Gå til innhold

Nyhet: Microsoft forbarmer seg over piratene?

Howard

Anbefalte innlegg

Hvor mye må jeg ut med for å kjøpe en lovlig versjon av WinXP Pro. Jeg er student hvis det har noe å si..

Har spurt om dette før, men så langt har ingen klart å svare meg. (kan det være fordi ingen på dette forumet har betalt for OS-et sitt?)

Det hjelper ikke å henvise til komplett.no. Hvor mye må jeg i alt betale for en lovlig versjon av WinXP Pro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-28 22:16, skrev havegg:

Det hjelper ikke å henvise til komplett.no.
Hvor mye må jeg i alt betale for en lovlig versjon av WinXP Pro?

Hvorfor hjelper det ikke å henvise til Komplett.no??

Det er jo en webshop som alle andre.

Du kunne jo bare ta en tur dit(bare noen få tastetrykk unna)og se etter selv?

Men ok: Siden du er student, kan du få kjøpt student lisens(oppgradering) til 550,-

Eller du kan kjøpe fullversjon(ikke oppgradering) i OEM utførelse til 1568,- men da må du også kjøpe noe annet(hardware) i tillegg.

Eller du kan kjøpe fullversjon, ikke OEM, ikke student, ikke oppgradering, til 3556,-

-Men dette er hentet fra Komplett.no, så det hjelper vel ikke...?

Lenke til kommentar

Man kan kjøre en clean (full) install med Windows XP student lisens/oppgradering:

For å gjøre dette trenger man en tideligere versjon av Windows på CD, fra 95->; hvis du kjører installasjonen ved å boote Windows XP cd'en og la installasjonsprogrammet starte av seg selv. Hvis du har RAID eller SCSI kontroller så må man huske å trykke på F6 tideli under installasjonen, det står helt nede på sjermen når man skal gjøre dette.

Ergo: Har man en Windows CD fra før, så er det lurt å kjøpe Windows XP Pro Studen Lisens.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-28 23:07, skrev Grimmy:

Ergo: Har man en Windows CD fra før, så er det lurt å kjøpe Windows XP Pro Studen Lisens.

Men hvis den gamle CDen er uten lovlig lisens er du nøyaktig like slem/kriminell/ond om du kjøper en oppgradering... Og da er vel litt av vitsen borte?

LeD

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-29 00:04, skrev runmad:

Hvorfor ikke gjøre det enkelt, lovlig, billig og installere Linux i stedet?

Dette XP greiene er da ikke noe å hige etter vel!

jo da,, etter å ha installert mdk 9.0 så gikk det ikke lenge før den drømmen var knust :sad: eks. ikke funker begge skjermene mine http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...um=27&replies=1 og du ser da selv hvor mange det er som gidder å hjelpe..

men skal prøve med rh 8.0 på mandag eller.no, men på "null" så fant den ikke ut at jeg hadde 2 skjermer eller 2 skjermkort.

til så lenge så er det bare ms sinn xp som funker med mine hardware.. og da sier det vel selv hva jeg bruker.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

F*** det var ikke denne posten jeg svarte på. Jeg skrev noe på den nyheten om at M$ hjalp piratbrukerne med å skifte kode slik at man får lagt inn SP1...

Loomy:: Frekk eller, klart jeg ikke er det. Blåser langt i postcounten min her... Tulling...

Hvis du tror det, sjekk innleggene mine, og se hvor mange gamle topics jeg har svart på. Det er ca: INGEN. Og jeg har forresten vært medlem her veeeldig lenge, og har veeeldig få poster...

Lenke til kommentar

..et annet poeng er at det er daarlig reklame for microsoft naar systemene deres er ustabile... og eller har store sikkerhetshull osv... selv om du har piratkopiert windows KAN det vaere i Microsoft sin interesse at du holder det oppdatert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...