Goliath Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Har lyst til å selge et klesmerke som ikke finnes så mye av i Norge. Vurderer nettbutikkløsning. Hvordan skal jeg få klesprodusenten som leverandør egentlig? Lenke til kommentar
Joggster Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 http://www.ningbo-export.com/ Kan jo prøve her! Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Det er et kjent merke jeg ønsker å selge, hvordan går jeg frem for å bli, f.eks, en detaljhandler? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Du tar kontakt med merket det gjelder og forklarer. De vil nok være mer enn villige til å hjelpe deg igang med handelen. De forventer vel gjerne at du ordner selve butikkdriften selv, mens de hjelper deg med priser / bestillinger / reklame / kampanjer osv osv osv. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Tror du jeg må ha en forretningsplan, visjon og hele den røkla der? Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Tror du jeg må ha en forretningsplan, visjon og hele den røkla der? 5800442[/snapback] "hele den røkla der" er hva du trenger hvis du skal søke om etablerer-støtte, svare på en oppgave på etablerer-kurs osv. Du må ikke ha det med andre ord, men det kan være nyttig å planlegge litt og strukturere seg i stedet for å kalle det "..den røkla der.." Det du trenger er ett firma med ett org-nr. Enten ett enkeltmansforetak eller ett NUF er mitt forslag. Jeg ville foretrukket ett NUF hvis du har råd. Utover det kan du sideimportere alt så framt ikke produsenten ikke vil la deg kjøpe det fra de (Kanskje de har forpliktet seg til en annen importør i Norge?). Men da kan du jo sjekke en grosist i det landet feks. Ellers kan det hende at det allerede er en importør som allerede har etablerte kontakter, transportrutiner osv. Kan spare deg for mye arbeid mtp import, toll osv. Ikke sikkert at hans avanse er så verst. Opprett firmaet ditt (www.brreg.no) og ta deretter kontakt enten med produsenten eller en importør. Si hva du har tenkt og så får det gå den veien høna sparker. Ps: Husk å skaffe deg ett ordentlig regnskaps- og fakturaprogram. Du vil bli pålagt omsetningsrapport hvis du omsetter for over 50 000 og du vil bli lignet for firmainntektene dine. Du vil også kunne skrive av en del ting på firmaet. Hot tips er å faktisk gjennomføre etablererkurs. Meget nyttig. Noe tørt, men som sagt MEGET NYTTIG! Endret 23. mars 2006 av Beatnut Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Hvordan finner jeg evnt. grossisten da? Noen liste over dette noe sted? Den offisielle siden til klesmerket referer ikke til noen norske sider. Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Husk at det å selge noe gjør at du forplikter deg en del. Kjøpsloven gir forburkerne en del rettigheter mtp klage osv. Husk at det kan i ytterste konsekvens være du som må betale kunden ertsatning eller ersatte en vare. Eventuelt påkoste tilbakesending til leverandør osv. Mener ikke å skremme deg, men fikk litt inntrykk fra første post at du ikke er helt klar over at dette krever arbeid hvis du skal lykkes og det skal fungere. Som man sier "There's no such thing as free lunch..". Ingenting kommer gratis. Kun ditt eget arbeid. Endret 23. mars 2006 av Beatnut Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Hvordan finner jeg evnt. grossisten da? Noen liste over dette noe sted? Den offisielle siden til klesmerket referer ikke til noen norske sider. 5800535[/snapback] Hva med å sende en mail og spør om de har en norsk grosist? Eventuelt ring eller send ett brev. Søk også på merket på norske sider (google på kun sider fra Norge feks.) eller sjekk om du finner det gulesider.no. Edit: Sjekk også kvasir eller yelo. Endret 23. mars 2006 av Beatnut Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 neida, ingen stress. Greit å vite litt ting på forhånd. Planen var å selge en knippe varer først, ikke hele kolleksjoner om gangen. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 hvilket merke er det snakk om? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå