Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

vil ikke koble opp mot servere

Anbefalte innlegg

etter en formatering i dag så nekter plutselig ting å koble seg opp mot servere. eksempel er f.eks trackmania nations servere (testa bl.a gamer.no og et par andre) og stort sett alle typer servere som emule finner.

men jeg har ingen problemer med å surfe og chate, så noe seriiøst feil må det være her.

edit: jeg har en zyxel router som får internett via et speestouch modem som jeg har disabla router delen i.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn på router-konfigurasjonen din, og se om det er forwardet noen porter mot en bestemt ip-adresse. Det kan være at du hadde en fast ip-adresse tidligere, som hadde åpnet for samtlige porter. Mens nå mottar du automatisk en ip-adresse fra routerens dhcp-scope, som er utenfor den som har de aktuelle portene åpne.

Bare et skudd i blinde ;)

Lenke til kommentar

det viste seg at telenor hadde oppdaga viruset jeg hadde (derfor jeg formaterte) og stengt alle portene uten port 80 (http)

og siden jeg ikke bruker online mailen, så har jo jeg ikke fått beskjed om dette, dersom de i det hele tatt sendte ut melding da

anyway, skane skulle fikses og regner med at det er oppe å går igjen i morra tidlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...