agail Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Hei. Når jeg slår på maskinen står det bare at den ikke kan boote fra cd eller disket stasjon. Det kan den jo ikke for jeg har ikke i noe xp oppstarts cd eller disket. Er det mulig at maskinen ikke vil boote fra harddisken av en eller annen grunn. Hjelp meg! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Hei! Har du sjekket boot-innstillingene i BIOS? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
agail Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Ja. Står på Harddisken først så cd-rommen også diskettstasjonen hvis jeg husker riktig. Men maskinen virket i sted og jeg har ikke gjort noe siden da. Lenke til kommentar
Fresh-T Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Ja.Står på Harddisken først så cd-rommen også diskettstasjonen hvis jeg husker riktig. Men maskinen virket i sted og jeg har ikke gjort noe siden da. 5802085[/snapback] Finner du harddisken i BIOS? Lenke til kommentar
agail Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 ja jeg finner begge i BIOS. Lenke til kommentar
Fresh-T Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Start maskinen og trykk F-tasten for BOOT-meny(ofte F8 eller F12). Velg harddisk! Hvilken feilmelding får du nå? Lenke til kommentar
agail Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 jeg får ikke opp noe BOOT-meny eller feilmelding. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Hei. Når jeg slår på maskinen står det bare at den ikke kan boote fra cd eller disket stasjon. Det kan den jo ikke for jeg har ikke i noe xp oppstarts cd eller disket. Er det mulig at maskinen ikke vil boote fra harddisken av en eller annen grunn. Hjelp meg! 5801513[/snapback] lager maskinen din tikkelyder? som du sier finner du harddisk i bios, noe som tyder på at du har et fungerende kontrollerkort på harddisk. men når den ikke prøver å starte fra den tyder det på at den ikke finner noe. prøv med annen harddisk, eventuelt prøv å instaler windows på nytt på harddisk(du trenger ikke slette den gamle partisjonen) Lenke til kommentar
agail Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 ikke noe tikke lyd. Lenke til kommentar
Fresh-T Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 jeg får ikke opp noe BOOT-meny eller feilmelding. 5805128[/snapback] Er boot-menyen aktivert i BIOS da? Om den er det, er det veldig rart du ikke får den opp. Du trykker riktig F-tast? Trykk denne tasten repeterende fra du starter maskinen. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 jeg får ikke opp noe BOOT-meny eller feilmelding. 5805128[/snapback] Er boot-menyen aktivert i BIOS da? Om den er det, er det veldig rart du ikke får den opp. Du trykker riktig F-tast? Trykk denne tasten repeterende fra du starter maskinen. 5806397[/snapback] mulig bootmeny er kun tilgjengelig i bios og det ka nda enten ligge som egen meny eller under advanced settings vanligvis. vis jeg var deg ville jeg prøvd å se om maskinene ville boote fra windows cd og gå inn i installeren helt fremt il du ska lvelge partisjon. vis du ikke finner hardisken din der så har du enten defekt harddisk, dårlig kontakt på kabel eller et problem på hovedkort. vanligvis ligger problemet på hardisken. Lenke til kommentar
agail Skrevet 25. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2006 Hei. Takk for all hjelpen. Jeg har kommet frem til at det er den ene harddisken som er gåen. Den som windows er instalert på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå