Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

min hdd som ekstern lagring


Anbefalte innlegg

hei har fått ny pc, med sata disk, problemet er at denne dukker opp som ekstern lagring, slik som memorystick osv. dvs. det dukker opp ikonet trygg fjerning, så kommer min interne disk opp som et av valgene, hva har er feil, pc'n er hjemmebygget. Jeg har også problem med bios, må trykke ctrl+alt+del første gangen hver gang jeg starter opp pc'n, men neste gang så går den inn på xp...

 

kan noen hjelpe meg!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan hende disken din støtter hotswap og at det er derfor den dukker opp under trygg fjerning av maskinvare.

5800107[/snapback]

??

5800156[/snapback]

 

 

er det ingen andre som har noe peil?? Trenger hjelp, kan det være noe feil med oppbyggingen av hdd??

Endret av hojohansen
Lenke til kommentar
Kan hende disken din støtter hotswap og at det er derfor den dukker opp under trygg fjerning av maskinvare.

5800107[/snapback]

??

5800156[/snapback]

 

 

er det ingen andre som har noe peil?? Trenger hjelp, kan det være noe feil med oppbyggingen av hdd??

5800887[/snapback]

 

 

er det ingen andre som vet noe om dette problemet??

Lenke til kommentar

sata-disker er mulig å "fjerne" selv om maskinen står på, dvs. at hvis du tar ut av sata-kabelen kan du putte en ny sata-kabel fra en annen maskin eller den samme igjen uten at det fucker opp hele maskinen (hvis det ikke er windows på den) angående ctrl+alt+del har jeg ingen anelse om

 

tips: ikke ta ut av strømkabelen mens den er på, og heller ikke sata-kabelen, det er bare no tull... har ødelagt en sata-disk ved at den ble brent av at jeg tok i strømkabel mens pc'n stod på :p

Lenke til kommentar
tips: ikke ta ut av strømkabelen mens den er på, og heller ikke sata-kabelen, det er bare no tull... har ødelagt en sata-disk ved at den ble brent av at jeg tok i strømkabel mens pc'n stod på :p

5832145[/snapback]

 

Brukte du molex strømkontakt eller sata strømkontakt ?

Trodde Sata strømkontakten var laget slik at gnd har lengre pinner enn de andre, slik at denne blir brutt sist for å unngå det du nevner. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...