Gå til innhold

Ny PC Max 16000,- M-ATX eller ATX?

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe meg en ny Maskin. Prisen burde ikke overstige 16000,-

Jeg har to Valg, det ene er et M-ATX HK, og det andre er et ATX HK..

M-ATX: jeg har valgt dette Hk, fordi det har SATA2 og jeg liker ikke MSI, siden det var det neste valget. jeg vill ha en kompakt maskin som klarer å levere det jeg vil ha av ytelse. jeg er kun ute etter Intel, siden jeg liker best å overklokke disse. Kan overtales til AMD, men da må det være krafitgere prosesorr en den jeg har valgt nå.. vil gjerne se bevis for det og.. jeg skal ikke ha ATI, uansett hva dere sier. :p

Jeg elsker Nvidia og Intel, og har bare en sperre for ATI, på grunn av drivere o.l.

her er det jeg har satt på plass selv:

-Kabinett: Aspire X-QPACK 750,-

-Hovedkort: Gigabyte GA-8I945GMH Ingen Pris (ca. 800,-)

-Skjermkort: Club3D 7900 GTX 4159,-

-Minne: GeIL DDR2-667 2048 MB (2x1024) 1888,-

-Prosessor: Intel Pentium D 940 3.2GHz 3540,-

-Harddisk: Western Digital Caviar SE16 250 GB 765,-

-DVD-Rom: Sony DWQ28AB2 450,-

-Strømforsyning: Hiper 580Watt (Svart) 745,-

-Skjerm: Asus PM17TU 2650,-

Total Sum: 15747,-

ATX: vel, jeg satte denne maskinen sammen fordi jeg var ute etter YTELSE! :p

den er billig og grei, mangler skjerm og kabinett, men det for komme siden, da jeg ikke har råd til det.. Jeg vil gjerne ha SLI, og 7900GTX. har også valgt Intel fordi de støtter DDR2 ram og Intel er lettest for meg å overklokke. jeg har en 17 CRT skjerm og et Multicom Kabinett (hvit, dødt og kjedelig) :p men, det er da en ulv i fåreklær :p

her er det jeg har satt på plass selv:

-Kabinett: Multicom Standard Hvitt 0,-

-Hovedkort: Asus P5WDG2-WS 2192,-

-Minne: Crucial Ballistix PC2-6400 1 GB (1x1024MB) 1461,-

-Skjermkort: 2 x Club3D 7900 GTX 8318,-

-Strømforsyning: Hiper 580Watt (Svart) 745,-

-Prosessor: Intel Pentium D 930 3.0GHz 2671,-

-Harddisk: Western Digital Caviar SE16 250 GB 765,-

-DVD-Rom: Sony DWQ28AB2 450,-

-Skjerm: Svart 17 CRT Skjerm 0,-

Total Sum: 16602,-

Det jeg trenger å vite, er erfaringer, anbefalninger, og andre forslag. dere skal bare si ifra om det er noe dere ville byttet, men kom gjerne med en grunn også. :)

jeg vill gjerne ha begge maskinene. men har som sagt bare et valg :p

Endret av SiRious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville gått for ATX ikke m-ATX siden dette vil gi mer ytelse per krone.

Ville også gått for en litt billigere DVD brenner/leser...

Ellers ikke så mye og sette fingene på enn at du kanskje burde kjøpe to 7900GT i steden for 2x GTX for det er ikke store forskjellen mellom disse korten og du vil heller ikke merke noe når du spiller. Siden det går over SLI

Lenke til kommentar
Ville gått for ATX ikke m-ATX siden dette vil gi mer ytelse per krone.

Ville også gått for en litt billigere DVD brenner/leser...

Ellers ikke så  mye og sette fingene på enn at du kanskje burde kjøpe to 7900GT i steden for 2x GTX for det er ikke store forskjellen mellom disse korten og du vil heller ikke merke noe når du spiller. Siden det går over SLI

5800815[/snapback]

joda, skjønner at ATX er bedre i fysisk ytelse. grunnen til at jeg valgte 2 GTX fordi, et GTX er ikke store forskjellen mot et GT, mens 2 GTX mot 2 GT, da er det en iten forskjell.. pluss at jeg liker navnet GTX bedre :p er bare prisnsipp å ha det beste.. det er vel slik de fleste føler det :):blush:

Lenke til kommentar

Syns det oppsettet med m-atx hovedkort virket bra jeg. Masse ytelse pakket inn i et lite kabinett. Det eneste du må være obs på er at det ikke blir rom for overklokking med lite kabinett. Jeg har Antec Aria, og det blir varmt! Kan også annbefale ASUS p5ld2-vm til det m-atx oppsettet.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal du ha ny maskin? Den du sitter på nå later da til å være veldig bra.

5801502[/snapback]

jeg skal ha denne også, men skal gi den i en gave til min lillebror, muttern og fattern betaler ca 10k for den, såe, jeg har 7000 ifra før av.. så da blir det ny maskin :)

Syns det oppsettet med m-atx hovedkort virket bra jeg. Masse ytelse pakket inn i et lite kabinett. Det eneste du må være obs på er at det ikke blir rom for overklokking med lite kabinett. Jeg har Antec Aria, og det blir varmt! Kan også annbefale ASUS p5ld2-vm til det m-atx oppsettet.

5801493[/snapback]

Ja, jeg likte også M-atx er bra mye ytelse i en liten maskin, slik som jeg liker det, Ulv i Fåreklær ;) hvorfor vil du anbefale det HK? har det SATA2? og hvilken Ram støtter det?

Endret av SiRious
Lenke til kommentar

M-ATX kabinett har generelt dårlige luftsirkulasjon enn ATX standarden ellers.

I noen m-ATX kabinetter henger f.eks. PSU 2-3 cm over CPU vifta. I andre tilfeller er det rett og slett dårlig plass til vifter.

Nei, m-ATX standarden passer nok best sammen med uklokkede Sempron eller Celeron CPU.

Lenke til kommentar
M-ATX kabinett har generelt dårlige luftsirkulasjon enn ATX standarden ellers.

I noen m-ATX kabinetter henger f.eks. PSU 2-3 cm over CPU vifta. I andre tilfeller er det rett og slett dårlig plass til vifter.

Nei, m-ATX standarden passer nok best sammen med uklokkede Sempron eller Celeron CPU.

5803184[/snapback]

ja, det kan jegj skjønne. men er en hardmodde, og har en fin dremmel liggende, så, har planer om å fixe kabinettet uansett.. om det blir mitt gammle eller mATX kabisen er uvesentlig.. jeg er opptatt av god lufting, og hvordan man lufter, maskinen jeg har nå har helt perfekt luftsirkulasjon :) all luft går opp og ut.

har jo også planer om en vannkjøling, på CPU,og Chipset, neppe Skjermkortet, grunnet jeg skal ha en vankjøling jeg greier å presse inni maskinenen.. det blir en feit ulv i fåreklær.. :p

egentli er jeg mest for den mATX Pc`en min, siden den levere både skjerm og ytelse i en kompakt form. perfekt for LAN. men den andre har 2 x 7900GTX i SLI og massiv utbbygelse muligheter, gjør den veldig fristende :)

Endret av SiRious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...