Gå til innhold

Ftp-Server


wizzcat

Anbefalte innlegg

Jeg er vanlig bruker på en linux box, har ikke root-tilgang, men jeg skulle veldig gjerne satt opp en ftp. Den har alt en ftp på port 21, men jeg skulle gjerne satt opp en annen ftp på den, på hvilken som helst port. Jeg vet det går ann, har gjort det en gang før, men jeg husker ikke hva programmet het. Det funket i alle fall, selv om du måtte kotrollere serveren via en web-side, med en java dings i. Om det er noen hjelp så kjører den Redhat 7.1.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er vel litt hva slags ftp server du trenger. Er det for å overføre filer til deg selv, så fungerer det jo utmerket med ftp serveren som allerede kjører på port 21. Men jeg leser mellom linjene at du planlegger å starte en ftp server for folk du kjenner/ikke kjenner (les: warez/iso/mp osv), da bør du kanskje kjøre glftpd eller noe i den duren. Men du bør kanskje kontakte box-admin og høre om det er greit osv...

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Spørsmålet er vel litt hva slags ftp server du trenger. Er det for å overføre filer til deg selv, så fungerer det jo utmerket med ftp serveren som allerede kjører på port 21. Men jeg leser mellom linjene at du planlegger å starte en ftp server for folk du kjenner/ikke kjenner (les: warez/iso/mp osv), da bør du kanskje kjøre glftpd eller noe i den duren. Men du  bør kanskje kontakte box-admin og høre om det er greit osv...

3359[/snapback]

Ja, er helt enig i at du bør kontakte box-admin for ellers kan det gå galt...

Endret av dorull_tom92
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...