Xanitra Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Jeg bare undrer på: Var innom dagbladet.no og der så jeg noen som markedsførte for en dings som piper når den oppdager radar kontroller og lignende. Var litt fristet til å kjøpe en selvfølgelig, Men er ikke slike dingser ulovlig? http://www.whistler.no/ er forøvrig siden. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Jeg bare undrer på: Var innom dagbladet.no og der så jeg noen som markedsførte for en dings som piper når den oppdager radar kontroller og lignende. Var litt fristet til å kjøpe en selvfølgelig, Men er ikke slike dingser ulovlig? http://www.whistler.no/ er forøvrig siden. 5804112[/snapback] Ett godt tegn på at det er ulovlig er bare å lese deres egene FAQ; Ettersom bruken av laser- og radarvarslere kan gi bot anbefales det ikke å bruke sugeproppene som følger med. Da vil man bruke unødvendige sekunder på å fjerne den, samt den blir mer synlig plassert i vinduet. Det anbefales derfor at man anskaffer en bit borrelås med dobbeltsidig teip og plasserer denne på dashbordet. Den vil være mindre synlig og kan fjernes med en kjapp armbevegelse Men, høres jo bra ut da siden en fartsreduksjon på 5-6 km kan bety 2 tusen kroner mindre bot osv.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Lovlig å kjøpe, men ulovlig å bruke. Tror jeg. Lenke til kommentar
salah Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Lovlig å kjøpe, men ulovlig å bruke. Tror jeg. 5804583[/snapback] Hvorfor er det ulovlig å bruke det, men lovlig å kjøpe? Bør det ikke like godt forbys? Synes den loven var litt rar Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Blir ikke topic litt feil i forhold til innholdet? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Radar-/laservarslere er lov å selge, kjøpe og eie. MEN ikke lov å bruke. ( i bil vel og merke...) Pga EU / EØS er det lov å besitte slike inretninger. Men det er altså ikke lov å bruke de i kjøretøyer. Dette kommer av at det er veitrafikkloven som kommer inn i bildet når man har den i bilen. Og for å kunne lage litt faenskap for de som lovlig besitter politiscannere og radarvarslere, fant en smart jævel at man kunne legge inn et forbud i veitrafikklovgivningen istedet. For "ikke å ødelegge for trafikkontroller". Og det har jo med sikkerhet å gjøre, så da er det jo ikke noe problem å få med seg flertallet på en slik ordning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå