Gå til innhold

Nyhet: Microsoft forbarmer seg over piratene?

Howard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet var vel att det var stjålede nøkkeler som har liggi på nett som har blit bannet, da må jo følgelig de fimaer som opprinnelig eier nøkklene få informasjon om hvorfor de ikke får oppdatert. Fint at MS opplyser om slike ting, men tror ikke vi kan forvente at ms ser mildere på pirating.

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for piratene så hadde ikke Microsoft vært så store som de er i dag. Hvis det var HELT umulig å piratkopiere MS programmer, så ville langt flere brukere gått over til gratis alternativer som feks Linux. Dette ville skadet monopolstillingen til Microsoft, noe de ikke vil.

Den dagen Microsoft går over til en idiotsikker beskyttelse, taper de mange brukere, deriblant meg. Jeg har ikke råd til å betale 2000kr for Windows (og sikkert enda mer for Office og Visual Studio) til de to pcene hjemme.

I bedrifter og lignende må man kjøpe lisenser. Man kan ikke drive med ulovligheter i bedrifter. Og hvis brukerne er vant til Windows, så vil bedriften helt sikkert kjøpe Windows. Det samme gjelder feks Photoshop. Ungdommer som sitter hjemme og leker litt med Photoshop har ikke råd til å betale mange tusen kroner for det. Men hvis de lærer å bruke det, er det større sansynlighet for at de vil bruke det når de kommer ut i næringslivet. Og der må man betale for det.

Jeg er sikker på at MS (og andre software firmaer) er fult klar over dette,(hvis ikke er de VELDIG dumme) og at de hvis de ville, fint kunne klart å lagd en piratsikker Windows, i hvertfall for de som er koblet til internett.

Så konklusjonen min er: Piratene holder liv i monopolet til Windows. De hjelper dem. Og MS er fult klar over det.

Lenke til kommentar

+ at de vil at alle skal instalere sp1 fordi snart kommer wpa i version 5 windows product activasion. og kanskje de som har instalert sp1 får seg en liten overaskelse når den blir activisert i løpet av neste måned via windows update ?! har noen lest den nye eula som er i sp1 ikke sp1 corp version da men den vanlige.. den gir dem lov til å gjøre akkruat hva de vil med oset ditt, ikke særlig kult eller ??

med andre ord oppgrader til sp1. og få enda mindre privat liv.

- venligst ikke rett opp evt skrive feil eller whatsoever -

Lenke til kommentar

XP = spyware.

les SP1 eula , så ser du at du får enda MER spyware:

før downloaded windozeupdate et program til deg , som fant ut hva du trengte , og laget linker til det.

nå uploader den masse data til M$ , der blir det analysert på deres maskiner , og listen blir laget DER.

SP1 er et lurt knep for å pakke ny/bedre spyware på XP-ofre

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at det kan argumenteres for at Microsoft skyter seg selv i foten nå, siden de antageligvis taper mer på at alle piratene lett får oppgradert, enn hvis noen firmaer hadde laget ståhei over koder som var bannet.

Men jeg er fornøyd jeg. Sjansen for at jeg kjøper windows XP er større jo flere positive meldinger jeg får om operativsystemet. Dette regner jeg som en positiv melding, og artikkelen på microsoft er godt nytt.

Lenke til kommentar

win2000 sp3 har ingen tillegsdingser som er så hardt inegrert som i XP ,

du kan disable et par services eller stenge etpar porter på firewall , og alt vil funke like fint inkl windozeupdate.

win2000 oppdateres nå (SP3)på samme måte som XP , men har ikke "komponentene" som skal til for å identifisere maskinen over internet og lese ut den's krypterte serienummer/registreringsnummer - det har XP.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-26 10:59, skrev kåre klut:

Hvis M$ lagrer all data/info på alle Windowsbaserte maskiner i HELE verden må det bli en *******S stor database....LOL
:lol:

Synes ikke dere at dette er skummelt? All info i hele verden lagret på ett sted - ikke som det sagnomsuste biblioteket i Alexandria, men en database som inneholder informasjon om alt!!!!!!

Alle private Mail-er mellom deg og kjær'sten..... alle telefonnummer, sensitiv informasjon om deg og familien din...... hvilke vaner og rutiner du har.... snart kommer vel MS opp med en funksjon som heter "Let us help you tell everyone who you are".

10-er på at dette er en slags form for "anti-terror" fra USAs side. Både Bill Gates og George W. Bush i samme land..... og de sitter på sååååååååå mye makt?

USA = Verdensherredømme next.

(Edit: Skriveleif, Dommedagsprofetier, Off-Topic)

Lenke til kommentar

Er det jeg som er helt idiot her eller(mest sannsynlig...)?

Jeg skjønner ikke hvordan dette hjelper 'pirater'/folk med piratkopierte WinXp innstallasjoner?

Etter hva jeg kan se, må du jo uansett legge inn en annen produktnøkkel enn den (pirat-)nøkkelen du har brukt så langt.

Dermed er jo en som bruker en 'warez' versjon like langt. Du kan vel kanskje finne en annen nøkkel der ute og bruke den, men etter en tid vil vel også denne nøkkelen bli 'bannet' av MS, og dermed bli ubrukelig?

Eller?

Lenke til kommentar

Jeg har også lurt litt på dette..

Leste akkurat denne tråden som gir noen interessante svar..

Etter som jeg har forstått så klarer f.eks. ikke folk med den berømte FCKGW-key-en å installere sp1. Om det er fordi sp1 inneholder ei liste over lovlige key-er, eller om det er ei liste over ulovlige key-er vites ikke..

Poenget er at hvis man skaffer seg en annen key (som ikke er blant de mest brukte og kjente..) så kan man bruke bruksanvisningen som Microsoft har laget, og dermed bytte nøkkel.

Da vil det gå fint å installere sp1, men det kan nok bli problemer etter hvert. Det går i hvert fall rykter om at Windows Update skal inneholde en database med alle lovlige key-er. Finnes da ikke din key, så kan det bli problemer ved bruk av WU.

Slik jeg ser det er det da tre muligheter;

1. Generere key(?), drite i Windows Update (for å være på den sikre siden) og báre installere sp1. Mulig det blir problemer med sp2 hvis din nye key blir sperret, men den tid den sorg..

2. Få tak i en key som noen faktisk har betalt for på lovlig hvis. Da vil jo denne finnes i Microsoft-databasen og du vil kunne bruke WinXP som om du hadde kjøpt det!?

3. Den siste og anbefalte måten er å betale for WinXP. Dette må vel kunne sies å være den mest idiotsikre metoden!

Sist men ikke minst, så håper jeg ikke dette innlegget leder for mye til piratvirksomhet. Det var i hvert fall ikke meningen. Synes bare det hadde vært interessant å vite hvordan Microsoft fikser dette med ulovlige key-er osv.

Vil gjerne ha tilbakemelding på om mine teorier stemmer, eller om jeg er helt på jordet! :smile:

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-09-27 01:21 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...