Gå til innhold

Ageia PhysX er offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, ikke alltid like lurt å være først i gata. Hva skal man med norges dyreste gadgets som det enda ikke finnes noe spill til? ;)

5992691[/snapback]

Den funker vell til 3Dmark06. :w00t::p

5993934[/snapback]

 

 

 

blir vi og se noen økning i syntetisk ytelese her, siden det sies at den avlaster cpu osv?

Lenke til kommentar
Hehe, ikke alltid like lurt å være først i gata. Hva skal man med norges dyreste gadgets som det enda ikke finnes noe spill til? ;)

5992691[/snapback]

Den funker vell til 3Dmark06. :w00t::p

5993934[/snapback]

 

 

 

blir vi og se noen økning i syntetisk ytelese her, siden det sies at den avlaster cpu osv?

5993989[/snapback]

Jeg tror fps'en i de to cpu testene i 3Dmark vil ta i bruk fysikkprosessoren MAX, da den krever enormt mye, og jeg tror det er nok av fysikkberegninger.

Lenke til kommentar
Hehe, ikke alltid like lurt å være først i gata. Hva skal man med norges dyreste gadgets som det enda ikke finnes noe spill til? ;)

5992691[/snapback]

 

da tar du feil! Ghost.Recon.Advanced.Warfighter støtter PhysX :thumbup:

Lenke til kommentar
da tar du feil! Ghost.Recon.Advanced.Warfighter støtter PhysX  :thumbup:

5995251[/snapback]

Men det er vel ikke sluppet enda er det vel? ;)

 

edit: Det skal etter planen slippes 5.mai, altså neste fredag. Da er kanskje ikke timinga så gæli allikevel.

Endret av Mozze
Lenke til kommentar
Det stemmer Cazper. PhysX aksellererer i minst en av deltestene i 3DMark06.

5995258[/snapback]

 

Nei. De har brukt teknologi fra physx til å utvikle fysikk testene, (derfor logoen) men de kan ikke ta bruk av physx sine kort til akkselrering.

 

Det er en ganske stor tråd på xs med blant annet brukere av kortet som kan bekrefte dette.

Lenke til kommentar
da tar du feil! Ghost.Recon.Advanced.Warfighter støtter PhysX  :thumbup:

5995251[/snapback]

Men det er vel ikke sluppet enda er det vel? ;)

 

edit: Det skal etter planen slippes 5.mai, altså neste fredag. Da er kanskje ikke timinga så gæli allikevel.

5995306[/snapback]

Og demoen er allerede sluppet;) Støtter PhysX den og

Lenke til kommentar
da tar du feil! Ghost.Recon.Advanced.Warfighter støtter PhysX  :thumbup:

5995251[/snapback]

Men det er vel ikke sluppet enda er det vel? ;)

 

edit: Det skal etter planen slippes 5.mai, altså neste fredag. Da er kanskje ikke timinga så gæli allikevel.

5995306[/snapback]

 

Det er sluppet i hysjland... Håper at det blir sluppet noen videoer fra aktuelle sekvenser fra dette spillet i løpet av uken nå..

Lenke til kommentar
Det er sluppet i hysjland...

5995637[/snapback]

Hihi, ja. Det er ikke så rart at JuBi skrev navnet på den måten, med punktum mellom ordene. Han har nok kopiert navnet fra en side i hysjland... :!:

5995816[/snapback]

burde kanskje avsluttet navnet med RELOADED eller noe av kameratene hans.. ;)

Lenke til kommentar
Det er sluppet i hysjland...

5995637[/snapback]

Hihi, ja. Det er ikke så rart at JuBi skrev navnet på den måten, med punktum mellom ordene. Han har nok kopiert navnet fra en side i hysjland... :!:

5995816[/snapback]

burde kanskje avsluttet navnet med RELOADED eller noe av kameratene hans.. ;)

5995953[/snapback]

 

Hehehehe! :tease:

Lenke til kommentar

Mozze: Jeg kan ikke se at Naturalmotion/Endorphin bruker PhysX, men det er uansett bra fysikk i de demoene.

 

De figurene i demoene ser ut til å bare inneholde noen titalls "deler" så det ser ikke ut som det er noen tung jobb for PCer akkurat. Det skulle ikke forundre meg om man kunne kjøre dette i realtime på vanlige PCer uten PhysX. Men med PhysX har man selvfølgelig muligheten for mange flere figurer på en gang. F.eks en liten krigsscene med 100 figurer på en gang som denger løs på hverandre.

Lenke til kommentar

Det som er imponerende der er jo ikke fysikken akkurat i det de faller eller blir sparka til. Det er jo det faktum at de reiser seg etter at de har blitt utsatt for en ragdoll-runde. Modellene beregner hvordan de skal bevege seg, eller i det minste hvordan de skal bevege seg mellom de predefinerte animasjonene. Slik blir animasjonene helt flytende, uten hopp i overgangene og uten unødvendige "nøytrale" posisjoner (altså felles utgangspunkter for forskjellige animasjoner).

 

Det er dette han derre Sony big wig'en snakka om tidligere en gang at skulle brukes på PS3, og det er dette jeg la merke til og ble så imponert over i Killzone-demoen. (Uten at jeg dermed sier at denne teknologien ble brukt i den demoen, eller at det nødvendigvis kommer til alle spill på PS3, eller at han big wig'en ikke er en stor løgner, men det er gode signaler uansett.)

Lenke til kommentar

Simen1: Jeg er heller ikke sikker på om naturalmotion bruker PhysX, men det er vel slike ting PhysX kan være med på å regne ut. Uansett, realismen i spill er i alle fall på vei mot nye høyder og vi kan bare glede oss alle sammen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...