Gå til innhold

Klassetur som blir avlyst, biletter bestilt.Ka no?

Anbefalte innlegg

Teit problem i andre klasse vgs. Saken er:

En lærer planla skuletur til Oslo. Det var bare deler av klassen så fikk vere med på planleggingen(de andre var uvitende om alt). Så var plutselig atl klarlagt, hotell, buss og datoer var bestemt,. Og da slo selvfølgelig eg meg vrang. For det som var bestemt var et drittHOSTEL og nattbussen til Oslo. 9 timer på et ekkelt sete for så å gå rund ti Oslo som en zombie et par dager det gadd eg berre ikkje.

Greit nok det sa lærern reis bort som dere vil, sov på et annet hotell om du vil, så lenge det er en lærer som sover der og. Dette løste seg ved at samme læreren sa at det skulle vere flere lærere med, og at en av dem kunne sove på "mitt/vårt" hotell Eg og en gjeng bestilte så rom på SAS scandinavic. Så bestilte vi fly fra Flesland til Gardermoen. Flybiletten er betalt og ikkje mulig å gå tilbake på.

Så til problemet

I dag kom lærern og sa at rektor hadde satt ned foten og krevde at alle reiste samtidig og budde på same sted :ohmy: Lærern hadde flere ganger bekreftet ovenfor elevene at vi kunne bu på sas og reise med sas så lenge vi fikk underskrift fra foresatte. Nå er det etter kvert blitt slik at hele turen står i fare for å bli avlyst på grunn av elendig kommunikasjon mellom lærere og rektor. Å eg står igjen med bestillinger på hotell for 10 stk og flyreise for 5 personer som ikkje går ann å bytte.

Kan eg her legge presse på skulen å kreve å få gjennomført turen uten framvær eller eventuelt gi rekninga til rektor :D ? Det her har skulen stelt i stand, og eg synst dei og bør ordne opp i det.

Har eg noke slags rettigheter her? Eller er den eneste løsningen utenom å kaste 25k ut vinduet(som er fullstendig uaktuelt) at vi 10 plutselig blir sjuke og gjennomfører turen, om skulen slår seg vrang?

Det ble litt langt det her, men eg er skikkelig klar til å fighte litt mot denne skulen, som trur dei står i sentrum og at alle andre skal ta hensyn til dei.

Håper der er noken smartinger som kan hjelpe meg her, for eg er litt fortvilt, men samtidig klar til å fighte mot rektor og hele gjengen! :mad:

EDIT: Liten omformulering

Endret av blaster88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette her burde du vel egentlig gå til en advokat med.

Jeg er helt blank. Er ikke engang sikker på hvilken lov dette vil gå under.

Tror du bare skal ringe til en advokat først som sist, lite hjelp å hente her vil jeg tro.

5802614[/snapback]

Koster ikkje et sjukt med penger da?

Håpte eg kunne klare dette på egenhånd og med en solid norsk lov i ryggen.

Lenke til kommentar
Hvis du bare tar en kjapp telefon inn kan det umulig koste så mye. Vil tro at de fleste advokater har litt godwill. Men, jeg er ærlig talt ikke sikker på hvilke regler som gjelder her.

5802633[/snapback]

Da får eg ta en telefonsamtale i mårra.

Rektoren la et brev med prostest mot turen på læreren sitt kontor i dag klokka 8. Frist for ferdig opplegg levert på kontoret hans er mandag morgen. Det forøvrig også da rektoren kommer heim fram helgeturen sin som han reiste på 1 times tid eter brevet var levert. Synst administrasjonen på denne skulen virker fullstendig uproffe og manglar samarbeidsvilje. Læreren unnskyldte seg til meg med at ho ikkje hadde vert på klassetur på mangen år, så kossen kunne ho vite at det var slik alt hang sammen?

Forbanna brødhue :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hva med å ringe en jusskole?

De har ofte noen "lærlinger" som sitter å øver seg på å ta telefoner om den type sak du er i..

Koster ingenting, også er det en lærer som overhører det hele sånn i tilfelle lærlingen skulle si noe feil..

Hvis ikke så har du fri rettshjelp's telefon da :)

Lenke til kommentar
Bare tull å blande advokat i dette. Snakk med lederen for foreldreutvalget for skolen din! Kanskje han kan hjelpe deg? Eventuelle foreldre hadde nok også kunne hjelpe deg med å støtte saken din.

5802647[/snapback]

Ja eg synst advokat virka litt over the top, sjølv om det faktisk er 25 tusen korner det er snakk om her. Skulle hatt litt i ryggen som hjelp da eg skal skjelle ut administrasjonen i mårra. Men eg kan vel altids klare å improvisere. Ikkje for å skryte, men de aller fleste, også lærere må faktisk gi seg i diskusjoner med meg, sjølv om dei faktisk har rett i utgangspunktet :D

Lenke til kommentar
Hva med å ringe en jusskole?

De har ofte noen "lærlinger" som sitter å øver seg på å ta telefoner om den type sak du er i..

Koster ingenting, også er det en lærer som overhører det hele sånn i tilfelle lærlingen skulle si noe feil..

Hvis ikke så har du fri rettshjelp's telefon da :)

5802663[/snapback]

Ja eg får sjå ka eg får tid til i mårra. Takk for tipset

Endret av blaster88
Lenke til kommentar
Men en annen ting er jo hvordan reglene er..

Mener det var noen som sa det ikke skulle være den type klasseskille på skoleturer..

5802676[/snapback]

Regler når skulen er ansvarlig du mener eller? Ja eg trodde det same, men da vi fikk grønt lys fra lærer tenkte eg disverre ikkje langt nok til å dobbeltsjekek opplysningene. :blush:

Lenke til kommentar
hva med å true med å gå med søksmål mot læreren/skolen?

som siste utvei da...

5802696[/snapback]

Ja den er eg med på, men da MÅ eg vite at eg har ei lov i ryggen som backer meg opp. Men erg tviler på at det vil gå så langt. Men trusselen om rekning til skulen kommer eg til å presentere i mårra. Rektoren er jo selvfølgelig vekke den sniken av en drittsekk. Har aldri tålt trynet på den fyren.

Endret av blaster88
Lenke til kommentar

Uansett så burde dere klare å løse dette greit. Rektoren lager jo et problem ut av noe som egentlig ikke er noe problem. Vær saklig når du snakker med han, så ordner det seg sikkert. Underskrifter fra foresatte o.l har du jo allerede, bruk de for det de er verdt. Rektoren har kanskje ikke skjønt hvordan hele saken ligger an, at du/dere allerede har booket?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Uansett så burde dere klare å løse dette greit. Rektoren lager jo et problem ut av noe som egentlig ikke er noe problem. Vær saklig når du snakker med han, så ordner det seg sikkert. Underskrifter fra foresatte o.l har du jo allerede, bruk de for det de er verdt. Rektoren har kanskje ikke skjønt hvordan hele saken ligger an, at du/dere allerede har booket?

Lykke til!

5802727[/snapback]

Ja, eg er ute etter den mest smertefrie løsningen og har fortsatt håp på at det vil løse seg, men det blir litt vanskelig å samarbeide med skulen når rektor leverer et krav og så reiser vekk og kommer tilbake når opplegget skal vere klar. Det blri da vanskelig å inngå et kompromiss, og det gjer meg irritert. Det hadde derfor vert kjekt å kunne presse skulen litt, og vise at dei ikkje berre kan kjøre over oss elever akkurat som dei vil.

Lenke til kommentar

Hvis du skal true med saksmål mot skolen, husk...

... at du retter saksmål mot læreren som er ANSATT VED SKOLEN (dvs under rektor)

... at den ansatte representerte faktisk skolen da han/hun ga dere tillatelse til å bo på en annen plass

... å ta med viktige dokumenter som f.eks. skriftlige "bevis" på at læreren har godkjent dette ovenfor dere.

Men prøv å unngå å lage konsekvenser for læreren din!

Lenke til kommentar

... at du retter saksmål mot læreren som er ANSATT VED SKOLEN (dvs under rektor)

... at den ansatte representerte faktisk skolen da han/hun ga dere tillatelse til å bo på en annen plass

... å ta med viktige dokumenter som f.eks. skriftlige "bevis" på at læreren har  godkjent dette ovenfor dere.

5802757[/snapback]

Vi har ikkje skriftlige bevis, men vi har 25 elever og en lærer som var vitne.

Er det for tynt eller?

Lenke til kommentar

En muntlig avtale er like god som en skriftlig avtale. Dette er en sak tillitselev for klassen burde fremmet. Dere bør få i stand et møte med rektor hvor dere legger frem regning/budsjett på hvor mye som er tapt. Går ut i fra at læreren din ikke kommer til å nekte for at han/hun har godkjent dette. Detet er faktisk snakk om en tur for VGS-elever, så jeg skjønner ikke hvorfor det er så big deal. Eventuelt får dere bare gjøre en deal med læreren deres om at dere søker om fri for egenlæring og reise alene.

Lenke til kommentar

... å ta med viktige dokumenter som f.eks. skriftlige "bevis" på at læreren har  godkjent dette ovenfor dere.

5802757[/snapback]

Vi har ikkje skriftlige bevis, men vi har 25 elever og en lærer som var vitne.

Er det for tynt eller?

5803040[/snapback]

nei det burde holde så lenge rektor ikke er sprengt i hue

Lenke til kommentar

Alt ser ut til å løse seg. Det har ikkje blitt smertefritt, men forhandlingene har førty til en akseptabel løsning.

Hotellreservasjonen er sletta.

Flybestillingene som ikkje kan endrast står og dei som har bestilt får reise med dei. Hele dagen hadr det pågått diskusjoner og det var til slutt en imøtekommende inspektør som måtte ordne opp etter rotet fra Rektor.

Endret av blaster88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...