Mojo Pin Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Hei. Jeg har hørt at mange skryter så av XP Service Pack 2. Personlig formaterte jeg maskina etter å ha installert det, og holdt meg til SP1 videre. Hvis man har en god viruspakke med stabil brannmur, er det da virkelig nødvendig med SP2? Jeg synes det går tregere, både ved oppstart og programstart. Alle disse advarslene som kommer før man vil laste ned ting etc. Hva mener dere? er det bare jeg som er helt på jordet? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 XP Service Pack 2 de er ingen grunn lenger til å ikke installere den, mye sikrere. hvis du ikke liker den så er avinstallering ikke vanskelig. lykke til Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Jeg avistallerte SP2 etter ms sine instrukser. Men man får aldri helt fjernet det, derfor formateringen. Jeg har NIS 06, med god brannmurpakke og antivirus. Og jeg forstår ikke hvorfor datamaskinen min skal bli tregere av å installere SP2 Endret 23. mars 2006 av gHETTo Lenke til kommentar
Scatch Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Trenger man ikke SP2 for å laste ned oppdateringer fra Windows Update? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 SP2 er obligatorisk.... ikke noe å nøle om å skaffe seg en gang, du nesten bare må. Ja, Windows blir litt tregere, men det er pga. sikkerhetsøkningen. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Bruker SP2 på mine 3 maskiner hjemme og merker ikke noe til att ting blir tregere. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 SP2 er obligatorisk.... ikke noe å nøle om å skaffe seg en gang, du nesten bare må. Ja, Windows blir litt tregere, men det er pga. sikkerhetsøkningen. 5800923[/snapback] Merkelig nok så ble min noe raskere... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Merka ingenting ved overgang til SP2, så eg seier ikkje nei takk til høgare sikkerhet. Advarslar kan lett fjernast og stillast inn etter behov Lenke til kommentar
EWR Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Etter slik som jeg ser det, funker SP1 på litt eldre maskiner, fra ca 2år. SP2, fra 1 år og fremmover. slik har jeg det på mine 2 pc'er Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Merka ingenting ved overgang til SP2, så eg seier ikkje nei takk til høgare sikkerhet. Advarslar kan lett fjernast og stillast inn etter behov 5800999[/snapback] nå, lett og lett. man må jo tulle seg inn i tjenestelisten for å fikse på saker og ting, noe som jeg ser som et unødveldig tillegg i tweakinga mi under hver reinstallasjon, hvor jeg allerede tar meg flere turer innom registeret. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 sp2 er jo en "oppgradering" av winxp og hovedintensjonen er jo å forbedre os'et. Men desverre, som alltid når microsoft forbedrer, bommer de på andre områder. en stund var bl.a. bluetooth et issue med sp2, og det er en del hardware som ikke funger like smertefritt med sp2. Mange som har slik hw har vært nødt til å reinstallere for å gå tilbake til sp1. Imidlertid er jo sikkerhetssenteret (oooh) en stor forbedring for den jevne bruker av windows. lurer jaggu på om ikke popupblock i iexpl. også kom med sp2. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 (endret) Etter slik som jeg ser det, funker SP1 på litt eldre maskiner, fra ca 2år. SP2, fra 1 år og fremmover. slik har jeg det på mine 2 pc'er 5801610[/snapback] Kjøpte datamaskin fra dell mai 2004. Intel P4 3,0 Ghz, 1526 MB Ram, 80 + 200 IDE Harddisk. Endret 24. mars 2006 av gHETTo Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Etter slik som jeg ser det, funker SP1 på litt eldre maskiner, fra ca 2år. SP2, fra 1 år og fremmover. slik har jeg det på mine 2 pc'er 5801610[/snapback] Kjøpte datamaskin fra dell mai 2004. Intel P4 3,0 Ghz, 1526 MB Ram, 80 + 200 IDE Harddisk. 5803312[/snapback] har Dell fra desember 2002 og har SP2 fra den ble tilgjengelig, aldri hatt noe problem, har ikke merked noen forskjell i ytelse. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Men SP2 har altså en vesentlig større sikkerhet? som Norton ikke kan dekke? Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 (endret) Men SP2 har altså en vesentlig større sikkerhet? som Norton ikke kan dekke? 5804610[/snapback] men selv om du har SP2, bør du bruke en antivirus og antispy program. du kan bruke windows brannmur og windows antispyware ( defender ) men jeg har utenom dette: nod32. norton kuttet jeg ut ( etter en del problemer ) og oppdaget hvor lett nod32 er å håndtere. lykke til Endret 24. mars 2006 av gaggen Lenke til kommentar
wil Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Her hjemme har vi nesten bare XP maskiner bortsett fra mine maskiner da. Begge mine 2 maskiner kjører Windows 2000 Pro+Sp4, men den stasjonære maskina kjører også Windows XP Pro+Sp2 Eng i tilliegg til Windows 2000 Pro+Sp4 Eng. Jeg kjører da egentlig ikke så mye XP på den egentlig. Kjører stortsett bare Windows 2000 på den. Synes den er bedre. Men uannsett: Man må nesten ha Service Pack 2 på XP for at den skal fungere bra. Treigere blir den ikke av å installere Sp2. Den blir tvertom kjappere. Det blir iallefall maskinene jeg holder på med på jobb. Der installeres det som regel Windows XP+Sp2. Ånei, det har ikke noe å si om man installerer Sp2 på en gammel maskin. Enten har man bra nok maskin for XP eller, så har man det ikke. PUNTKUM. Om man har en bra nok maskin for XP skal man seff uannsett installere Sp2 samtidig. Brannmuren som følger med Sp2 bruker jeg å slå av jeg til fordel for Norton sin brannmur. Synes den er best, dessutten har jeg brannmur i Routeren. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 De fleste problemer med SP2 er ved live oppgraderinger. Men om du likevel skulle formatere, burde du slipstreama SP2 direkte inn i Windowsinstallen og installert det der... mye, mye enklere, raskere og bedre installering av SP2 Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 24. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2006 Brannmuren som følger med Sp2 bruker jeg å slå av jeg til fordel for Norton sin brannmur. Synes den er best, dessutten har jeg brannmur i Routeren. 5805802[/snapback] Det er mulig det var noe av problemet mitt sist gang. Hadde brannmur både på SP2, NIS, NAV og brannmuren. De overstyrte hverandre og skapte masse tull.. Fant seinere ut at det ikke var så lurt å installere både NIS og NAV. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 firewallen i windows XP SP1/SP2 suger møkk. det er selvsagt obligatorisk å slå denne av og bruke custom firewall ja. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Firewallen i Windows XP ble oppgradert til en fullverdig firewall med SP2, men er ennå lite fleksibel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå