Frezz Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 (endret) Skal opprette en katalog: $dir = '/zen/'.DIR_WS_IMAGES.$_SESSION['manufacture_id']; if(!is_dir($dir)) { $mode = 0777; mkdir($dir, $mode); } else { die('ERROR'); } Men får denne feilmeldingen: Warning: mkdir(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 93984 is not allowed to access / owned by uid 0 Hva er feil? Endret 24. mars 2006 av Frezz Lenke til kommentar
trondes Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Du prøver å skrive en plass du ikke her lov.. hva med å sette $dir til $dir = 'zen/'.DIR_WS_IMAGES.$_SESSION['manufacture_id']; eller slå av safemode i php config filen, selv om det ikke er anbefalt Lenke til kommentar
Frezz Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 (endret) Du prøver å skrive en plass du ikke her lov.. hva med å sette $dir til $dir = 'zen/'.DIR_WS_IMAGES.$_SESSION['manufacture_id']; eller slå av safemode i php config filen, selv om det ikke er anbefalt 5803647[/snapback] hvordan får jeg satt at jeg skal ha lov til å skrive til området, uten å slå av safemode? Prøvde å sette $dir til det du sa (fjernet den bakersete /) da fikk jeg denne beskjeden: mkdir(zen/images/37): No such file or directory Endret 24. mars 2006 av Frezz Lenke til kommentar
Frezz Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 (endret) Kom over dette, som har noe med det samme å gjøre. Det jeg har er en mappe zen/images. Når en bruker registrerer seg skal det opprettes en mappe med samme navn som brukerens unike ID (eks. zen/images/36). Når jeg bruker mkdir() oppstår feilene som er nevnt over. Det hadde vært ULTRA kjekt om noen kunne hjelpet meg med denne Endret 24. mars 2006 av Frezz Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Det går nok ikke an Hvis du har serveren lokalt er det null problem. Bare å ender litt i php.ini... Lenke til kommentar
Frezz Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Det går nok ikke an Hvis du har serveren lokalt er det null problem. Bare å ender litt i php.ini... 5804860[/snapback] Det går ikke an? Hva er vitsen med mkdir() da? hva er det som må endres i php.ini da? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 mkdir virker ikke når SafeMode er aktiv.. Bare søk etter "safemode" i php.ini fila. Er en linje hvor du setter safemode til true eller false Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Hva med å 'chmod 777'e mappa du lager mappe i? Eller er du forbi det alt? Lenke til kommentar
Frezz Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) mkdir virker ikke når SafeMode er aktiv.. Bare søk etter "safemode" i php.ini fila. Er en linje hvor du setter safemode til true eller false 5806404[/snapback] Er en ekstern server jeg bruker... tror ikke jeg har tilgang til php.ini. Har prøvd å bruke ini_set(), men får ikke det til å fungere. Hva med å 'chmod 777'e mappa du lager mappe i? Eller er du forbi det alt? Nei har ikke prøvd dette. Man gjør vel det før man kjører mkdir()...? Endret 25. mars 2006 av Frezz Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Det vet ikke jeg Men en del guider som viser hvordan man leger en ftp sier at man må chmodde mappen man vil uploade filer eller lage mapper i til 777. Men jeg er meget fersk på dette så.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå