mandela Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Hei, har et problem, maskinen oppfører seg merkelig: Maskinen restarter ofte i stedet for å slå seg av. Dette skjer som sagt ikke alltid, men random. Kjører winxpsp2, velger "slå av", men maskinen restarter i stedet. Hva kan problemet være? Kan det være et hardwareproblem eller er windows den sannsynlige synderen? Jeg lurer på om for liten strømforsyning gir disse symptomene. Endret 24. mars 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
mandela Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 ingen som kan svare meg på dette? kan det være et symptom på for lite strøm dersom maskinen restarter seg i stedet for å slå seg av? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Kjører BIOS POSTingen på nytt? Se etter i BIOS om det er et alternativ som "On AC powerloss" eller lignende, og skru det av. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) powerloss settingen var allerede slått av, jeg vet at jeg har litt for liten strømforsyning, men er det dette som er utslagsgivende for oppførselen til maskinen? Har også fått artifacts på skjermen fra første sekund i bootsekvensen par ganger i dag, striper med forskjellige farger dette er noe som ikke har skjedd før i dag Endret 25. mars 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Har også fått artifacts på skjermen fra første sekund i bootsekvensen par ganger i dag, striper med forskjellige farger dette er noe som ikke har skjedd før i dag 5808715[/snapback] Da har du problem med skjermkortet. Antakelig må det skiftes. Men, det kan muligens ha sammenheng med andre komponenter, bl.a. strømforsyning. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Kortet er relativt nytt. Disse artifacts har jeg fått kun et par ganger. Har nylig skiftet vifte på kortet (6600GT) til zalman kjøleløsning. Det jeg oppdaget var at når jeg koblet vifta fra kortet til strømmen, ville vifta ikke starte i det hele tatt. Nappet ut strømmen fra dvd avspilleren og da funket vifta. jeg skal redigere første post og skrive hvilke komponenter jeg har i den maskinen Endret 25. mars 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå