Gå til innhold

harddisk problem etter windows re-instalasjon!

Anbefalte innlegg

Oki.....det har seg slik at for et par dager siden så begynte windows ( XP Pro) å oppføre seg meget rart , den ville fra tid till annen "fryse-opp" eller enkelte programer ville rett og slett nekte å starte opp osv. Så jeg bestemte meg for å reinstalere windows, altså ikke "clean-install" ,men jeg instalerte over den eksisterende versjonenen.

Nå det har seg slik at jeg har en disk på 160 som er delt i 2: en 90Gig ( system disk med windows på + programer + etc) og en på ca 70 gig ( Filmer, musikk etc....)

Alt ble instalert mer eller mindre ok, helt til jeg prøvde å få tilgang til "disk" nr 2 og fikk en feil melding om at den ikke var tilgjengelig! :ermm:

Jeg har mer eller mindre prøved alt ( som jeg kommer på, noe som imdeg selv er nokså begrenset!).

Så jeg bestemte meg for å formaterte den store disken med windows og re-instalerte alt ,atter en gang ( denne gangen en clean install...grunnen til dette var at windows oppførte seg ganske rart selv etter først re-instalasjon, så jeg tenkte det problemet jeg hadde med å få tilgang til "disk" 2 var bare en av mange mini-bugs ). Selv etter denne reinstalasjonen så greier jeg fortsatt ikke å få tilgang til "disk" 2!!

"Disk" 2 inneholder ca 50 gig med info av div. slag, blant annet dokumenter som jeg virkelig , virkelig trenger.

Merk: Jeg har greid å bekrefte at all infoen ( prog, filmer, dokumenter, musikk er helt "ok" på disk 2...men jeg greier ikke å nå dem! :no: brukte ntfs-viewer (dos-program) <-- eller noe sånt, fikk det av en kompis )

Windows funker helt greit , men alt det viktige var i min "back-up disk" som selvfølgelig er "ikke tilgjengelig".

For guds skyld, er det noen der ute som kan hjelpe meg løse dette ikke så lille problemet? :cry:

Mange tusen takk på forhånd!

Sun360

PS

Det haster litt, har et par viktige dokumenter som er relaterte til jobb og skole.... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt stort hell med et program som heter FileScavanger. Det henter data og filer på disken selv etter formatering. Det tar riktig nok lang tid å hente tilbake 50GB, men sett på over natten så bør det gå greit.

Dette er dog siste utvei dersom du ikke får "fixa" problemet.

pm for meir info ;)

Lenke til kommentar

Nå har et annet problem dukket opp av en eller annen grunn!

Det har seg slik at jeg ( etter flere forsøk) faktisk greide å redde infoen som befant seg på den "utilgjengelige" disken...Jeg prøvde deretter å slette den partisjonen, noe som gikk greit... Jeg brukte Partition Magic 8 til å utføre dette.....MEN når jeg faktisk prøvde å lage en ny partisjon gikk det nokså dårligere! :cry:

Av en eller annen grunn fikk jeg 2 "bolker" med "unallocated space", noe som jeg ikke brydde meg om noe spesielt. Jeg valgte å lage en partisjon, valgte "create" og fikk beskjed at jeg måtte velge en av de "tome bolkene" .....alt gikk ok....helt til jeg vill integrere den resterende "bolken" med "unalocated space" , jeg får konstant en feilmelding ( error #631 hvis det hjelper) som gjør at akkurat nå har jeg en finn liten "bolk" på 21gig!! :no:

Hjelp!! :cry:

Endret av sun360
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...