perm Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Bruker Pinnacle, men har problemer med henging under DVD-produksjonen. Kunne tenke meg en enklere løsning for enkle redigeringsoppgaver av private DV-opptak. Noen som har erfaring med å laste inn DV-opptakene direkte fra kameraet til en videospiller med harddisk og brenningsmuligheter, og redigere og brenne DVD'er i den samme spilleren? Hvilke modeller kan i tilfelle anbefales? Lenke til kommentar
BMP Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Bruker du ekstern harddisk når du redigerer? Når det gjelder Harddiskopptakere så vet jeg ikke hvor mye du kan redigere men du kan jo spille inn, brenne på DVD med meny etc.. JVC har en modell som heter DRMH300SE som gjør kobben veldig greit. Denne har jo også DVDbrenner som er utrolig kjekt! Lenke til kommentar
perm Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Takk for svar. Jeg bruker ikke ekstern harddisk til videoredigering, men har to interne WD 120 GB harddisker. Programmet (Pinnacle Studio 8) ligger på den ene, mens jeg jobber på den andre. Kan det disponere for at redigerings- eller brenneprosessen låser seg? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 (endret) Kan det disponere for at redigerings- eller brenneprosessen låser seg? Snarare tvert imot. Det er gunstig å ha OS og programvare på ein harddisk, og videofiler o.l. på ein annan. Problemet ligg nok heller med Studio 8. Heile Studio-serien er kjend for å vere ustabil og skape ulike problem, til dømes i samanheng med DVD-brenning. Det er ikkje usannsynleg at andre program vil oppføre seg betre. Sjå her for meir info om alternativ til program. Men det var ikkje det du spurde om. Me har ein Sony RDR-HX710 her heime. Har ikkje prøvd å leggje over opptak frå videokamera, men har prøvd enkel redigering av opptak. Mi erfaring (relativt begrensa sådan) er at det er det er meir praktisk, og lettare å gjere nøyaktige kutt på PC. Trur ikkje Sonyen har noko mogelegheit for meny heller. Har prøvd ein gong å brenne ein DVD, men den plata gjekk ikkje an å spele av på ein annan DVD-spelar eller PC. Men det var sikkert fordi eg gjorde noko feil. Endret 24. mars 2006 av incanus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå