Gå til innhold

Skal ha nytt kamera. Kompakt og til 2500-3000 kr

Anbefalte innlegg

Da mitt gamle Sony DSC-W1 ble stjålet for et par uker tilbake trenger jeg nå et nytt kamera. Har sett på litt ulike kameraer, og de fleste ligger i prisklassen 2500-3000 kr.

Viktig for meg er størelse (synes Sony DSC-W1 var litt stor), gjerne litt robust, og det skal jo gjerne ta ålreite bilder også :)

Er ingen stor fotograf, så bildekvalitet er ikke det viktigeste.

Her er noen av de jeg har sett på:

Casio Exilim Z750

Casio Exilim Z600

Casio Exilim S600

Sony Cybershot T7

Kodak EasyShare V550

Er vanskelig ut fra bilder og oppgitte mål å se hvilke av disse som er store og hvem som er små, og hvor store forskjellene er.

Har sjkønt at S600 og T7 skal være de minste, men hvor stor er egentlig forskjellen, og hvor mye optikk-kvalitet ofrer man?

Kom gjerne med andre forslag enn de nevnt her også, men jeg vil holde meg til ca 3000 inkludert 512 MB minnekort.

Tusen takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se heller på Kodak V570 enn V550. V570 er utrolig slankt uten utstikkende objektiv og har i tilleg til en standard 3x zoom som eneste kompaktkamera ovehodet SKIKKELIG vidvinkel tilsvarende 23mm i 35mm ffilmformat. Kameraet har altså 2 objektiver og 2 5megapiksel billedbrikker! Vidvinkelen i 3x zoomen stopper på 39 mm og forskjellen på bilder tatt med dette og med 23mm er himmelvid (bokstavelig talt)! Supert for innendørsbruk og til store landskaper! Koster fra 2995,- for tida. 512Mb brikke SD får du vel for 300kr?

Har ikke prøvd de andre kameraene du nevner, men tenk over hvor ofte du egentlig savner skikkelig vidvinkel heller enn en lang tele! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...