SimDaDim Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Hei Hvordan får jeg min DTS reciver til å spille av DTS lyd via en s/pdif utgang fra PCen? Trenger et program eller no som gjør dette. Har også tenkt til å spille av AC3 lyd. Men hva er egentelig forskjellen på DTS og AC3? Er også på utkikk etter noe som kan teste om jeg har fått DTS lyden til å funke... Lenke til kommentar
T2 Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg bruker NVIDIA® PureVideo Decoder sammen med Windows Media Player 10 for å spille av DVD'er med Dolby Digital (AC3) eller DTS. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Takk. Har fått tak i det nå, og skal prøve det. Men trenger jeg ikke stille inn no i windows eller i no drivere for mitt lydkort eller no? Jeg har SPDIF på kontrollpanelet for lyden, men den er grået ut. Hvis jeg kobler til reciveren via spdif så får jeg lyd, men vet ikke om det er DTS.. Trenger en måte å finne ut det på også... Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Takk. Har fått tak i det nå, og skal prøve det. Men trenger jeg ikke stille inn no i windows eller i no drivere for mitt lydkort eller no? Jeg har SPDIF på kontrollpanelet for lyden, men den er grået ut. Hvis jeg kobler til reciveren via spdif så får jeg lyd, men vet ikke om det er DTS.. Trenger en måte å finne ut det på også... 5801249[/snapback] Forskjellen på AC3 og DTS er at DTS er noe mindre komprimert enn AC3. For å sjekke om du har DTS lyd, er vel det enkleste å sette på en dvd film med DTS lydspor, for så å velge dette lydsporet. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Men problemet er vel at selv om DVDen spilles av med DTS så vet jeg jo ikke om PCen sender DTS signaler til reciveren, eller om den koder det om til vanelig stereo først... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå