Smack332 Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) For de som har både Xbox 360 og en PC som er kraftig nok til å kjøre Oblivion med tilsvarende grafikk, hva velger du, og hvorfor? Jeg er litt i tvil selv. Fordelen med PC er at det kommer patches og mods som kan forbedre spillet, samt at spillet er en del billigere på PC. På den annen side, med Xbox'en vil jeg ikke sitte i timevis og tweake for å få best mulig performance ut av spillet. I tillegg kan jeg sitte i sofaen å spille på min 42" flatskjerm, med Dolby Digital lyd. Jeg tror det blir Xbox. Noen som allerede har testet begge versjoner? S Endret 23. mars 2006 av Smack332 Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg ville ha valgt PC, bare pga. mus og tastatur. Men det er jo smak og behag, liker ikke fps så godt på konsoll, men man kan jo alltids spille i 3rd person. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Spørs hvordan PC du har, gi oss maskinvaren på maskina de så kan vi kansje hjelpe deg litt mer, siden du allerede har en HDTV og xbox 360 så skal det en veldig kraftig pc til for å slå det grafikkmessig værtfall. Er veldig få forskjeller mellom versjonene, eneste er vel at PC versjonen får lettere tilgang til mods laget av fans osv.. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Hvis du har lik pc som min eller dårligere (evt. bare litt bedre) er 360 et solekalrt valg. P4 3.2, 1gb minne, 6800GT. Må rett og slett stille ned ganske mye på grafikken for at det skal bli spillbart, på 360 ser det sykt mye bedre ut. Kjøp bare til pc om du har en helt ny topppc Lenke til kommentar
Smack332 Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Spørs hvordan PC du har, gi oss maskinvaren på maskina de så kan vi kansje hjelpe deg litt mer, siden du allerede har en HDTV og xbox 360 så skal det en veldig kraftig pc til for å slå det grafikkmessig værtfall. Er veldig få forskjeller mellom versjonene, eneste er vel at PC versjonen får lettere tilgang til mods laget av fans osv.. 5802200[/snapback] Det var vel egentlig ikke et spørsmål om hjelp, mer et spørsmål ut av interesse for å se hva folk generelt foretrekker. Selv om Xbox-versjonen er bedre nå enn de hva de fleste PC'er kan få til, så vil PC-versjonen oppdateres med patches og tweaks, samt at maskinvaren kan oppgraderes. 360 versjonen vil være det den er. Jeg så litt på Gamespots live feed fra Oblivion på 360, og et problem jeg så som nok vil distrahere meg noe, var alle de små pausene når den lastet inn nye textures etc. ute i naturen. Dette vil nok være mye mindre fremtredende på en rask PC med mye minne og en rask HD. Vi får se, jeg kjøper nok 360 først, og så PC-versjonen etterhvert hvis jeg fortsatt liker spillet og det har kommet mye bra mods, patches etc. S Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Personlig syns jeg det er digg på PC, jeg har bra nok PC til å kjøre det på fet grafikk, i tillegg få skrudd opp litt ting man ikke kan på Xbox 360, så det ser enda bedre ut. Så syns jeg det er veldig deilig å styre med mus og tastatur, hotkeys på 1,2,3,4, osv, for spells/våpen. Kult å holde på med construction settet når man føler for det, så kommer det etterhvert mange mods... Er jo ikke noe i veien for å spille på 42" HDTV med PC heller, jeg gjør ihvertfall det, og digger det! Lenke til kommentar
Smack332 Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Personlig syns jeg det er digg på PC, jeg har bra nok PC til å kjøre det på fet grafikk, i tillegg få skrudd opp litt ting man ikke kan på Xbox 360, så det ser enda bedre ut. Så syns jeg det er veldig deilig å styre med mus og tastatur, hotkeys på 1,2,3,4, osv, for spells/våpen. Kult å holde på med construction settet når man føler for det, så kommer det etterhvert mange mods... Er jo ikke noe i veien for å spille på 42" HDTV med PC heller, jeg gjør ihvertfall det, og digger det! 5802265[/snapback] Ja det er jo alltids en mulighet, men for meg er det lite praktisk å ha PC'en i stua. Jeg ender nok opp med begge deler. Vanskelig å velge. Har lyst til å teste PC'en min og se hvordan den måler seg med Xbox'en. Har en X2 3200, 2gb, 7800GT, alt overklokket til tennene. Den burde klare Oblivion rimelig bra. Dessuten så jeg PC-versjonen til kr. 369, så da er det ikke noe problem å kjøpe begge. S Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg har da ikke PC'en i stua jeg heller, jeg har en kabel som er trekt fra PC'en til TV'en (skjult i veggen). Samme med lydkabel. Ekstra trådløst mus og tastatur har jeg stående i stereobenken Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Personlig syns jeg det er digg på PC, jeg har bra nok PC til å kjøre det på fet grafikk, i tillegg få skrudd opp litt ting man ikke kan på Xbox 360, så det ser enda bedre ut. Så syns jeg det er veldig deilig å styre med mus og tastatur, hotkeys på 1,2,3,4, osv, for spells/våpen. Kult å holde på med construction settet når man føler for det, så kommer det etterhvert mange mods... Er jo ikke noe i veien for å spille på 42" HDTV med PC heller, jeg gjør ihvertfall det, og digger det! 5802265[/snapback] Ja det er jo alltids en mulighet, men for meg er det lite praktisk å ha PC'en i stua. Jeg ender nok opp med begge deler. Vanskelig å velge. Har lyst til å teste PC'en min og se hvordan den måler seg med Xbox'en. Har en X2 3200, 2gb, 7800GT, alt overklokket til tennene. Den burde klare Oblivion rimelig bra. Dessuten så jeg PC-versjonen til kr. 369, så da er det ikke noe problem å kjøpe begge. S 5802308[/snapback] I ditt tilfelle værtfall så tror jeg det kommer ann på hva du foretrekker. Maskina de ser ut til å greie spillet fint med det meste på, men på den andre siden har du en HDTV som er fint med 360'en. Så enten å kose seg i sofaen foran en stor tv med noe godt å drikke, eller sitte å spille i sin egne lille koselige pc krok. Jeg har værtfall bestilt PC versjonen, har også en Xbox 360 men tven jeg spiller på er av type 20 tommers(tror jeg) lcdtv pluss en del pr gammel. Ikke det kuleste å spille på. Lenke til kommentar
Smack332 Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg har da ikke PC'en i stua jeg heller, jeg har en kabel som er trekt fra PC'en til TV'en (skjult i veggen). Samme med lydkabel. Ekstra trådløst mus og tastatur har jeg stående i stereobenken 5802331[/snapback] Ja det er jo smart. For meg blir problemet med å ha den i stua at jeg ikke har noe sted å stikke av når fruen skal se på dansefeber, top model, big brother og annet søppel jeg ikke vil se S Lenke til kommentar
baltie Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Selv om Xbox-versjonen er bedre nå enn de hva de fleste PC'er kan få til, så vil PC-versjonen oppdateres med patches og tweaks, samt at maskinvaren kan oppgraderes. 360 versjonen vil være det den er. 5802247[/snapback] Tror faktisk 360-versjonen også kan oppdateres med patcher. Det skjedde jo med CoD2 nylig, eller? Personlig går jeg helt klart for 360-versjonen. Har en 2.8GHz P4, 1GB RAM, 6600GT.. Så vidt jeg vet, ikke nok til å kjøre Oblivion på noe i nærheten av max... Lenke til kommentar
AngryNorwegian Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Velger xbox360 pga at jeg liker å plante ræva i sofaen og ikke minst et bra surround anlegg Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Velger xbox360 pga at jeg liker å plante ræva i sofaen og ikke minst et bra surround anlegg 5802609[/snapback] samme her, men tar meg 3 måneda å få spart opp til en xbox 360 så eg kjøper det heller til data -_- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå