Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke

Anbefalte innlegg

Hei.

Når jeg slår på maskinen står det bare at den ikke kan boote fra cd eller disket stasjon. Det kan den jo ikke for jeg har ikke i noe xp oppstarts cd eller disket.

Er det mulig at maskinen ikke vil boote fra harddisken av en eller annen grunn.

Hjelp meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Når jeg slår på maskinen står det bare at den ikke kan boote fra cd eller disket stasjon. Det kan den jo ikke for jeg har ikke i noe xp oppstarts cd eller disket.

Er det mulig at maskinen ikke vil boote fra harddisken av en eller annen grunn.

Hjelp meg!

5801513[/snapback]

lager maskinen din tikkelyder? som du sier finner du harddisk i bios, noe som tyder på at du har et fungerende kontrollerkort på harddisk. men når den ikke prøver å starte fra den tyder det på at den ikke finner noe. prøv med annen harddisk, eventuelt prøv å instaler windows på nytt på harddisk(du trenger ikke slette den gamle partisjonen)

Lenke til kommentar
jeg får ikke opp noe BOOT-meny eller feilmelding.

5805128[/snapback]

Er boot-menyen aktivert i BIOS da?

Om den er det, er det veldig rart du ikke får den opp. Du trykker riktig F-tast? Trykk denne tasten repeterende fra du starter maskinen.

Lenke til kommentar
jeg får ikke opp noe BOOT-meny eller feilmelding.

5805128[/snapback]

Er boot-menyen aktivert i BIOS da?

Om den er det, er det veldig rart du ikke får den opp. Du trykker riktig F-tast? Trykk denne tasten repeterende fra du starter maskinen.

5806397[/snapback]

mulig bootmeny er kun tilgjengelig i bios og det ka nda enten ligge som egen meny eller under advanced settings vanligvis.

vis jeg var deg ville jeg prøvd å se om maskinene ville boote fra windows cd og gå inn i installeren helt fremt il du ska lvelge partisjon. vis du ikke finner hardisken din der så har du enten defekt harddisk, dårlig kontakt på kabel eller et problem på hovedkort. vanligvis ligger problemet på hardisken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...