Staalkontroll Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Nå ser det ut til at underholdningsbransjen begynner å bli lei av dem som legger ut filmer på nett. Er dette "første" av mange her i Norge? (VG Nett) En 45 år gammel mann er anmeldt for å ha spredd filmen "Pitbullterje" på internett. Tirsdag ble det gjennomført en razzia hjemme hos mannen i Fredrikstad der både maskin og datautsyr ble beslagelagt. Link Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Det er hvertfall ikke den første fildelings-razziaen som er gjennomført i Norge. Mener å huske at en annen mann fra Fredrikstad ble pågrepet for fildeling like før jul. Mulig jeg tar feil. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Det er hvertfall ikke den første fildelings-razziaen som er gjennomført i Norge. 5801487[/snapback] Derfor jeg skrev "første" Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Ble han virkelig busta for bare en film? Spørsmålet er jo om han bare seeda den mens han lastet den ned, eller om han la den ut på siden. For meg virker det som sistnevnte, så jeg kan ikke si jeg er så bekymra sånn i forhold til å bruke BT og piratebay... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) er vel ikke lenge til vi ser anonyme p2p nettverk håper jeg Endret 23. mars 2006 av modellmakt Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 En kamerat av meg ble kontaktet av rettighetshaveren av en film med det simple budskapet: "Fjern filmen fra serveren din eller møt oss i retten". Dette er 2-3 år siden. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 En kamerat av meg ble kontaktet av rettighetshaveren av en film med det simple budskapet: "Fjern filmen fra serveren din eller møt oss i retten". Dette er 2-3 år siden. 5802701[/snapback] Hva svarte han ? Lenke til kommentar
VbD Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 heheh, ja, anonymitet er flotte saker Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 En kamerat av meg ble kontaktet av rettighetshaveren av en film med det simple budskapet: "Fjern filmen fra serveren din eller møt oss i retten". 5802701[/snapback] Hvis det blir gjort alvor av over 1% av slike trusler spår jeg en lysende fremtid for advokatstanden. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Hvis det blir gjort alvor av over 1% av slike trusler spår jeg en lysende fremtid for advokatstanden. 5802749[/snapback] og jeg spår lysende framtid for torpedoer.... Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 (endret) Det her blir litt flisespikking, men jeg kan bare ikke la være å irritere meg over at de kaller det for fildeling. Er jo ikke ulovlig å dele filer. Spredning av pirat kopiert materiale blir litt mer riktig. edit: Blir litt sånn som at VG og diverse andre aviser skriver om "xx antall hasjplanter ble i dag beslaglagt" Snakk om feilinformasjon! Endret 24. mars 2006 av Black&White Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 En kamerat av meg ble kontaktet av rettighetshaveren av en film med det simple budskapet: "Fjern filmen fra serveren din eller møt oss i retten". Dette er 2-3 år siden. 5802701[/snapback] Hva svarte han ? 5802710[/snapback] Han fjernet filmen selvsagt. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 I sverige er det hundretusener som fikk beskjed om ikke å dele filer. Men det var stort sett random hvem som fikk de. Her i norge er de eneste som har blitt busta folk som har delt filer på private netverk. Aldri P2P. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 http://www.truecrypt.org/ Null bevis, null sak. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 http://www.truecrypt.org/ Null bevis, null sak. 5810131[/snapback] noen som har peil på hvor mye ytelsen til harddisken blir redusert med kryptering (som gir best ytelse)? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Nå ser det ut til at underholdningsbransjen begynner å bli lei av dem som legger ut filmer på nett. Er dette "første" av mange her i Norge? (VG Nett) En 45 år gammel mann er anmeldt for å ha spredd filmen "Pitbullterje" på internett. Tirsdag ble det gjennomført en razzia hjemme hos mannen i Fredrikstad der både maskin og datautsyr ble beslagelagt. Link 5801477[/snapback] Det er merkelig å se hvordan øvrigheta prioriterer en slik fillesak, som har en strafferamme på: bøter eller fengsel intil 3 mnd. Men ringer du til politiet for å melde om et grovt skadeverk med strafferamme på intil 6 år , "har vi ikke resursser til å sende noen" Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 hehe, godt poeng autofil... for ikke å nevne at skuespillere og artister ikke akkurat sulter... Innbruddstyven må jo faktisk være i bilen, eller huset osv. med deg for at de skal sende noen. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Nei akkurat... Er såååå utrolig bortkastet tid. Noen kopierer en haug med 1 og 0 fra internett også bryter helvete løs, er jo ikke akkurat som han har fysisk tatt noe fra noen. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Prisene på det de masseproduserer har også en fantastisk inflasjon ifra det forlater fabrikken til det når butikkhyllene. På flere tusen prosent. Tenk hvor fantastisk det hadde vært om jeg og alle de andre elektrikerne i norge gikk sammen og fant ut at vi skulle ta oss 10 ganger mer betalt enn det vi gjør i dag. Dagen etterpå hadde en tur til tannlegen kostet 100.000kr, og en loff 200kr. Det koster tross alt mer å lage en loff enn en CD, siden du ikke kan trykke loffen i millioner av eksempler og ta royalties av folk som snakker om loffen din eller viser den fram på TV. Fuck big business... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå