Tokse Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Har flyttet alt utstyret inn i nytt kabinett (fra 250 til 350 w), men det eneste som står når jeg skrur på er "checking NVRAM.." Hva betyr det?Kommer ikke inn i BIOS eller noe som helst. Forslag? Har gjort "clear cmos", hjalp ikke Endret 23. mars 2006 av Tor79 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Hei! Det kan virke som noe er feilkoblet. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 (endret) Har sjekket alt tror jeg..vet ikke helt hvilke retninger de forskjellige strømkontaktene(power led,hdd led, speakers etc. ) fra kabinettet skal være men..De passer jo begge veier og det står ikke i manualen hvilken vei..teit manual..men de passer kanskje begge veier? Jeg glapp noe på hk når jeg holdt på, håper ikke det er ødelagt Endret 24. mars 2006 av Tor79 Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 tok alt tilbake til det gamle kabinettet og der fungerte alt fint, så er vel intakt heldigvis Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Det kan virke som om biosen henger ved rekalkulering av enheter.. Har opplevd dette i forbindelse med bytting av ramplasser, og etter 3-4 minutter gikk maskinen videre til bios. Alle konsekutive oppstart gikk glatt. Men siden den eneste forskjellen er strømforsyningen (evt. at du har koblet noe feil/dårlig kontakt) så bør du koble opp på nytt. Er det samme strømforsyningskontakt på HK, eller har du byttet? Du kan evt. koble opp utenfor pcen; da er det lettere å bytte mellom begge strømforsyningene. Evt. isolere og prøve i begge kabinettene med begge strømforsyningene. Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Jeg har byttet til den strømkontakten som fulgte med kabinettet.. Da jeg satte hk med cpu, skjermkort og 1 harddisk i det nye kabinettet for 2. gang fungerte det fint! Men desverre er ikke problemene over likevel for da jeg videre koblet til diskettstasjon, DVD-ROM og 2. harddisk, og skrudde på PCn, er det ingen reaksjon.. Kortslutning eller noe?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Det kan virke som om strømforsyningen har noe ustabile spenninger.. Det kan ha innvirkning.. Men kan du prøve å sette alt utstyret i det nye kabinettet, og så koble til den gamle strømforsyningen? Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Det fungerer når jeg kobler ut diskettstasjonen Maskinen vil visst ikke ha noe med den å gjøre lenger.. En annen merkelig ting: Det piper ved oppstart og det står at CPU-viften ikke går. Men det gjør den, og den registreres i Everest i Windows.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Kanskje har du koblet floppykabelen feil vei..? ettersom problemet er isolert hit, så kan du evt. prøve annen kabel/stasjon. eller bare bytte den ut med usb floppy.. om du er virkelig nøden.. edit: og fan-detection kan du finne i bios. Du kan ha koblet cpu-fan på feil sted..? Endret 25. mars 2006 av Slettet+9812398713 Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Kanskje har du koblet floppykabelen feil vei..?ettersom problemet er isolert hit, så kan du evt. prøve annen kabel/stasjon. eller bare bytte den ut med usb floppy.. om du er virkelig nøden.. edit: og fan-detection kan du finne i bios. Du kan ha koblet cpu-fan på feil sted..? 5809153[/snapback] floppykabelen er riktig vei og det er desverre bare 1 kabel for diskettstasjon på PSUen. Så det blir nok USB isdedenfor ser det ut som..ja ja klarer meg nok uten.. Har slått av CPU-detection i BIOS så jeg slipper den feilmeldingen. CPU-fan er koblet riktig og fungerer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Har vært borti hovedkort som er levert med "feil" bios.. at den tror CPUfan på hovedkortet egentlig er FAN1 eller FAN2.. En bios oppgradering kan være på sin plass.. men dette er ikke en feilmelding du skal få når det eneste du bytter er kabinett og strømforsyning..! og da kommer kanskje tankene om en liten kortslutning inn i bildet.. hehe men den store gleden med pc er likevel; kan du få det til en levbar situasjon, så er alt i boks edit: lyser diskettstasjonen kontinuerlig..? (tegn på at kabelen er opp ned..) eller lyser den ikke i det hele tatt? og svar på ditt spørsmål på retningen på kabinettledningene er dessverre at de er retningsbestemte, med unntak av speaker, power, og reset.. Endret 25. mars 2006 av Slettet+9812398713 Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Har vært borti hovedkort som er levert med "feil" bios..at den tror CPUfan på hovedkortet egentlig er FAN1 eller FAN2.. En bios oppgradering kan være på sin plass.. men dette er ikke en feilmelding du skal få når det eneste du bytter er kabinett og strømforsyning..! og da kommer kanskje tankene om en liten kortslutning inn i bildet.. hehe men den store gleden med pc er likevel; kan du få det til en levbar situasjon, så er alt i boks edit: lyser diskettstasjonen kontinuerlig..? (tegn på at kabelen er opp ned..) eller lyser den ikke i det hele tatt? og svar på ditt spørsmål på retningen på kabinettledningene er dessverre at de er retningsbestemte, med unntak av speaker, power, og reset.. 5809626[/snapback] JA, diskettstasjonen lyser ikke i det hele tatt og det er ikke det fnugg av liv i PCen så lenge den er koblet til..Vet du hvilken retning den siden på kabinettledningene som har skrift skal stå på de som er retningsbestemt? (nord eller sør f.eks) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Dessverre kjenner jeg ikke til kabinettet ditt eller hovedkortet ditt. Men ettersom problemet er med floppy bør vi holde oss her.. Jeg går ut ifra at det KUN er hovedkort og kabinett du har byttet ut, så da bør diskettstasjon og kabel, samt retningen de er koblet på; være identisk som tidligere. Eneste sporet jeg kan tenke da må være strømkabelen til diskettstasjonen, ettersom den nå kommer fra den nye strømforsyningen. Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 ja, det kan jo være noe med den..Kan prøve med en annen diskettstasjon, men får ikke gjort det før neste uke. Det nye kabinettet har usb i frontpanel. Det hadde ikke det gamle, men det skulle vel ikke være noen konflikt med det skulle man tro..? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Vel, den beste måten å finne ut hvor problemet er, er å isolere det.. Så om du unnlater å koble til USB kontaktene i front, så vet vi at det ikke er de som skaper problemer. Ellers tror jeg akkurat USB-kontakten som kobles på HK kan snus og vendes.. Såfremt du treffer riktig kontakt, og ikke kobler den på IDE da Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 nå begynner jeg og bli oppgitt Jeg prøvde å installere det nye skjermkortet: Gainward Geforce 6800LE , en demovare fra Komplett.. Jeg har koblet det i AGP-porten og koblet på "harddisk"-strømkontakten. Dette skjer når jeg skrur på PCen: Dataen slår seg på med alle vifter og alt, men det er ikke noe bilde på skjermen. Så kommer 10 pipelyder etter hverandre: Først ett kort pip, så ett litt lengre, så en liten pause, så 8 korte pip etterhverandre..Hvis jeg lar det stå på en stund kommer det kontinuerlige høye og lave pipelyder. Så prøvde jeg å sette i det gamle skjermkortet igjen, og akkurat det samme skjedde. Selv om jeg reseter CMOS, hjelper det ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Vel.. oppgitthet hører også med pc.. Du sier ingenting om hva slags BIOS du har.. AMI/Award/Phoenix, og de har alle ulike pipelyd-koder. Om det er hovedkortet som det referes til i signaturen din (MSI KT2-Combo-L) så har du AMI bios. Mulig at manualen sier noe, men som oftest er det bare et villskudd. Sjekk denne siden: http://www.computerhope.com/beep.htm AMI BIOS; 10 - "CMOS shutdown Read/Write error" Jeg ville sjekket at reset-CMOS(bios)-jumperen er satt tilbake på plass. Ellers kan det være dårlig kontakt i AGP porten, eller dårlig kontakt med ram brikkene, men hvem vet Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) Takk for tipsa! Har lagt til link til hovedkortet i signaturen, stemmer at det er AMI. Reset CMOS-jumperen har jeg passet godt på ikke å sette feil ..Men det kan jo hende det er 10 korte pip det skal være ja... :hmm:isåfall sliter jeg ifølge denne siden:PChell Men tror da det høres mer ut som 1 lang og 8 korte som i "Display/Retrace test failed".. Får prøve feste det bedre imorgen... Endret 26. mars 2006 av Tor79 Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) fått til skjermkortet ! Presset det enda hardere ned i AGP-sloten så funka det! Endret 26. mars 2006 av Tor79 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Hadde (har..) det problemet på et hovedkort fra 99. Hadde kanskje noen ambisjoner om at "dagens" hk var litt mer robuste.. Men knall at det gikk i orden. Hvordan ligger du an med diskettstasjon? Framleis intet lys? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå