Gå til innhold

Forumets forhold til Warez... hva syntes du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahaha det er så gale at det er latterlig.

Tror noen av dere admin folka her tar jobben deres litt for seriøst.

Nesten litt sånn som vekterne på det lokale kjøpesenteret, uniform og greier og greier. Då er du mann dåh :!:

Nei... bare litt synd.

Forumets brukere kan her reflektere over alt som foregår her i verden. Bare synd dere skal ha samme politikk (på noen områder) som Kina har til internett.

Ødelegger forumet på et måte, at man ikke kan snakke om alle mulige ting.

Viss det nå er slik som dere vil ha det til, så kan vel dere her på forumet, viss dere skulle få noen klager mot dere, bare oppgi brukernavn og IP til (de folka som saksøker fildelere) så kan de ta seg av saken.

Er nesten litt feigt av dere å ikke godta slikt prat her.

Bertelsen: Vakkert ;):w00t:

psilocybe: Jeg regner med du har sett at jeg ber om en vote, hvorfor du ikke har gitt meg det kan jo være at du ikke liker innholdet i tråden. Noe jeg syntes er veldig uproft av deg :nei:

Endret av chills
Lenke til kommentar
Hahaha det er så gale at det er latterlig.

Tror noen av dere admin folka her tar jobben deres litt for seriøst.

Nesten litt sånn som vekterne på det lokale kjøpesenteret, uniform og greier og greier. Då er du mann dåh :!:

Moderatorer skal følge retningslinjene satt av forumstyret. Forumstyret må igjen følge reglene til de som sørger for å drive dette forumet.

Nei... bare litt synd.

Forumets brukere kan her reflektere over alt som foregår her i verden. Bare synd dere skal ha samme politikk (på noen områder) som Kina har til internett.

Ødelegger forumet på et måte, at man ikke kan snakke om alle mulige ting.

Som du ser av denne tråden er det ikke ulovlig å diskutere rundt warez. Så lenge filnavn, metoder og henvisning til nettsider ikke kommer frem kan man godt diskutere om man liker warez eller ikke, om det er rett eller galt å laste dem ned, osv.

Viss det nå er slik som dere vil ha det til, så kan vel dere her på forumet, viss dere skulle få noen klager mot dere,  bare oppgi brukernavn og IP til (de folka som saksøker fildelere) så kan de ta seg av saken.

Er nesten litt feigt av dere å ikke godta slikt prat her.

Feigt? Jeg ser ikke helt hvorfor det skal være feigt å ikke godta snakk om warez. Er det også feigt at moderatorer slår ned på personangrep? Er det feigt at snakk om hvordan man kan torturere dyr ikke er tillatt?

Lenke til kommentar
Feigt? Jeg ser ikke helt hvorfor det skal være feigt å ikke godta snakk om warez. Er det også feigt at moderatorer slår ned på personangrep? Er det feigt at snakk om hvordan man kan torturere dyr ikke er tillatt?

5805513[/snapback]

Akkurat der spora du av :!:

En ting er det, men å laste ned en film er IKKE jeg gjentar IKKE det samme personangrep, heller ikke det samme som dyre tortur. Mener du virkelig det? :!:

Hmm feigt, nei feigt er det kanskje ikke.

Men når vi ser på internett, så må innehavere av et forum bare ta en avgjørelse. Og her har de bestemt seg for å slå ned på warez. Noe som er forsovidt deres valg, om det er det riktig kan vi diskutere om.

Lenke til kommentar

5805513[/snapback]

En ting er det, men å laste ned en film er IKKE jeg gjentar IKKE det samme personangrep, heller ikke det samme som dyre tortur. Mener du virkelig det? :!:

Hmm feigt, nei feigt er det kanskje ikke.

Men når vi ser på internett, så må innehavere av et forum bare ta en avgjørelse. Og her har de bestemt seg for å slå ned på warez. Noe som er forsovidt deres valg, om det er det riktig kan vi diskutere om.

5805543[/snapback]

Har da ikke sagt det er det samme. Diskusjonene som har involvert dyretortur her inne har i de aller fleste tilfeller vært oppdiktede ideer som humoristiske svar. Likevel er det ikke tillatt da noen kan finne på å bryte loven. Diskusjon om warez kan også få noen til å bryte loven. Der ligger likheten.

Lenke til kommentar

Det er vel heller snakk om alvorsgrad dette lovbrudde har.

Viss du nå skulle kjøre på rødt og ingen ser deg, hva ingen biler der/folk som gikk, who fucking cares.

Viss du putta noe i lomma på butikken og glemte å betale for det, så er vel ikke det gale.

Viss du nå ligger litt over fartsgrensa lar politiet deg passere kontrollen, hvorfor? Jo, fordi vi har et SYKLIG høyt bøtenivå i Norge. Og politiet er enig, de fortsetter jakten på de virkelig farts synderene.

Enda et eksempel, en 16 åring kjøper seg ny moped. Trimmer den => Følger trafikken i både 50-60 sone. Vi slipper farlige forbikjøringer, ildsinte billister etc...

Så stopper politiet han, han får en saklig bot (må kanskje selge moppen for å få råd til bota) eventuelt betaler, gjør den om til orginal stand og er tilbake på veien til alles store irritasjon.

POENGET ER AT SELV OM DET ER EN LOV/REGEL SÅ ER DET IKKE NØDVENDIGVIS EN FORNUFTIG EN, ELLER RETTFERDIG EN.

(beklager OT, men trengte noen eksempler vekke fra dataverden)

Endret av chills
Lenke til kommentar
Så vil du ta opp dette i Politikk, religion og samfunn for å diskutere om dette er en rettferdig regel, eller kanskje i tilbakemeldinger om forumet for at regelen skal endres?

5805624[/snapback]

Reglen endres nok ikke det har jeg veldig lite tro på.

Politikk er det ikke, det har med forumets forhold til warez og gjøre.

Moderatorer har sikkert selv lasta ned film, musikk, spill selv.

Til og med Ueland har sikkert gjort det i sin tid :!:

Lenke til kommentar
Reglen endres nok ikke det har jeg veldig lite tro på.

Politikk er det ikke, det har med forumets forhold til warez og gjøre.

Moderatorer har sikkert selv lasta ned film, musikk, spill selv.

Til og med Ueland har sikkert gjort det i sin tid :!:

Jeg vil si det har med politikk å gjøre, da forumets politikk i denne saken i høyeste grad har med warez å gjøre.

Ueland, psilocybe og en rekke andre har nok lasted ned warez, ja... men kan ikke huske å ha sett de spørre om hjelp til det her inne.

Jeg laster warez jeg også, legger ikke skjul på det, men er ikke så sløv at jeg spør om hjelp til det her på forumet.

Lenke til kommentar

5805543[/snapback]

Men Hitler og Kina passer fint inn i diskusjonen? Jeg skjønner ikke helt problemet. Forstår du ikke hvorfor det er ønskelig å holde slikt utenfor forumet?

Lenke til kommentar
POENGET ER AT SELV OM DET ER EN LOV/REGEL SÅ ER DET IKKE NØDVENDIGVIS EN FORNUFTIG EN,  ELLER RETTFERDIG EN.

5805606[/snapback]

Sant nok, men det er ikke dermed sagt at respekten for loven/regelen skal opphøre.

Dersom alle landets innbyggere skulle tilpasse lovverket etter sin egen, subjektive mening ville landet gått nedenom og hjem. Siden nedlasting av piratkopiert materiale i følge norsk lov ble forbudt 1. juli i fjor (noe overraskende mange ikke ser ut til å ha fått med seg) er ikke dette et tema forumet burde godta. Dersom man MÅ snakke om dette finnes det som sagt ypperlige alternative fora og kanaler for slikt. :)

EDIT: Fjernet et nokså irrelevant OT-eksempel.

Endret av johnj
Lenke til kommentar
Det er vel heller snakk om alvorsgrad dette lovbrudde har.

Viss du nå skulle kjøre på rødt og ingen ser deg, hva ingen biler der/folk som gikk, who fucking cares.

Viss du putta noe i lomma på butikken og glemte å betale for det, så er vel ikke det gale.

Viss du nå ligger litt over fartsgrensa lar politiet deg passere kontrollen, hvorfor? Jo, fordi vi har et SYKLIG høyt bøtenivå i Norge. Og politiet er enig, de fortsetter jakten på de virkelig farts synderene.

Enda et eksempel, en 16 åring kjøper seg ny moped. Trimmer den => Følger trafikken i både 50-60 sone. Vi slipper farlige forbikjøringer, ildsinte billister etc...

Så stopper politiet han, han får en saklig bot (må kanskje selge moppen for å få råd til bota) eventuelt betaler, gjør den om til orginal stand og er tilbake på veien til alles store irritasjon.

POENGET ER AT SELV OM DET ER EN LOV/REGEL SÅ ER DET IKKE NØDVENDIGVIS EN FORNUFTIG EN,  ELLER RETTFERDIG EN.

(beklager OT, men trengte noen eksempler vekke fra dataverden)

5805606[/snapback]

Muligens ikke, men de er fremdeles lover og regler. Er det ok å bryte loven fordi DU ikke føler at det skader noen? :roll:

Hvis du har klager på reglene, få dem endra, ikke sitt her og klag på dem. Frem til den tid den norske regjering bestemmer seg for at Warez er lovlig, så har forumstyret full dekning for å nekte folk her å snakke om måter å skaffe warez og andre ting som kan hjelpe til ulovligheter.

til startpost:

1. ja jeg har lastet ned mye warez, mest da jeg var yngre uten jobb, mindre nå.

2. Jeg følte/føler meg ikke som en kriminell på samme linje som en knarker eller bankraner.. men etterhvert som jeg har blitt eldre og mer pengesterk har det blitt tyngre å skjule seg bak den "jammen jeg hadde aldri kjøpt det fordi jeg ikke har råd til det uansett" unnskyldningen..

3. Jeg støtter forumets regler om Warez ganske 99%. Bare i enkelttifeller som handler mer om enkelte moderatorers tolkning av reglene har jeg vært uenig i, men overall synes jeg regelen er bra. Å la folk snakke om alleslags ulovligheter ville bare dra forumet ned i søla. Før du visste ordet av det ville det være både snakk om hvordan skaffe warez, til hvordan å skaffe dop, horer, u name it... (ja, sterk overdrivelse, men skal de tillate en ulovlighet må de tillate resten..)

-"Du ville vel ikke ha stjålet en bil, en film i butikken... " osv osv bla bla bla

Er det å overdrive? Sette saken helt ut av perspektiv?

-tyveri er tyveri, selv om det faktum at det er ett virtuellt produkt gjør det lettere for folk å tro at det ikke gjør noe.. At din 9år gamle kusine ikke forstår at det er en kriminell handling hun gjør tyder bare på at hun ikke er lært godt nok opp (noe som jeg vil tro gjelder de store, store massene av både barn og foreldre her i landet)

Lenke til kommentar

Hitler og Kina er muligens dårlig eksempel Kina bedre enn Hitler siden de har en problemstilling som eksisterer den dag i dag.

Jeg forstår godt av forumet ikke vil ha warez snakk her, eneste problemet jeg har er at de stenger tråder som det ikke ligger NOE HÅNDFAST i tråden som antyder at det har med warez og gjøre.

Eneste jeg vil oppnå er at admin/moderatorer ikke stenger tråder som ikke inneholder warez. Det får nå være grenser, viss de bare "lukter" eller føler det så får de føle det vel. Det setter vel ikke forumet i noe dårlig lys gjør det?

Så lenge ingen faktisk spør direkte...

Lenke til kommentar
tja, du kan kalle Warez for "kyllingburger" og snakke om det, men det vil fremdeles være warez det er snakk om... Hentydninger blir jo omtrent det samme som å si det rett ut i mange tilfeller.

5806254[/snapback]

Jepp... men man kan ikke saksøke noen for å laste ned en kyllingburger ;)

Lenke til kommentar
tja, du kan kalle Warez for "kyllingburger" og snakke om det, men det vil fremdeles være warez det er snakk om... Hentydninger blir jo omtrent det samme som å si det rett ut i mange tilfeller.

5806254[/snapback]

Jepp... men man kan ikke saksøke noen for å laste ned en kyllingburger ;)

5806264[/snapback]

Hehe... Godt poeng pus :D

Lenke til kommentar

5805606[/snapback]

Herr tar du grundig feil. Tyveri fra en butikk (her inkluderer jeg folk som tar en frossenvare og etterlater seg i romtemperatur eller åpner varepakker i forretningen og ødelegger varen på den måten) medfører at alle ærlige kunder må betale mer for varene. Det betyr at når du putter ting i lommen og lar være å betale for det - er det jeg og de nadre her på forumet som må betale for det du tok.

(PS! Ikke eprosnangrep - du har selv bedt om en slik reaksjon!)

Lenke til kommentar

Hvorfor putte noe i lomma på butikken i det hele tatt? For det første er det lettere å glemme, og dermed gjøre seg skyldig i tyveri. For det andre kan noen se deg, og tro du skulle stjele den. Hjelper fint lite å si du "hadde tenkt å betale" da.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...