Kenneth Dammyr Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Hei Ja, tittelen snakker sant. Sitter å skal skrive en test av Premiere Pro 2.0 og etter å ha overkommet de første mindre problemene sitter jeg igjen med et stort, meget vesentlig problem. Premiere Pro regelrett spiser minne. Den klarer kun å gjennomføre helt enkle redigeringsoppgaver som kutt og flytt. Til og med da må jeg av og til restarte for å få roet ned gemyttene litt. Jeg kan bare glemme å rendre noe som helst. Har jeg oppe oppgavebehandling samtidig som jeg prøver å rendre kan jeg se at antallet minne som brukes av Premiere skyter i været. Bare så det er sagt. Det står ikke på maskinkraften. Har fått låne en spesialmaskin for denne testen med en dobbelkjerne Pentium på 3.4Ghz, 2GB RAM osv. Ringte kundeservice også, men han gav meg bare et dokument på mail som ikke akuratt løste problemet. Der var det stort sett snakk om andre ting. Jeg har installert versjon 1.5 på samme maskinen og den lider ikke av samme sykdommen. Selvsagt har jeg prøvd å reinstallere v.2. Etter mye feilsøking sitter jeg igjen med et intrykk av at Premiere Pro 2.0 ikke klarer å ta i bruk "paging filen". Har justert meg gal rundt der etter alternative konfigurasjoner, men ingen ser ut til å funke. Kom gjerne med tips her hvis dere har en superidé. Så etter mye feilsøking uten resultat henvender jeg meg nå til dere. Forumet har vært redningen før, kan det være det igjen?... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Kan punkt 17 her vere til hjelp? http://www.adobe.com/support/techdocs/331177.html Eller kanskje dette? http://www.adobe.com/support/techdocs/318649.html Hadde ingen problem når eg prøvde demoversjonen, og har ikkje sett dette problemet verte nevnt på Adobe-forumet (ikkje at eg er innom so veldig ofte...) eller Wrigleyvideo-forumet, men får håpe det ordner seg. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Kan punkt 17 her vere til hjelp?http://www.adobe.com/support/techdocs/331177.html Eller kanskje dette? http://www.adobe.com/support/techdocs/318649.html 5800961[/snapback] Checked and: 5. Multiply the number of megabytes of RAM by 2.5 to determine the optimum size for the paging file. For example, a system with 8 MB of RAM needs a paging file of 20 MB (8 x 2.5 = 20). 2048MB x 2.5 = 5120. Maks pagefile størrelse i Windows er 4096... Dessuten har jeg lest i et Adobe dokument at det ideele er 2x RAM størrelse, så det er vel kanskje litt forandring der... Uansett, finjustering av page fil burde ha lite å si når Premiere ikke en gang ser ut til å bruke det. Lenke til kommentar
BMP Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 hmm. Jeg har ingen problemer med 2.0 og jeg har en Pentium 4 "Northwood" 2,8 Ghz som er klokket til 3,32 men 2 GB PC4000 minne. Har rendret filmer på over en time med den og exportert ut til DVD. Rart det der.... Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 hmm. Jeg har ingen problemer med 2.0 og jeg har en Pentium 4 "Northwood" 2,8 Ghz som er klokket til 3,32 men 2 GB PC4000 minne. Har rendret filmer på over en time med den og exportert ut til DVD.Rart det der.... 5801468[/snapback] Som sagt, det skal i utgangspunktet ikke stå på maskinen... Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Vel, hadde det vært en kritisk feil som rammer alle brukere ville jo en patch vært ute kjapt. Så minne lekasjen må jo være et sted i kombinasjoen med software og din hardware. Hva det kan være er jo en stor oppgave å finne ut av. Kanskje RAMen din ikke er helt god. Chipsete på hovedkorte ditt har det ikke bra med den software, osv osv osv. Det beste er jo ta din kopi av Premier og instalere på en helt annen maskin og se om problemet forsvinner. Slike "feil" kan også oppstå i prerelease versjoner av software. AKIRA Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Programmet er installert på annen maskin og samme saken oppstår. Dette er ikke en prerelease. Rammen skal være god med tanke på at jeg kjører på en av testmaskinene til Hardware.no Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 kanskje det bare er en random windows bug. ala den som jeg har fått noenganger, hvor enkelte prosesser spiser opptil 100% av cpu nesten hele tiden.. har du mulighet for å teste det på en annen maskin og se om det skjer der ? Lenke til kommentar
Eivind87 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Han har jo installert det på en annen maskin sier han, med de samme problemene. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 13. april 2006 Forfatter Del Skrevet 13. april 2006 kanskje det bare er en random windows bug. ala den som jeg har fått noenganger, hvor enkelte prosesser spiser opptil 100% av cpu nesten hele tiden.. har du mulighet for å teste det på en annen maskin og se om det skjer der ? 5912785[/snapback] Kan fortelle litt om utviklingen i saken. Etter en del telefoner fra og tilbake til Adobe som ikke løste noen ting så ble plutselig maskinen, om ikke i bedre humør, så ihvertfall mer samarbeidsvillig. Det gikk an å rendre mindre biter. Altså jeg kortet ned work area-baren noe, så gikk det akkurat. Men jeg tror det er heller er jeg som klarte å tilpasse meg situasjonen, ikke Premiere som ble vennligsinnet. Uansett, jeg har aldri hatt samme minneproblem med versjon 1.5, og tatt alle problemene jeg har hatt med versjon 2 hittil skulle jeg ønske det gikk an å bytte tilbake, men alle prosjekter som er åpnet i den nye versjoen er baokverkompitable. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå