vanskeligåfinnepåetnavn Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Da jeg har kjøpt en harddisk, dvd og floppy og fikk ikke med noen skruer til å feste dem i kabinettet mitt så må jeg jo handle noen. men hvor stor(små) skal disse skruene være i diameter? Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Tja, si det... Vet at Clas Ohlson selger en pose med skruer til databruk, denne er verdt å titte på dersom du har anledning. Vanlig at en skrue til data også har riller på baksiden av skru-hodet, slik at den griper metall og plastikk. Tror derfor ikke at skruer fra Jernia hjelper stort. Vanlig størrelse er vel 1 cm lang, og 4 mm i tverrsnitt, diameter. Endret 23. mars 2006 av Ulkesh Lenke til kommentar
Campus Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Hvis jeg ikke husker feil er de store og små henholdsvis 6-32 og 4-40 dette er tommebaserte gjenger hvor 32 og 40 står for gjengestigningen i TPI, og 6 og 4 er et nummer som står for diameteren som er en desimalverdi av en tomme (uten at tallet står i noe fornuftig forhold til diameteren) . Hvis dette etterfølges av en brøkverdi er det lengden på skruen i tommer (Min personlige teori er at standarden er laget for å være så lite logisk og lettforståelig som mulig). Noen bruker også metriske skruer. edit: her er en side med en oversikt over disse skruene http://homepages.tesco.net/~A10bsa/uncgo.htm Endret 23. mars 2006 av Campus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå