Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med å finne et PCMCIA kort

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter et trådløst PCMCIA nettverkskort, men jeg finner ikke et som passer meg. Jeg bytter mye i mellom A nettverket og G nettverket og begge 2 nettene kjøres av rutere som støtter Super A eller Super G (altså kan kjøre 108 Mbp på både A nettverket eller G nettverket). Ruterene bruker Atheros chip (<- finnes det et norsk ord for chip? Mikrobrikke kanskje?) så kanskje om PCMCIA også burde bruke Atheros chip for best kompabilitet. Jeg kjører dual-boot (<- igjen finnes det er norsk ord for dette?) mellom Windows og Linux så et kort som er støttet i begge operativ system ville nok vært det beste. Det er egentlig det eneste jeg er på utkikk etter, et trådløst PCMCIA nettverkskort som støtter Super AG, kan helst kjøres i både Windows og Linux og bruker helst Atheros chip. Det eneste andre jeg kommer på er den fysiske størrelsen på PCMCIA kortet, siden jeg kommer til å ta den med meg steder jeg går så er liten størrelse en positiv ting og prisen, jo mindre, jo bedre :) Jeg har sett etter og prøvd å finne et slikt kort, og selv om jeg fant flere i utlandet så har jeg desverre ikke greid å finne et tilsalgs i Norge. Jeg håper det er noen som kan hjelpe meg med å finne et slikt PCMCIA kort et sted jeg kan kjøpe fra, er det noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som jeg har laget en lignende post tidligerer her på forumet og som jeg ikke fikk svar på. Jeg får bare beklage det, men jeg glemte det helt når jeg lagde denne posten her. Siden jeg allerede har startet på denne posten så får jeg forsette her.

Jeg får vel bare anta at slike PCMCIA kort ikke selges i Norge. Er det noen som kjenner noen utenlandske butikker som kan sende et slikt kort til Norge (og som er til å stole på)? Om noen kjenner til en norsk butikk så er det bare å si ifra, har ikke helt gitt opp håpet enda :)

Endret av inzyr
Lenke til kommentar
Jeg er på utkikk etter et trådløst PCMCIA nettverkskort, men jeg finner ikke et som passer meg. Jeg bytter mye i mellom A nettverket og G nettverket og begge 2 nettene kjøres av rutere som støtter Super A eller Super G (altså kan kjøre 108 Mbp på både A nettverket eller G nettverket).

Hei,

Jeg gjorde litt research for å se om det er mulig å få tak i et slikt kort, og jeg har kommet til samme konklusjon som deg, det ser dårlig ut. Ut ifra det jeg har lest meg til trenger du et kort som støtter Super AG. Det virker som om at det er 5002X og 5004X chipsettet som støtter slikt.

Hvis du stikker innom http://customerproducts.atheros.com og velger cardbus + Super AG fra lista, får man kun en liten oversikt. Av disse kortene tror jeg muligens at jeg kun har sett Netgear WAG511 til salgs i norge? Vet dog ikke om det selges lenger. Det skal i hvert fall visstnok være et bra kort, men jeg har også sett at det forekommer i flere versjoner.

Det er fullt mulig at lista ovenfor ikke er komplett, og det er også lurt å sjekke kompatibilitet med madwifi-driverne i linux. Her er gjerne også brikkesettet nevnt på en del av kortene.

http://madwifi.org/wiki/Compatibility

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...