Gå til innhold

Oppgradere pc til gaming


Anbefalte innlegg

Hei, trenger noe nytt for aa spille Oblivion, lurte paa om noen kunne ta en titt paa det jeg har klasket sammen til naa, eventuelt foreslaa endringer.

 

2x TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

 

DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D, nForce4SLI,Socket-939,S-ATA,GbLAN,Fw,DDR,

PCI-EX16

 

Gainward GeForce 7900GT 256MB GDDR3, PCI-Express,"BP7900GT-256-TV-DD"

 

Thermaltake Big Typhoon CPU-Kjøler, For Socket 478/775/754/939/940

 

Har en AMD 64 2500+, som kjoerer som 3000+ naa (med standard vifte). Virker for meg som en god ide aa beholde denne litt til og klokke litt hoeyere med ny vifte og motherboard. Og saa bytte den ut naar jeg kjoeper et 7900 GT kort til for aa kjoere SLI (venter en stund though, til prisen hard falt).

 

Har tenkt til aa overklokke alt saa mye som mulig, vet ikke om det blir noedvendig med en ny vifte til det skjermkortet eller om den er 'ok' den som foelger med.

 

Vet ikke hvor mye CPU'en vil begrense meg naar jeg spiller, men er ikke saa veldig opptatt av hoey poengsum i 3dmarks, saa lenge jeg kjoerer spillene med mer enn 60 FPS :p Har en LCD skjerm som ikke stoetter noe over 1280x1024 uansett.

 

Dette koster meg 6281,- i skrivende stund. Virker som en bra deal, og skulle tro dette er noe jeg kan bruke en stund. Naar jeg oppgraderer med et 7900 GT kort og en ny CPU burde det vaere 'som nytt' right? :)

 

Paa forhaand takk

Endret av MrGrandmother
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2500+?? aldri hørt om denne modellen.. er vel bare 3000+ som er produsert for s939..

 

tviler derfor på at du kan kjøre den cpuen på dette hket. mulig det var skrivefeil og du mente 3500+.

 

bare pass på at du har Socket 939 CPU så går det bra.

 

ellers ville jeg valgt ett annet HK slik som DFI NF4 SLI-D elns pga gode erfaringer med DFI kortene. spessielt dersom du skal klokke :D

Lenke til kommentar
2500+?? aldri hørt om denne modellen.. er vel bare 3000+ som er produsert for s939..

 

tviler derfor på at du kan kjøre den cpuen på dette hket. mulig det var skrivefeil og du mente 3500+.

 

5800648[/snapback]

 

Mente 2500+ :) Prosessoren er over et aar gammel. Den er S939 ja. Takker for tipset, tror jeg bytter til hovedkortet til DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D, nForce4 SLI, Socket-939, S-ATA,GbLAN,Fw,DDR,PCI-EX16. Ser det har faatt er noen gode anmelderser, et pluss til er en noe lavere pris :)

Lenke til kommentar
lol.. begynte å lure der ja.. den skulle holde i bøtter og spann men blir kansje en flaskehals ved CPU intensive spill men med OC så blir det bra! merker selv stor forskjell fra min CPU på stock (2,2) til det den kjører nå (3).

5801603[/snapback]

 

 

Hva er det egentlig CPU'en pusler med som er saa krevende? AI? Slenge textures osv til skjermkortet? Tror du CPU'en vil bli en flaskehals naar jeg ikke (kan) kjoere de mest ekstreme opploesningene?

Lenke til kommentar

det er ved lavere oppløsning at CPU blir flaskehals :) det CPU driver med er for detmeste fysikk kalkulasjon, AI osv..

 

CPUen din er langt ifra ubrukelig bare så det er sagt. den er dritbra men for de kraftigste skjermkortene er selv FX60 flaskehals i noen tilfeller.

 

Konklusjon. Behold CPU og klokk den gjerne noen Mhz :D

 

konge oppsett du får da.. BUY BUY!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...