Gå til innhold

Kjøpe Sony HDR-HC3 i USA

Anbefalte innlegg

Etter mange ringerunder har jeg endelig fått en "bekreftet" leveringsdato for dette kameraet. Men dette er etter påsken, hvor jeg mer enn gjerne skulle hatt det.

Jeg har registrert at noen nettbutikker i USA har fått det inn på lageret, så jeg lurer på om noen har argumenter mot å kjøpe det der(vet garanti).

Og hva er forskjellen på en amerikansk og europeisk variant(sett vekk fra stikkontakt). Tenker på om man fremdeles bruker NTSC, nå når filmen her blir lagret i MPEG2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har registrert at noen nettbutikker i USA har fått det inn på lageret, så jeg lurer på om noen har argumenter mot å kjøpe det der(vet garanti).

5803861[/snapback]

Ikke mot å bestille i USA, men å bestille hos sjappene som påstår de har det på lager. Sony selv har ikke. Deres "authorized dealers" som bhphotovideo.com har ikke. Hva er det da de andre har? Gråimport av kamera fra Japan? Bøffer for å få deg til å kjøpe og håpe du ikke kansellerer? Om jeg ser "Now shipping" på bhphotovideo.com i de nærmeste dagene så vurderer jeg det sterkt. Vil også ha kamera til påska, vurderer om jeg skal kjøpe HC1E eller det billigste DV-kameraet jeg finner og så kjøpe HC3 til sommeren...

Ellers burde HDTV fungere bra, vanlig DV modus vil være NTSC. Det eneste som bekymrer meg i forhold til å kjøpe fra USA er at norsk kjøpslov ikke gjelder der, og det kan bli dyrt å sende det på service. Norsk kjøpslov er veldig fin å slå norske butikker i hodet med (ikke alle, men de som prøver å være "smarte").

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...