xeon Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Jeg får ikke lenger lov til å lage mapper/filer med ü, ä etc. på vfat-filsystem lenger.. Fungert før og jeg har ikke klådd.... Skjønner ikke hva som har skjedd, noen med forslag til hvordan man kan få fikset? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Mounter du manuelt, eller er den mountet når den starter opp? Lenke til kommentar
comicz Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Å gi oss monteringsparametre/fstab er nok en fin idé :--) Lenke til kommentar
xeon Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 (endret) /dev/sda1 /media/iAudio vfat users,rw,uid=500,gid=102,shortname=winnt 0 0 Sorry, jeg som var litt stresset når jeg fant ut at ting ikke fungerte som de skulle i dag tidlig. Skjønner virkelig ikke hva som kan være årsaken når det har fungert før.. Om den monteres vha. mount /media/iAudio eller automatisk ser heller ikke ut til å spille noen rolle. Og jeg har heller ikke byttet noe tegnsett på maskinen.. Endret 24. mars 2006 av xeon Lenke til kommentar
Hubbert Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 /dev/sda1 /media/iAudio vfat users,rw,uid=500,gid=102,shortname=winnt 0 0 Ta åsså schjekk om atte det kanskje funker med noe anna da lissom serru. man mount Mount options for ntfs iocharset=name Character set to use when returning file names. Unlike VFAT, NTFS suppresses names that contain unconvertible charac‐ ters. Deprecated. nls=name New name for the option earlier called iocharset. utf8 Use UTF-8 for converting file names. uni_xlate=[0|1|2] For 0 (or ‘no’ or ‘false’), do not use escape sequences for unknown Unicode characters. For 1 (or ‘yes’ or ‘true’) or 2, use vfat-style 4-byte escape sequences starting with ":". Here 2 give a little-endian encoding and 1 a byteswapped bigen‐ dian encoding. posix=[0|1] If enabled (posix=1), the file system distinguishes between upper and lower case. The 8.3 alias names are presented as hard links instead of being suppressed. uid=value, gid=value and umask=value Set the file permission on the filesystem. The umask value is given in octal. By default, the files are owned by root and not readable by somebody else. Sånn for eksempel: /dev/sda1 /media/iAudio vfat users,rw,uid=500,gid=102,shortname=winnt,nls=utf8 0 0 Lenke til kommentar
xeon Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 vfat er fat32, ikke ntfs... Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg får ikke lenger lov til å lage mapper/filer med ü, ä etc. på vfat-filsystem lenger.. Fungert før og jeg har ikke klådd.... Skjønner ikke hva som har skjedd, noen med forslag til hvordan man kan få fikset? 5803453[/snapback] Ikke endra kernel heller? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Jeg får ikke lenger lov til å lage mapper/filer med ü, ä etc. på vfat-filsystem lenger.. Fungert før og jeg har ikke klådd.... Skjønner ikke hva som har skjedd, noen med forslag til hvordan man kan få fikset? 5803453[/snapback] Ikke endra kernel heller? 5836352[/snapback] Nei. Men løsningen var å føye på de to siste der: /dev/sda1 /media/iAudio vfat users,rw,uid=500,gid=102,shortname=winnt,codepage=865,iocharset=iso8859-1 0 0 edit... ahhhh... fuck... Linux era.remiss.org 2.6.9-34.EL #1 Wed Mar 8 00:07:35 CST 2006 i686 athlon i386 GNU/Linux det er jo selvfølgelig ikke riktig og jeg skjønner ikke hvordan den kan ha blitt bootet heller... takk folkens.. Endret 30. mars 2006 av xeon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå