Gå til innhold

Kan man stole på CPU-tester?

Anbefalte innlegg

Kan man stole på CPU-tester?

Jeg leser den nye artikkelen her på Hardware.no om Intel sin nye Extreme Edition 965. Den skal, i følge artikkelen, ha en prislapp på nærmere 9000,- og være siste utskudd hos Intel.

Så går jeg inn på CPU-tester hos Tom’s Hardware og sjekker ytelsesforskjeller! Der ser jeg at dette nye ”råskinnet” til 9000,- blir slått i samtlige tester av Intel D 950 som koster tilnærmet halvparten (ca. 5600,-). For ikke å nevne langt billigere Athlon 64 X2 prosessorer. Men, ettersom testene er så ulogiske som de er, kan man virkelig stole på at de er ærlige og vettuge?

Referanse:

http://www.hardware.no/nyheter/prosessor/e...5_lansert/24713

http://www.tomshardware.com/2006/03/22/pen...965/page18.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At de bruker tester som gir intel prosessorer høyere score enn blant andre tester.

edit: jeg har ikke belegg for å påstå det, men er noe andre mener.

5803991[/snapback]

ikke at de gir høyere score men de er skryter mer av Intel!

5804156[/snapback]

Nei, dersom du hadde fulgt med litt, så kan du se at de skryter noe som helst om Intel. Dette er bare gammelt vas at de favoriserer Intel.

Lenke til kommentar
At de bruker tester som gir intel prosessorer høyere score enn blant andre tester.

edit: jeg har ikke belegg for å påstå det, men er noe andre mener.

5803991[/snapback]

Dette kom ikke som en overraskelse på meg. Det her er oftest et følsomt tema!

:roll:

* AMD sine offentlige reklamer er veldig ofte aggressive mot Intel og kan ikke unngå å skrive: ”Se her! Mye bedre enn Intel!”. Intel sine reklamer er derimot langt mer diskree og sakelige (sofistikert innbydende).

* Privatpersoner som bruker AMD er også veldig offensive og aggressive mot Intel-brukere, noe min egen erfaring tilsier i debattforum de siste årene. Når jeg skriver at jeg velger å bruke Intel, får jeg nærmest hodet verbalt kappet av. Og jeg er ikke den eneste. En jeg kjenner ble sparket ut av en CSS-klan fordi han kjøpte en Intel-CPU. Osv!

At AMD-brukere påstår at slike tester er korrupte, fordi Intel sprer sine vinger og slår AMD-prosessorer på enkelte områder, måtte bare komme en dag!

Jeg er personlig nøytral og trives med å holde meg til vitenskapelige fakta. Jeg velger CPU til mitt bruk og både aksepterer og godtar at andre velger noe annet enn meg. Jeg er ikke opphengt i ”hva er best” og ”ditt vs. datt”. Men det er betenkelig at det hele tiden er en slags ”storm” mot Intel-fronten, fra AMD-fronten! Er folk så sikre på at de har valgt noe som er bra, hvorfor ikke bare slå seg til ro med det? Hvorfor oppføre seg så usikre og tullete?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...