Gå til innhold

mest bang for bucks, gjerne sli

Anbefalte innlegg

vurderer nytt oppsett med hk som har pciex og sli. Hva gir mest bang for bux? 6600gt i sli, evt noen av budsjettnykommerne (x1660(?) 7600gs) aner ikke hvilke modeller som er sammenlignbare etter den nye generasjonen budsjettkort.

edit: og om det er mest økonomisk å sette to budsjett i sli eller gå for et ramt et.

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For rundt 3000 kr kan du velge f.eks:

A. 2x geforce 7600GT i SLI eller

B. 1x geforce 7900GT

For denne prisen vil alternativ B gi mest for pengene. Det er ett kort, men gir mer kraft enn to middels kort i SLI, tar mindre plass, bruker mindre strøm, og støyer mindre. (har jeg glemt noe da?)

For ca 1800kr får du:

C. 2x geforce 6600 (standard) i SLI eller

D. 1x geforce 7600GT

For denne prisen vil alternativ D gi mest for pengene. Også her er det ett kort, men det gir som over her mer kraft, det tar mindre plass, bruker mindre strøm, og støyer mindre.

Den eneste plassen jeg mener SLI gir mest for pengene er når man parrer 2x geforce 7900GT eller GTX. Altså toppklassekort. Med slike kort gir SLI høyere ytelse enn det som er tilgjengelig med ett kort og gir derfor noe man ikke kan oppnå med enkeltkort. Det koster riktignok flesk, men man må nok så høyt opp i prisklasse for at det ikke skal være noe enkelt-kort-løsning som slår SLI på pris/ytelse.

Lenke til kommentar

Den eneste plassen jeg mener SLI gir mest for pengene er når man parrer 2x geforce 7900GT eller GTX. Altså toppklassekort. Med slike kort gir SLI høyere ytelse enn det som er tilgjengelig med ett kort og gir derfor noe man ikke kan oppnå med enkeltkort. Det koster riktignok flesk, men man må nok så høyt opp i prisklasse for at det ikke skal være noe enkelt-kort-løsning som slår SLI på pris/ytelse.

5807841[/snapback]

dette var i grunn kjernen av det jeg lurte på. takker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...