Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Har lyst på sedan bil i 50.000kr klassen, hvilken?

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte kanskje på om jeg skulle selge Neon.. :cry:

Hehe..

Har prøvd biler som Nissan Primera og VW Passat (1996) det er en slik type bil jeg har lyst på, men er ikke sikker på hvem av dem.

Eller om det finnes bedre alternativer..?

Viktig med lav feil stattestikk, lave delepriser, komfort og Abs bremser.

Forslag? :D

takk!

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Toyota Carina XLI 1.6 må være en av de mest kjeldelig bilen jeg har sett.. å så langt de hadde gått i forhold til prisen da.. :)

Opel Vectra kjører jeg mye fra før en stylet en som kompisen min har så kan ikke konukrere uansett så det må bli noe annet.. :p

Ps.. er heller ute etter laft bensinforbruk en 4x4 og turbo.. i denne bilen.

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar

Er på litt på jakt etter bil i samme prisklassen jeg, men da med diesel motor for å få ned drivstoff kostnadene mest mulig. Hadde jeg vert deg ville jeg heller tatt en titt på Peugeot 406, gjerne med dieselmotorene som skal være veldig gode. I den prisklassen finner du jo mye Ford Mondeo også, gjerne den modellen etter 96 da. Dette er biler som jeg i hvertfall synes ser mye bedre ut enn de du har nevnt, dessuten har de vel begge bedre komfort. For 50 000 kan du jo også finne endel Opel Vectra B. Ford Mondeo har vel ikke særlig lav feilstatestikk, men tror det først og fremst gjelder den første typen fra 93 - 96, og at den andre versjonen etter det var mye bedre.

Lenke til kommentar
Og her er vi medlem av svartmaler-klubben  :thumbdown:

Vel, en oppvekst med forskjellige VW'er gjennom 80- og 90-tallet har gitt meg et visst inntrykk av hva VAG har å tilby. Vil ikke påstå at jeg svartmaler, ei heller at du prøver å forsvare merket med noe fornuftig heller.

Er jo bare å lese her og se hva som går igjen på listene over dårlige biler. Volkswagen, Audi, Seat, Skoda... Hva har alle disse merkene til felles?

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar

Vel, vil bare gjøre deg oppmerksom på at VW faktisk har endel biler på statistikken og, særlig biler med sånn motor som i min avatar.

Dette er da på listen over de 5 bilene med minst feil.

For de som bryr seg om slike lister da ;)

Og vw-disserne finner vel et eller annet uansett så.

Lenke til kommentar

Alle merker har både gode og dårlige biler, det være seg japse eller tysker.

Biler som er helt like kan være totalt forskjellige mht problemer.

Altså, god statistikk er ikke noe og stole på, men gir jo selvsagt en indikasjon da.

Men selv stiller jeg meg tvilende til rosingen av f.eks Toyota opp i himmelen, de har feil de som mange andre og ikke alle kundebehandlere er like greie der heller.

Kanskje det rett og slett er slik at de som kjøper f.eks Toyota har lavere forventninger til bilen?

Lenke til kommentar

Det er jo statistikk på hvor vanlig feilen er på en modelltype..

Du finner helt sikkert en Opel Kadett uten rust selvom det er en veldig kjent feil (og det som tar knekken på de)

Statistikkene sier ikke om bilen du står å ser på har en av de kjente feilene på akkurat den modellen, den gir kun en pekepinn ;)

Om folk som vil ha Toyota har mindre forhåpninger til de, enn folk som vil ha VW har til VW, så vil det si noe sånt som at flere blir positivt overaska til Toyota, men mange vil da bli negativt overaska til VW..

Det er også en ting i den saken:

Det er bedre for et bilkonsern å lage biler som gir mange kjøpere en liten positiv overaskelse kontra et annet som gir noen få kjøpere en skikkelig "katta i sekken"-følese :)

Statistikkene er som nevnt bare til for å si noe om hvor mange av X antall av produserte biler/solgte biler som har feil/mangler eller verkstedsbesøk/service..

Det er jo allmen kjent at Toyota (f.eks), lager mer solide biler enn VAG :)

Edit: Det vil IKKE si at Toyota er feilfrie..

Edit2: Jeg er Opelfreak, så ikke kom med noen grove beskyldninger om at jeg skriver dette kun for å støtte opp om "mitt" merke :p

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar

nå må det jo sies at statistikken som water-melon drar frem er relatert til biler rundt 1997. Ulike merker har ulik kvalitet på årene. At vw hadde dårlige resultater i denne perioden behøver jo ikke bety at vw produserer med generelt dårlig kvalitet. Jeg synest å ha hørt/lest at vw slet en del med feil i denne perioden, som blandt annet på passatene sine før årtusenskiftet, kan ikke det stemme? Det betyr jo ikke at de alltid har hatt samme feil-mengde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...