Gå til innhold

Enkelt program til å starte andre prog. med?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg jobber med salg i Dell og har bruk for et lite program som jeg tenkte jeg skulle lage selv. Det jeg trenger er et program eller noe lign. som starter et par excel filer, internet explorer, notepad og en exe. fil for meg automatisk. Det jeg ser for meg er at jeg starter programmet eller klikker på en fil, slik at alle disse programmene starter av seg selv om morgenen etter at jeg har logget meg på maskinen. Noen ideer om hva noe slikt kan lages med og hvor jeg skal begynne å lete?

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk scheduled tasks. Ligger under Control Panel. Du kan velge mellom å sette opp taskene til å kjøre når maskinen skrur seg på, når du logger deg inn, eller til bestemte tider på døgnet.

Du setter opp en task til å starte når du vil, og hvilket program eller kodesnutt du vil kjøre. I utgangspunktet vil den gjøre jobben under din brukerkontokontekst. Det vil i så fall funke helt til du bytter passord, og så må du oppdatere jobben. Alternativt kan du legge det opp som en annen bruker, hvis du setter opp jobben gjennom kommandolinja.

Mer om kommandolinjeversjonen på Schtasks .

Du kan også bruke denne til å sette i gang batch-script, så du evt. har en scheduled task som kjører et batchscript som starter opp de programmene du vil at skal starte.

Kirikiri

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...