syklitengutt Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Ok... Aner egentlig ikke helt hva cron er og hvordan det fungerer. Har lest en i en tidligere post, hvor det ble snakket om cron for å gjøre en prosess daglig, altså oppdatere xmltv med cron. Har også lest en tidligere post her om ontv og der var det en som hadde problemer med å få lagt det til cron. Så er det noen som kan hjelpe meg med å få oppdatert tv_grab_no/path/listings-unsorted.xml og den videre delen med å sortere listen i ontv? Lenke til kommentar
ways Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Ok...Aner egentlig ikke helt hva cron er og hvordan det fungerer. Har lest en i en tidligere post, hvor det ble snakket om cron for å gjøre en prosess daglig, altså oppdatere xmltv med cron. Har også lest en tidligere post her om ontv og der var det en som hadde problemer med å få lagt det til cron. Så er det noen som kan hjelpe meg med å få oppdatert tv_grab_no/path/listings-unsorted.xml og den videre delen med å sortere listen i ontv? 5804374[/snapback] cron er en prosess som hvert minutt sjekker om noen oppgaver skal startes. du kan redigere cronfilen for din bruker ved å skrive crontab -e for root sudo crontab -e eller su; contab -e avhengig av systemet ditt. hvis filen åpnes i en editor du ikke forstå, skriv dette først export editor=nano her er mine for xmltv. eksperimenter og ha det gøy =) # m h dom mon dow user command 5 18 * * * /usr/bin/tv_grab_no --output=/home/lars/.listings-unsorted.xml > /dev/null 2>&1 ; nice -15 /usr/bin/tv_sort --output=/home/lars/.listings-sorted.xml /home/lars/.listings-unsorted.xml > /dev/null 2>&1 minutt, time, dag i mnd, dag i uka, program som skal startes. denne oppdaterer kl 1805 hver dag. pass på at hele kommer på samme linje Lenke til kommentar
syklitengutt Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 når jeg skrev crontab -e så åpnet dette i nano, greit nok det. Men det stod i terminal at crontab ikke fantes så den lagde en ny fil i /tmp med ett rart navn. Hvor skal jeg da lagre dette? Lenke til kommentar
ways Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 når jeg skrev crontab -e så åpnet dette i nano, greit nok det.Men det stod i terminal at crontab ikke fantes så den lagde en ny fil i /tmp med ett rart navn. Hvor skal jeg da lagre dette? 5806891[/snapback] den blir automatisk kopiert til rett plass når du er ferdig. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Lagre filen og lukk. Forøvrig ville jeg anbefale å lage et wrapperscript som gjør jobben, og kalle det fra crontab. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå