Orjanp Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Har noen tips til hvilken skriver som kan skrive på konvolutter. Konvoluttene er 22,9 x 32,4. Ørjan... Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 ut fra det jeg kan se her kalles den størrelsen C4. Vet at enkelte skriverdrivere har mulighet for å sette papirkilden til bl.a. konvolutter. Det kan også velges ut fra programmet. M$ Office har jo noe som heter publisher, og i det kan man vel lage konvoluttforsider og andre mindre brukte ting (visittkort, brosjyrer etc) som tar høyde for forskjellige utskriftsstørrelser. Lenke til kommentar
Teater Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg tror du må VELDIG høyt opp i pris for å skrive ut på så store konvolutter. Hvis du kan begrense deg ned til en som går i en skriver for a4 kan du nokk spare mange tusen. Du kan jo google litt og se, men jeg tror at alle billige skrivere har en maks størrelse tilsvarende a4. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 A4 blir for lite. Konvoluttene vi bruker er C4, og det er det ikke noe å gjøre med. Men skrivere som støtter A3 kan brukes. Ørjan... Lenke til kommentar
Teater Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Hm... Ja vel, da ser det ut for meg som om du må ha en som tar a3. Den billigste jeg kan finne er en Canon PIXMA iX4000 til ca 2400,- men dette er en fotoskriver og nok litt dyr i drift til dit bruk. Litt avhengig av hvor mange konvolutter du skal skrive ut og hvor ofte etc, men Canon Business Ink Jet 2300 kan kanskje virke som et ok valg sett prisen i betraktning (under 3000). Det mest lovende på meg er en HP Business Inkjet 2800dt-skriver , den virker som noe som kan passe til ditt bruk hvis jeg har forstått det riktig, men prisen er dertil stivere (over 5000). Hvis det her er snakk om en riktig stor bedrift ville jeg nokk godt til en laserskriver, men her starter prisene på 8000 og oppover (Prisguiden), fordelene her er lave driftskostnader og at du kan laste den med mye flere konvolutter. Eventuelt er det jo mulig du kan finne en printer som er litt mer fleksibel på størrelsen, slik at du kan klare å stappe inn en C4 i en A4 skriver, men da må du nesten bare ta med deg en C4 konvolutt og ta en runde på forskjellige butikker og prøve deg frem. Det er veldig få printere som har spesifisert hvilke konvoluttstørrelser de makter, derfor er dette litt vanskelig å finne ut på nett. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 6. april 2006 Forfatter Del Skrevet 6. april 2006 Vi har en HP laserskriver som tar A3 på jobb. Husker ikke modellnavnet. Problemet er bare at arkmateren ikke tar konvolutter fra skuff. Man må mate 10 og 10 inn fra siden. Det hadde vi helst lyst å slippe. Siden det er snakk om en god del konvolutter om gangen, 100+. Det er en stor landsdekkende bedrift ja. Derfor har man desverre ikke helt frie tøyler når det kommer til oppsett av datamaskiner og printerere. Itavdelingen er veldig strikse på dette. Ørjan... Lenke til kommentar
Teater Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Da virker det som om HP Business må være det beste, hvis ikke du har mulighet til å gå til de helproffe maskinene. Det kommer ikke helt tydelig frem av instruksjonsboken dens hvor mange konvolutter man kan laste den med, men det er nevnt at output er 22 konvolutter og 100 ark, altså 22% av hva den tar av ark, tilsvarende tar den 250 ark i den ene materen og jeg vil da tro at den tar 55 konvolutter av gangen. Det er også en skuff til 100 ark til, slik at det godt kan tenkes at du kan fylle den med opp til 77stk. Her begynner jeg å bli litt tvilende så du må ta meg med en klype salt for dette begynne å bli spekulasjoner, jeg vil anbefale deg å ringe til en distributør. Du må nokk ha en ganske dyr maskin for å stille dine krav og HP business pro’en virker på meg som noe av det billigste som har mulighet til å stille dine krav. Technical specifications HP Business Inkjet 2800 Printer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå