Gjakmarrja Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Hei... Jeg bruke controllen over som jeg skulle men fikk følgende feilmelding, men programmet funket. Men fikk opp feilmeldingen: Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Funker no, lasta ned en annen .ocx Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Vet ikke om du fremdeles er interessert i hvordan man kan legge lyddataene i eget filformat, men her er et eksempel. Jeg har brukt XML som eksempel, men her kan du gjøre fritt hva du vil. Lag en form med to buttons: Button1 og Button2 med hver sin OnClick-event. Button1 henter en wav-fil og lagrer denne i XML-fila, mens Button2 henter lyddataene fra XML-fila og spiller den direkte derfra: (jeg er ingen VB-mann, men C#... håper det blir riktig likevel ) Imports System.IO Imports System.Xml Imports System.Media Public Class Form1 Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click Dim wavData As Byte() = File.ReadAllBytes("C:\WINDOWS\Media\Windows XP Startup.wav") Dim xmlDoc As XmlDocument = New XmlDocument() Dim gloserNode As XmlNode = xmlDoc.CreateElement("Gloser") Dim gloseNode As XmlNode = xmlDoc.CreateElement("Glose") xmlDoc.AppendChild(gloserNode) gloserNode.AppendChild(gloseNode) gloseNode.InnerText = Convert.ToBase64String(wavData) xmlDoc.Save("test.xml") End Sub Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click Dim xmlDoc As XmlDocument = New XmlDocument() xmlDoc.Load("test.xml") Dim gloseNode As XmlNode = xmlDoc.SelectSingleNode("/Gloser/Glose") Dim wavData As Byte() = Convert.FromBase64String(gloseNode.InnerText) Dim stream As MemoryStream = New MemoryStream(wavData) Dim player As SoundPlayer = New SoundPlayer(stream) player.Play() stream.Close() End Sub End Class Øyvind Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå