Spr0cket Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 hva er forskjellen på SLI-DR UT SLI-DR UT SLI-DR EXPERT? Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 våger meg på en bump, har sjekket dfi sine sider og ikke klart å forstå forskjellen på UT og ikke UT, ei heller hva Expert tilsier. også ble jeg litt skuffet over at det ikke var "ekte" pciex 16x2, men 8x2 i sli. hvilket kort var det som nylig ble lansert som kunne skilte med "ekte" sli i 32x? Lenke til kommentar
TA-Millman Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 våger meg på en bump, har sjekket dfi sine sider og ikke klart å forstå forskjellen på UT og ikke UT, ei heller hva Expert tilsier. også ble jeg litt skuffet over at det ikke var "ekte" pciex 16x2, men 8x2 i sli. hvilket kort var det som nylig ble lansert som kunne skilte med "ekte" sli i 32x? 5830014[/snapback] Det er nesten ikke måbar forskjell mellom 8x2 og 16x2. Det gir jo ikke x ganger økt hastighet men representerer bare maksimal båndbredde. De blir jo ikke forskjell før en utnytter båndbredden. Kanskje man ser forskjeller med kortene som kommer til høsten. Så vidt jeg vet heter hele serien UT. De kortene som var/er for P4 og Socket 462(A) heter Lanparty og de for 939 heter Lanparty UT. Det som er forskjell er så vidt jeg vet at Ultra-D er uten SLI. SLI-D har SLI SLI-DR har ekstra raidkontroller SLI-DR Expert har støtte for raid 5. DR-Expert har og en litt annen lplassering på minnebankene osv men stort sett meget lik. RDX200 Har Radeon Express chipset og støtter Crossfire. Sjekk det ut før du eventuelt går til innkjøp av kort for dette tar jeg ut av hukommelsen. Lenke til kommentar
TA-Millman Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 hva er forskjellen på SLI-DR UT SLI-DR UT SLI-DR EXPERT? 5802986[/snapback] Hele serien heter UT. Alle kortene er ganske like med noen små forskjeller. nFORCE 4: Ultra-D er uten SLI Sli-D har SLI SLI-DR har ekstra raidkontroller med fler SATA-kontakter. SLI-DR Expert har støtte for Raid 5 og plasseringen av minnebankene er annerledes. Radeon Express: RDX200 har Radeon Express Chipset, HD Audio og støtte for Crossfire. Tar det ut av hukommelse, så sjekk før kjøp. Lykke til. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 se her dette er den utgaven jeg snakka om "uten" UT. takker for øvrig for gode svar! Lenke til kommentar
TA-Millman Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) se her dette er den utgaven jeg snakka om "uten" UT. takker for øvrig for gode svar! 5830033[/snapback] Ok. Jeg fant faktisk en modell av SLI-DR som ikke var merket UT, men jeg fant ikke noe forskjell i specs. De andre kortene var kun i UT. Sikkert bare merkingen som er annerledes. Det er faktisk RAID 5 på SLI-DR og. Da er vel Expert bare en ekstrautgave med litt noe ekstra dilldall og litt annen layout. Jeg vil anbefale å kjøpe Ultra-D med mindre du har behov for SLI eller ekstra SATA-kontakter og RAID 5. Ellers burde nok SLI-DR gjøre susen eller Expert om man føler for det. SLI er igrunnen bare et salgsargument som er tatt ut av tynn luft da de ferreste har skjermer som støtter oppløsninger som kan kra nytte av SLIoppsett. Med mindre man kjører langt over 1600x1200 med masse antialiasing, er SLI å fyre for kråken. Da er det bedre med et kraftig kort. feks 7900GTX, dog er det ikke smart å kjøpe slik da vi står ovenfor et generasjonsskifte med kort som får støtte for DirectX 10. Jeg synes de som selger/distribuerer SLI-DR Expert i Norge er noen banditter. I USA er SLI-DR Expert 30 dollar dyrere enn Ultra-D, men her i Norge vil de ha nesten 700 kr mer for SLI-DR Expert enn for Ultra-D. I tillegg er kortene priset høyt i utgangspunktet. Koster litt over 100 dollar for Ultra-D i USA. Endret 29. mars 2006 av TA-Millman Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 er ganske enig med deg i de synspunktene. SLI er liksom dataverdenes svar på HD-ready, alt skal være det, i tillfelle vi får bruk for det. jeg er i utgangspunktet veldig for å være fremtidsrettet når det kommer tril standarder, men ikke for enhver pris. Liker holdninga til dfi-kortene, og syns det er herlig å finne hovedkort som kan tilby alt jeg ønsker meg av features. Imidlertid er det uforholdsmessig dyrt. må være disse japanske kondensatorne som har ekstra moms i norge da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå