Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs antenne 14db-Yagi:Får ingen signaler.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vet ikke om andre steder å poste inn dette så jeg får gjøre et forsøk her :

Jeg har da fått en trådløs antenne på 14db. Kjøpte den på ebay:Yagi

Denne har som sagt en styrke på 14db så da skal den motta signaler flere et par km.

Jeg kobler den til en pcmcia kort med rp-sma connector kjøpt på ebay også:

Pcmcia wifi rp-sma

Saken er at når jeg kobler på denne trådløse antenna så merker jeg faktisk INGEN forskjell i signalstyrke. Jeg vet det er trådløs signal et lite stykke herifra men altså det er som om jeg ikke har den tilkoblet...ingen forskjell.

Jeg lurer da på om noen kunne hjulpet med å finne ut hva som er galt?

Er det kanskje annen frekvens eller signal i Usa? noe annet som ikke er kompatibelt med her i Norge?

Isåfall håper jeg inderlig at noen kunne hjulpet med problemet.

PS: Jeg har kjøpt også en annen trådløs antenne fra Usa. Denne gir akkurat samme resultat.

Håper på svar og hjelp. :):):)

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du rettet den mot signalet?ganske smalt område på denne antennen. det er en laptop du bruker... ta det med deg til der du vet det er signal, antenna kan ikke gjøre vin av vann... kansje du rettogslett ikke har noe signal der du sitter. skal ikke mye hinder til før signalet dropper drastisk!

Lenke til kommentar
har du rettet den mot signalet?ganske smalt område på denne antennen. det er en laptop du bruker... ta det med deg til der du vet det er signal, antenna kan ikke gjøre vin av vann... kansje du rettogslett ikke har noe signal der du sitter. skal ikke mye hinder til før signalet dropper drastisk!

5802612[/snapback]

Takk for svar. Altså jeg bor i 8 etasje. Har veldig bra utsikt til hele grunerløkka og opp mot holmenkollen. Kan nekte å tro at det er ingen som bruker trådløst på en sånn rekkevidde som denne antenna er på. Antenna er kanskje 45 cm lang. Ser ut som en bazooka :!: .

Men fra spøk til alvor. Det må være noe annet som ikke stemmer. PÅ vis trådløse nettverk så finner den ingenting bortsett fra den jeg har hjemme her.

Har du noe annet tips..eller noen andre som kunne hjelpe og komme med forslag?

Lenke til kommentar

Foreslår du tester dette ved å først få inn et signal med den orginale antennen din.

Så prøver du yagien på den samme kilden. Husk at yagien er meget skarp og i tillegg må ha riktig polarisasjon.

Å si at du ikke får inn noe med de og dermed konkludere med at det er ingen forskjell på de er kanskje ikke det lureste utsagnet...

Lenke til kommentar
Foreslår du tester dette ved å først få inn et signal med den orginale antennen din.

Så prøver du yagien på den samme kilden.  Husk at yagien er meget skarp og i tillegg må ha riktig polarisasjon.

Å si at du ikke får inn noe med de og dermed konkludere med at det er ingen forskjell på de er kanskje ikke det lureste utsagnet...

5802682[/snapback]

Altså du mener at jeg går til et sted og sikrer meg at det er trådløst signal der. Så går jeg et godt stykke bort og retter antenna mot der? Eller hva tenkte du?

Lenke til kommentar
Du kan stå på samme plass og se om signalstyrken blir bedre med yagien.

Er alt iorden, skal signalet økes betraktelig.

5802813[/snapback]

Ok. Har nå testet. Det er alltid en trådløs signal her nede. Den ble faktisk litt sterkere ved bruk av antenna enn bare den originale på laptopen. Jeg hadde jo nå tenkt at denne saken skulle motta flere signaler som er flere hundre meter. Men da må jeg kanskje tenke om igjen eller noe i den duren.

Er likevel et spørsmålstegn her.. :roll:

Lenke til kommentar
Som du kan se på min utrolig tekninsk korrekte og estetiske illustrasjon, kan det være mange nettverk innen rekkevidde, men som du "bommer" på med antennen din. Se for deg en spot light på en teaterscene.

post-11657-1143163472_thumb.jpg

5802823[/snapback]

Ahh ok. Ja..man må være veldig nøye..hmm..rart egentlig...har så langt ikke fått inn noen andre signaler da men..og her er det flott utsikt gitt. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...