Krishell Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 http://www.whitebox.no <-- syntes de hadde mye bra der inne til billig penge. noen som har erfaringer med de? Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Det blespekulerti om det var winpad som prøvde seg igjen, men jeg tror ikke det. Har planer om å bestille en CL-10(2002). Koster mindre enn zepto2002, og jeg får studentrabatt. Bra kundeservice til nå Lenke til kommentar
fudun Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Det så jo forsåvidt jævlig bra ut. Men det minner også skremmende mye om Winpad... Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 WhiteBox CL10 "High-End" er utseendemessig prikk litt Zepto sin Znote 2002, men det er vel bare samme "kabinett". Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Selvfølgelig er den helt lik inni også. Både Zepto og whitebox får dem fra samme produsent. Det er ikkenoe mistenkelig med det Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Tenkte meg det, da er det jo bare til å lese testene av Znote 2002 så vet man hva man får. Og kjøpe der hvor det er billigst... Lenke til kommentar
Ci2 Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Quote: Den 2002-09-25 12:25, skrev Hobbes:Selvfølgelig er den helt lik inni også. Både Zepto og whitebox får dem fra samme produsent. Det er ikkenoe mistenkelig med det Hva hvis jeg så forteller deg at Zepto har eneretten på både import og salg av disse maskinene i NOrge? Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Så tror jeg ikke på deg.... Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 holder med et svar hobbes! Lenke til kommentar
Nicroman Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 http://www3.brreg.no/oppslag/enhet/detalj....orgnr=984752016 Hvis noen skulle kjøpe en slike maskin å føle seg lurt, så kan dere jo bruke adressa vedlagt. Får håpe disse er litt smartere en WinPad. for maskinene ser jo flotte ut, og skal vist være bra. :smile: [ Denne Melding var redigert av: Nicroman på 2002-09-25 13:06 ] Lenke til kommentar
hafkje Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 På hvilken måte risikerer man å bli lurt egentlig? Hva kan de gjøre nekte å selge oss maskinene? Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Hvis de går nedenom og hjem etter et par måneder, kan du jo vinke farvel til garanti og reklamasjonsmuligheter. Og som kjent: En defekt laptop uten garanti kan du bare kaste. Lenke til kommentar
hafkje Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Er det ikke litt merkelig at skjermen til CL10 har maksoppløsning på 1024*768, mens Znote2002 har 1400*1050??? Lenke til kommentar
hafkje Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Ja, du sier noe der AlexK... Lenke til kommentar
tmx Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Dette kan jo selvsagt være tilfeldigheter, men jeg ville uansett vært ekstra oppmerksom. Er en del ting som gjør at man kan sammenligne dette firmaet med Winpad AS (som egentlig ikke eksisterer, men som igjen ligger under Cintec AS, som heller ikke eksisterer, men igjen ligger under PC Salg og Service Ole Gunstad). 1. Whitebox har forretningsadresse i Røyse(?), mens innehaver/daglig leder, Belinda Andvik bor i Hønefoss. 1. PC salg og service hadde forretningsadresse i Sandvika, mens innehaver/daglig leder, Ole Gunstad bor i Hønefoss. 2. PC salg og service brukte ActiveISP som webserver 2. Whitebox bruker ActiceISP som webserver. 3. PC salg og service brukte 815 50 XXX som tlfnummer. 3. Whitebox bruker 815 50 XXX som tlfnummer. 4. Innehaver av PC Salg og service stod oppført med hotmail-adresse. 4. Innehaver av whitebox står oppført med [email protected] (norid-oppslag) Greit, dette kan selvsagt være tilfeldigheter, men jeg synes det er litt mistenkelig, også i tillegg at whitebox ble opprettet 23.08.2002 (iflg. brreg), det var vel tiden hvor "winpad" fikk så sykt mange klager? Uansett om det har noen forbindelse eller ei så er det utrolig uprofft å ikke skikkelig kontor-telefonnummer, besøksadresse og f.eks noe annet enn enkeltmannsforetak som organisasjonsform på slike firmaer. Se forresten også http://158.36.60.206/pfu/99/99-200.htm , står litt om Ole Gunstad der ("winpad"). Ville uansett aldri betalt noe forskudd til dette firmaet. Lykke til Lenke til kommentar
tmx Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 etter ytterligere "research" så viser det seg at whitebox heller ikke er merverdiavgift-registrert i brønnøysundsregisterne, noe dem må være om dem skal omsette for mer enn 30 000 kr i året. Dette ble også bekreftet av brreg når jeg ringte inn til dem. Jeg ringte da for moro skyld inn til whitebox hvor en ung mann svarte at dem betalte moms men han hadde visst ikke så mye greie på det, han sa han skulle sette meg over til salgsavdelingen, men da ble visst samtalen brutt... Lenke til kommentar
Nicroman Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Hmm.. begynner å se visse sammenhenger her.. Lenke til kommentar
Ci2 Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Til informasjon har pc salg og service pådratt seg nesten kr 100000,- i gjeld fordelt på 7 inkassosaker siden mai 2001. Lenke til kommentar
Ci2 Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 Tror du meg nå Hobbes? Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 25. september 2002 Del Skrevet 25. september 2002 På whitebox sine hjemmesider : "Vi kjøper store kvantum, slik at du som kunde får absolutt laveste pris. Vi har også en «Best ytelse for pris»-garanti, som innebærer at ingen skal klare å matche våre spesifikasjoner til en lavere pris. Vi har holdt kostnadene våre så lave som mulig for at du som kunde skal nyte godt av dette i form av lavere priser." Hvordan kan de gjøre det når de ikke er mva registrert? Det KAN jo være en bedrift helt i oppstartsfasen, men denne virket veldig tvilsom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå