Gå til innhold

vann eller luft?


henriksern

Anbefalte innlegg

har et lite problem her.. har en 80mm modda taisol cgk760 med en delta vifte.. og jeg ligger på 26c på idle og 30-33c på load, det jeg lurte på var om jeg får lavere temp med vannkjøling, syntes liksom at tempen nesten var så lav som det går ann

 

_________________

Epox 8KHA+

AMD Athlon XP 1500+@1,56ghz

20Gb Samsung hd

80gb caviar

Hercules Kyro II 4500@185mhz

Taisol 80mm modd med Delta

 

[ Denne Melding var redigert av: InZomnia på 2002-09-25 12:27 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


InZomnia skrev (2002-09-25 12:25):

har et lite problem her.. har en 80mm modda taisol cgk760 med en delta vifte.. og jeg ligger på 26c på idle og 30-33c på load, det jeg lurte på var om jeg får lavere temp med vannkjøling, syntes liksom at tempen nesten var så lav som det går ann


 

Hmmm... Heeeeelt sikker på at den tempavlesningen er korrekt? 30-33c under load er veldig lite, det er det jeg har på en p3 med alpharibbe og en støyende 60mm som drar kaldluft rett inn...

Lenke til kommentar

Quote:


Hmmm... Heeeeelt sikker på at den tempavlesningen er korrekt? 30-33c under load er veldig lite, det er det jeg har på en p3 med alpharibbe og en støyende 60mm som drar kaldluft rett inn...



 

Ehh... han bruker en DELTA vifte ! HALLO ! delta har så siiinsykt mye luftstrøm at det nesten er skummelt! en tilsvarende effektfrobruk og ikke minst støyen men... Du vil nok ikke få så veldig mye bedre med vann nei, du kommer aldri under romtemperatur, hvis du ikke bruker peltier da.. men da trenger du antageligvis en ny PSU og det oppstår fare for kondens etc...

Lenke til kommentar

Heh - og så jeg som er fornøyd så lenge tempen holder seg under 60 grader :smile:

 

Greit nok at en overklokka CPU kanskje halverer levetiden hvis den går på 65 grader istedet for f.eks. 45 grader, men om en CPU idag holder 10 eller 5 år spiller jo ingen rolle - om max 2 år er den utdatert alikevel...

 

No offense guys - jeg vet det går sport i det, men jeg kunne ikke dy meg siden det rent praktisk ikke har noe å si hva tempen er så lenge den ikke er for høy :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


InZomnia skrev (2002-09-25 15:51):

har tenkt til å bruke peltier, men det blir ikke vel ikke før om noen måneder, snaut med penger her i gården det er pågrunn av delta`ene (har tre) at jeg vil ha vannkjøling så jeg kan kjøre dem på 5 volt


 

Skal du kjøre på med stort peltier, 226W, så må du ha god PSU, gjerne dediktert til peltierelementet. I tillegg MÅ du ha vannkjøling for å fjerne varmen fra peltier, da luftkjøling ikke har sjangs til å fjerne så mye varme.

 

Jeg kjører veldig VELDIG stille vannkjøling på en overklokket [email protected] og den rusler opp mot 38C hvis det er mye last, men da har jeg kun EN vifte på raddisen på...

Lenke til kommentar

Min P4 ligger på ca 25 grader på Idle. (Winamp i bakgrunnen). Med viftekjøling.

(Temp avlesning med Intel's "Active Monitor" som benytter P4's egen temp måler)

 

Men alikavel har jeg bestilt vannkjøling, som jeg har venta på i 2mnd nå... For å få ned støy. Primært i fra GeForce 4 vifta!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...