Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan noen hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg noen nye deler til pc min, som jeg så forsiktig satte i, men alt gikk utenom skjermen. men fikk ordnet det og kom meg inn i bios og fikk satt cdrom som first boot device. så bare skurdde jeg av igjen for og innstalere windows men da vill maskinen ikke starte. men etter en stund så fikk jeg maskinen til og gå igjen. men da jeg kom til at den skulle boote fra cd så stod det at no bootable disc eller noe.. kan noen komme med noen kloke ord ?

hadde vært kjempe snilt om jeg hadde fått respons på dette.. skal på lan imorgen så hadde vært greit og hatt en pc som funker.

Mvh Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være noe feil med skjermkortet ditt. Har du koblet den riktig? Sjekk det. Har fått nest d samme probleme før. Har stilla opp til så jævlig liten oppløsning at skjermen tolte ikke den. Bra at far hadde en tøffere og større skjerm og da skifta jeg oppløsning tilbake.

Det jeg kan også anbefale det e å prøve en annen skjer, kan være feil med selve skjermen og. Men jeg vet ikke hva er egentlig problemet ditt så. Du sa at du har fått pc til å fungere flere ganger eller noe?

OBS! hvis du skjønner ikke så mye i data så må du hold deg langt bort i fra BIOSEN! :) ikke rot der - gjør du noe feil inni der, så får du aldri maskinen opp på beina igjen.

Endret av Leasch
Lenke til kommentar

Leasch

hehe.. eneste jeg gjorde i bios var og sette boot from cd til første pri.. tenkte det var var noe feil med skjerm eller skjermkort jeg og først.. men når jeg fikk bilde noen ganger så slo jeg fra meg det og.. så vet ikke helt hva jeg skal gjøre lengre.. blir fort compo i og reparer pc til tommy på lanet ja ;) bare og stille opp

Endret av Tommii
Lenke til kommentar
gauters, den er brukt noen ganger før meg :p er tilfelig vis en skole her sin. så den den skal funke fett den

5800521[/snapback]

Hvis jeg vært deg så skulle æ ring dem som du har kjøpt hos og spør om de vet ka i huleste er det feil med disse delene. :cool:

Endret av Leasch
Lenke til kommentar

Snodig at den ikke booter fra cd da.. Sikkert på at den er brukt til å boote fra tidligere?

Man kan jo oppgradere Windows med cd som ikke er bootbar, når man først er inne i Windows. Men, er vel en kjøpt cd, siden det er en skole som har brukt den :)

Forsøkt å nullstille BIOS? Det er gjerne lurt å gjøre etter H/W- oppgradering.

Eventuelt kan du velge "optimized defaults" i BIOS. Hvis du har dette alternativet selvfølgelig.

Endret av gauters
Lenke til kommentar
Leasch

hehe.. eneste jeg gjorde i bios var og sette boot from cd til første pri.. tenkte det var var noe feil med skjerm eller skjermkort jeg og først.. men når jeg fikk bilde noen ganger så slo jeg fra meg det og.. så vet ikke helt hva jeg skal gjøre lengre.. blir fort compo i og reparer pc til tommy på lanet ja ;) bare og stille opp

5800513[/snapback]

Når du starter maskinen, venter noen sekunder, får du beskjed om "trykken tast for å boote fra CD", sant? Her på noen hovedkort ligger ikke USB-driver inne, og du må dermed bruke et PS2-tastatur for å trykke en tast....

Lenke til kommentar
gauters, den er brukt noen ganger før meg :p er tilfelig vis en skole her sin. så den den skal funke fett den

5800521[/snapback]

Hvis jeg vært deg så skulle æ ring dem som du har kjøpt hos og spør om de vet ka i huleste er det feil med disse delene. :cool:

5800537[/snapback]

haha:D, kan jeg tenke meg de blir småsinte..

Lenke til kommentar
Leasch

5800513[/snapback]

Når du starter maskinen, venter noen sekunder, får du beskjed om "trykken tast for å boote fra CD", sant? Her på noen hovedkort ligger ikke USB-driver inne, og du må dermed bruke et PS2-tastatur for å trykke en tast....

5800578[/snapback]

Bruker det.. kjørte cd inn og ut og trykte en tast.. men nei. kom samma meldingen igjen. :-/

Lenke til kommentar
Snodig at den ikke booter fra cd da.. Sikkert på at den er brukt til å boote fra tidligere?

Man kan jo oppgradere Windows med cd som ikke er bootbar, når man først er inne i Windows. Men, er vel en kjøpt cd, siden det er en skole som har brukt den :)

Forsøkt å nullstille BIOS? Det er gjerne lurt å gjøre etter H/W- oppgradering.

Eventuelt kan du velge "optimized defaults" i BIOS. Hvis du har dette alternativet selvfølgelig.

5800561[/snapback]

er verd et forsøk.. men prøve og sette cdrom som first boot device netopp og tok exit and save settings men da skrudde skjermen seg bare av. og da må jeg vente til den føler for og skru seg på igjen for at jeg får et forsøk til. kan prøve det om en times tid eller noe ;)

Lenke til kommentar
Leasch

5800513[/snapback]

5800578[/snapback]

Bruker det.. kjørte cd inn og ut og trykte en tast.. men nei. kom samma meldingen igjen. :-/

5800659[/snapback]

Du bruker PS2 tastatur altså? Hmm, har du prøvd med en annen bootbar CD?

Du finner CDrommen i bios ja?

Du kan også trykke F8 eller noe når du starter for og får bootmeny, så velge CD/DVD. (hvilken F-tast varierer fra hovedkort til hovedtort)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...