Gå til innhold

ASUS A7V8X problemer ( 85 grader på XP 2200+ )

Gribuz

Anbefalte innlegg

Hei !

Har litt problemer med min nye PC

Specs :

ASUS A7V8X

AMD XP 2200+

512 MB Twinmos DDR PC2700

GlobalWin CPU-Vifte Socket A/7/370/FCPGA

TAK68, Opp til XP 2600+

Mitt problem er at maskinen bare plutselig slår seg av. Mistenker at det er tempen på prosessoren for den måler 85 grader.

HK har innebygd protection for akkurat dette

Noen som har noen ideer hva jeg kan gjøre kan det være noe annet som er galt eller ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker ikke goop men har kjøpt det i dag. Kabinettet jeg bruker er et Chieftec 340W Medium Tower så jeg tror ikke det er det.

Når det gjelder lesing av temp så skulle det være en ny funksjon på dette Hket som skulle lese TEMP 100% riktig.

Lenke til kommentar

Dersom du ikke bruker noen form for goop mellom kjøleribben og prosessoren, bør du overhode ikke tenke på å starte maskinen. SKRU AV MED EN GANG!

XP2200 prosessoren har en svært liten kjerne, noe som gjør at kontakten mellom denne og kjøleribben er særdeles viktig. Du er derfor nødt til å benytte en eller annen form for goop for å sørge for skikkelig varmeoverføring. Du har bare flaks dersom ikke prosessoren er ødelagt, det er mest sannsynlig den innebygde C.O.P. funksjonen på hovedkortet som har reddet prosessoren din. SKRU AV! :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har identisk oppsett, men med Glacialtec Igloo 2320 vifte.. Brukte Artic Silver 3.

Ligger på 55-60 grader..

Men dette hovedkortet måler tempen i midten av CPU kjerna, altså på det absolutt varmeste punktet så man kan trekke fra 10-15 grader hvis man skal sammenligne med de fleste andre hovedkort.

Dvs. Jeg ligger på 40-50 grader, noe som er akseptabelt.. (overklokker ikke).

[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-09-25 14:45 ]

Lenke til kommentar

Jeg har meget god erfaring med XP shims..

Det senker tempen med flere grader, og kan være

alfa og omega, og som avgjør om et system er stabilt eller ikke.

skulle tro en habil CPU kjøler og goop skulle være godt nok, men du har en ekstra sikkerhet med shim.

Har brukt shim ifra min først 1Ghz Athlon, og til

mine nåværende XP2000 og XP1800(2 pc'er).

(shimsene BØR være anodisert)

Bare et forslag...

Lenke til kommentar
Quote:

Gribuz skrev (2002-09-25 12:29):

Jeg bruker ikke goop men har kjøpt det i dag. Kabinettet jeg bruker er et Chieftec 340W Medium Tower så jeg tror ikke det er det.

Når det gjelder lesing av temp så skulle det være en ny funksjon på dette Hket som skulle lese TEMP 100% riktig.

Lurte på en ting, Har du montert kabinett vifter. Hjelper mye på tempen å ha noen viter i kabinettet.
Lenke til kommentar
Quote:

Gribuz skrev (2002-09-26 13:56):

Etter kjøle pastaen so sank tempen fra 85 til 70 grader og systemet mitt ble super stabilt.

Har tenkt og kjøpe kabinett vifter i dag, en foran og en bak

Annbefaler en foran diskene dine som blåser inn og en bak som blåer ut, Monter viten bak så høyt som bare mulig i kabinettet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...