UltimA Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 hallo..! jeg har en AMD Atlon 750 mhz prosessor... går fint den, aldri hatt no trøbbel med den.. men nå har jeg lyst til å presse litt ekstra ut av den..overklokke allså.. jeg er erfaren med data og kan en del men jeg har aldri klokket opp en prosessor før.. jeg har kikket igjennom guidene på denne sida men jeg veit ikke om jeg kan bruke samme fremgangsmåte på min prosessor som på en AMD Duron for eks. kan noen hjelpe meg..og forklare fremgangsmåte..?? takk Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Hei. Du har en Athlon 750? Det er samme prinsipp for å klokke den som å klokke en duron, eneste forskjellen på de er L2 cache minnet... Det du kan begynne med er å stille FrontSide Bus opp over 100mhz og se hvor langt du kommer.... husk at når du øker hastigheten med mer enn originalt, spe på med litt mer cpu volt mens du øker FSB. Og dette gjør du helt til pc'en din begynner å vise feil, eller blir ustabil. klokk ett eller to hakk tilbake og du har dratt max ut av FSB overklokking. Neste trinnet er blyanttrikset, og det er jo forklart i en av guidene her på overklokking.no så det går jeg ikke mer innpå. Finn ut hvor høyt du kan stille multiplier, igjen følge på med volt og starte med vanlig FSB som sikkert hos deg er 100Mhz. Og for guds skyld pass på temperaturen. Når du har funnet ut hvor mye du kan stille multiplier, kan du da gå videre og prøve deg på FSB økning med den nye multiplieren. Lykke til!! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå