten gir deg ikke retten til å si hva du vil hvor som helst uten noen form for negative sanksjoner fra noen, det betyr at du (til en viss grense) kan si/skrive/osv. det du vil uten å risikere offentlige straffereaksjoner eller negative sanksjoner fra det offentlige, men det betyr ikke at en redaktør ikke kan nekte deg å få publisert en artikkel i en avis, det betyr heller ikke at jeg ikke kan kaste deg ut av mitt eget hjem dersom du kaller min mor en h*re. Mener du at det bør være lovlig å diskutere warez på forumet fordi "folk flest" driver med ulovlig nedlasting? Jeg ser i så fall ikke sammenhengen, all den tid det er forbudt ved norsk lov. 5804566[/snapback] Diskutere det, ja, så lenge man ikke gjør det lettere å drive med warez. Hvis du glemmer å betale for noe i butikken går du tilbake og betaler for det... 5811055[/snapback] NEI. Det er det samme som viss kassadamen gir deg for mye peng igjen. Greit nok, kanskje DU gjør det... Men flertallet av mennesker gjør det nok IKKE. 5811259[/snapback] Dersom jeg hadde glemt det hadde jeg gått tilbake. Får jeg for mye igjen blir det vel litt annerledes. Men men. Men nå syns jeg fortsatt ikke piratkopiering er stjeling. Dersom jeg finner en sjokolade på markedet som har en oppskrift på siden er det ikke stjeling om jeg lager denne sjokoladen og gir den til mine venner. Det er heller ikke stjeling dersom jeg kjøper en byggehåndbok for en Ford Sierra og lager absolutt alt fra scratch, jeg lager en perfekt kopi av bilen. Det er ikke tyveri! Stjeler jeg noe får eier av det jeg stjeler en enhet mindre å selge, noe eier ikke får om jeg kopierer det. Og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har råd til å kjøpe all media jeg laster ned. Jeg kjøper DVDer en gang i blandt, spill jeg faktisk syns er verdt pengene. Men jeg representerer ikke et tap for et plateselskap når jeg laster ned en plate, fordi jeg aldri hadde kjøpt plata uansett. Jaja, min mening rundt saken. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 For all del mitt poeng også. De har ikke noe tap på at jeg laster ned det jeg laster den for jeg ville aldri kjøpt det i utgangspunkte. Jeg har ikke råd til det, når jeg en gang i tiden får mer kjøpekraft så selvfølgelig vil jeg kjøpe dataspill. Men nå er det slik at jeg ikke har råd til det, og siden jeg ikke stjeler noe i fra noen så ser jeg ikke helt problemet. F.eks lisensen til alt jeg har av programmer på dataen koster nok totalt oppunder 100.000. Hvorfor i helvete skal jeg betale for det, når jeg bare kopierer noen 1 og 0 på nettet. Jeg hadde derimot betalt for det viss jeg hadde tjent penger på de programmene. Men det er en annen sak. Jeg er programmerer selv, og må pent innrømmet at jeg ikke hadde likt det viss noen kopierte programmet mitt. Men jeg kan jo også forstå det i mange tilfeller, kommer annpå hvor mye tid jeg hadde lagt inn i kopisikringa. Forumets forhold til warez er jo bare ja, det det er. Forstår godt at de ikke vil ha snakk om det her, jeg vet om nok av forum og sider hvor jeg kan få det jeg trenger. Poenget mitt er bare at moderatorene må gi faen og stenge tråder når det ikke LIGGER NOE BEVIS på at det er warez. Det blir rett og slett patetisk, slette og stenge tråder som ikke har noe med warez og gjøre. Ja, så enkelt er det. De har ikke noe med warez og gjøre, men allikevel så klarer dere å stenge/slette. Det er patetisk gjort av dere, greit nok når folk sier det rett ut og det er tydelig at det er snakk om warez. MEN NÅR DET IKKE ER TYDELIG I DET HELE TATT, så kan dere gi faen å stenge tråden. Eneste grunnen dere stenger tråden er jo en vrangforestilling opp i huet deres som får dere til å tolke alt og ingenting som warez. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Selv om noe ikke er tydelig betyr det ikke at folk ikke skjønner det. Dersom du skjønner at det spørres etter warez, så skjønner moderatorene også det. De er ikke dumme. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 Viss jeg spør her om hvordan jeg brenner en .iso fil. Her på forumet så vil noen mestsannsynlig spørre/tro det er warez? Hva er så warezish med det? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Poenget mitt er bare at moderatorene må gi faen og stenge tråder når det ikke LIGGER NOE BEVIS på at det er warez. 5815727[/snapback] Ellers hva? Slutter du å bruke forumet? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) Poenget mitt er bare at moderatorene må gi faen og stenge tråder når det ikke LIGGER NOE BEVIS på at det er warez. 5815727[/snapback] Ellers hva? Slutter du å bruke forumet? 5815893[/snapback] Ha Ha Ha ja, du er jævlig tidig du. Funny fucker arent you. :!: Nei, poenget er at dere moderatorer får en felles tolkning av rettningslinjene. Er jo tydelig at dere ikke kjører samme linje alle sammen. Mener at den delen som omtaler warez er altfor upresis. Endret 26. mars 2006 av chills Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) Poenget mitt er bare at moderatorene må gi faen og stenge tråder når det ikke LIGGER NOE BEVIS på at det er warez. Det blir rett og slett patetisk, slette og stenge tråder som ikke har noe med warez og gjøre. Ja, så enkelt er det. De har ikke noe med warez og gjøre, men allikevel så klarer dere å stenge/slette. Det er patetisk gjort av dere, greit nok når folk sier det rett ut og det er tydelig at det er snakk om warez. MEN NÅR DET IKKE ER TYDELIG I DET HELE TATT, så kan dere gi faen å stenge tråden. Eneste grunnen dere stenger tråden er jo en vrangforestilling opp i huet deres som får dere til å tolke alt og ingenting som warez. 5815727[/snapback] Hvorfor "maa" de det? Det er ikke patetisk gjort av dem, og 90% av traadene hvor moderatorene tror det er snakk om warez saa er det faktisk det. Hvis noen spoer om hvordan man bruker en .Iso-fil, hva tror du det er? I tilnaermet lik alle tilfeller er det warez, fordi det foelger med instruksjoner i ALLE andre tilfeller Som oftest gjoer det det med warez ogsaa, saa jeg skjoenner ikke at de gidder aa komme aa forsoeple forumet her, men det er en annen sak. Kan du komme med eksempler paa et par traader som ikke burde vaert stengt? Viss jeg spør her om hvordan jeg brenner en .iso fil. Her på forumet så vil noen mestsannsynlig spørre/tro det er warez? Hva er så warezish med det? Fortell meg hva ellers du skal bruke det til? EN ENESTE TING bare! Det er veldig lite programmer som distribueres som imagefiler, stort sett linuxdistroer og warez. Har du en linusdistro som img saa finnes det instruksjon er du har funnet fila, dessuten kan du sannsynligvis nok om pc til aa brenne den typen filer uansett Ellers er det warez. 100% off-topic: Det heter "hvis", ikke "viss". Vaer saa snill aa skriv dette lille ordet riktig, det irriterer meg. Endret 26. mars 2006 av Herr Brun Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 100% off-topic: Det heter "hvis", ikke "viss". Vaer saa snill aa skriv dette lille ordet riktig, det irriterer meg. 5816215[/snapback] Begge deler kan brukast. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...abet=n&renset=j Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Fortell meg hva ellers du skal bruke det til? EN ENESTE TING bare! Det er veldig lite programmer som distribueres som imagefiler, stort sett linuxdistroer og warez. 5816215[/snapback] Jeg kan fortelle deg at mange av programmene jeg har tilgang til igjennom NTNU sin sitelisens distribueres som .iso-filer. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Fortell meg hva ellers du skal bruke det til? EN ENESTE TING bare! Det er veldig lite programmer som distribueres som imagefiler, stort sett linuxdistroer og warez. 5816215[/snapback] Jeg kan fortelle deg at mange av programmene jeg har tilgang til igjennom NTNU sin sitelisens distribueres som .iso-filer. 5816368[/snapback] Ok. Boeyer meg i stoevet for det, men foelger det ingen "bruksanvisning" med dem, eventuellt der du finner dem? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 chills, du prater som om det er ditt forum. Det er ikke ditt forum, det er hardware.no sitt forum. Det er de som bestemmer hva de vil ha på forumet og hva de ikke vil ha på forumet. Slik norsk lov er i dag og slik kanskje det veslige sammfunnet er i dag så saksøker man hverandre for absolutt hva som helst i disse dager. Og når teknologier som DMR kommer, er det rart da at hardware.no ikke vil legge ut noen informasjon som står de ansvarlig? Alt det du legger ut på dette forumet er hardware.no ansvarlig for, fordi det er de som eier forumet. Og finner noen mennesker ut at de skal saksøke hardware.no så kan noen få hele nettsiden stengt fordi det misstenkes at dette forumet har vært brukt til å distrubere ulovlige versioner/kopier av en film eller software for eksempel. Da tas hele siden ned. Beviser på det har vi hatt flere av, der blandt annet FBI har stengt en side fordi de mener at forholdet er ulovlig. Ja, hardware.no og søstersidene er ingenting uten brukerene, slik vil det alltid være. Men legger ikke hardware.no til rette for at innholdet på forumet er av lovlydige typen så kommer statens sjefer og andre og fjerner hele hardware.no til dette er ryddet opp i. Det skjer kanskje ikke med en gang med med tid og stunder vil det sje og da er hardware.no navnet bortet og man må lage hele driten på nytt ser jeg for meg. Derfor tar hardware.no sine eier den beskjeden til de som styrer forumet at, Vi vil ikke ha noe av den typen informasjonen på våre forumer, uansett hva det er. Om det er så hinting til en nettside eller at man kan hinte til at det finnes andre metoder å finne seg ulovlig kopier av et rettighetsbeskyttet materiale. Jeg sakser denne fra moderatorenes retningslinjer: Forumet har aldri vært, og skal heller aldri bli, et sted hvor man kan få svar på alle sine spørsmål om hvordan man kan gå til anskaffelse av ulovlig materiale som spill og programmer. Linking til spesifikke DC-hubber, oppfordring til å laste ned cracker, linking til sider som inneholder rettighetsbeskyttet materiale er ting som man skal slå ned på gjennom sensurering av innlegg. I tillegg skal tråder som åpenbart ber om informasjon som skal brukes til ulovlige aktiviteter stenges. Eks: ”Hvordan brenner jeg ut disse X-box-spillene som jeg har på disk som ISO” Enkelt å greit, og det står enda enklere forklart i retningslinjene og nettikette. Et annet sistat fra nettikette er dette: Husk at forumet (og Internett generelt) ikke er en rettighet, men et tilbud. Du kan bli fratatt tilbudet, og dette er du nødt til å respektere. Tenk derfor alltid godt over hva du skriver, slik at du er sikker på at det ikke bryter med retningslinjene, og ellers med god folkeskikk. Dette forumet er et tilbud for oss, rett og slett. Mange glemmer det på dette forumet og mener at alle har rett til det. Slik er det ikke hvis man ser sort-hvit på det. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 B|Real: Bøyer meg i støvet for deg, du er virkelig er en dyktig moderator. Tror jeg skal sette litt mer pris på forumet fra nå av Takker for meg... Jeg tror vi kan sette en stopper for denne tråden med det du sa, er liksom ikke noe mer å si. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 B|Real: Bøyer meg i støvet for deg, du er virkelig er en dyktig moderator. Tror jeg skal sette litt mer pris på forumet fra nå av Takker for meg... Jeg tror vi kan sette en stopper for denne tråden med det du sa, er liksom ikke noe mer å si. 5817344[/snapback] Jo takker og bukker Tror threaden skal stå åpen litt til, kan hende noen andre har noe avsluttende ord å tillføye som man ikke har kommet på å si enda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg