Simen1 Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Er det ikke slik at AGP bare er en vei. Mens f.eks Pci-e 8x er 2133 MByte/s. begge veier. Slik at Pci-e 8X er nærmest dobbelt så bra som AGP 8x? 5813666[/snapback] Det stemmer. Jeg har utdypet det nå. 8xAGP: 2133,33 MB/s en vei av gangen PCI-e x8: 2000,00 MB/s begge veier samtidig Jeg fant forresten ikke noe som kunne bekrefte at PCI v2.2 fra 1998 har 66MHz buss. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) Jeg fant forresten ikke noe som kunne bekrefte at PCI v2.2 fra 1998 har 66MHz buss. 5813691[/snapback] PCI 2.2 inneholder 66 MHz spec. PCISIG's spesifikasjon er memeber only download, men du kan se i errataen her at den spesifiserer 66 MHz i PCI 2.2 standarden. Edit: Det var PCI SIG's 2.1 spesifikasjon som introduserte 66 MHz, 2.2 bare klarerte spesifikasjonen. Endret 26. mars 2006 av johneinar Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 ja etter å ha sett hvor konstant fps det var på cellfactor er saken biff, må ha det kortet. det hjelper på for å få fetere spill . Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) ja etter å ha sett hvor konstant fps det var på cellfactor er saken biff, må ha det kortet. det hjelper på for å få fetere spill . 5814783[/snapback] Hvor har du sett det henn? EDIT: glemt det, fant den Endret 26. mars 2006 av andrull Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 (endret) edit: er ikke pci-x server varianten av pci med 133Mhz kontra normale 66? jo det er det.5812691[/snapback] Vanlig PCI er 33,333...MHz, 32bit bred og deler båndbredde med alle de andre enhetene på bussen. Bådbredden er altså 33,..M/s * 32bit = 33,..M/s * 4 Byte = 133,33.. MByte/s. Desimalene utelates som regel for enkelhets skyld slik at det kalles 33MHz og 133MByte/s. PCI-X er som du sier en servervariant. Eller egentlig flere servervarianter fordi det finnes flere varianter av PCI-X. Det varierer mellom 66, 133 og 266MHz samt mellom 32 eller 64bit bussbredde. Det mest vanlige på moderne serverhovedkort er 66 og 133MHz med 64bit bussbredde. (også her utelates desimalene) Edit: PCI-e x1 er 250 MByte/s begge veier samtidig, mens PCI er 133 MByte/s en vei av gangen. Det vil si at PCI-e x16 er 4GByte/s begge veier samtidig. For ordens skyld kan jeg ta med AGP også: 1xAGP er 66MHz * 32bit buss = 266 MByte/s, mens 2xAGP er bruker DDR-teknikken og kommer dermed opp i 533 MByte/s, 4xAGP bruker QDR og er 1066 MByte/s, og 8xAGP er ODR og 2133 MByte/s. AGP kan bare sende informasjon en vei av gangen. 5813514[/snapback] urutinert av meg dette viste jeg jo egentlig[\B] men uansett er min konklusjon stående, pci-x er ikke noe konsument alternativ. må nok friske opp før jeg poster. begynner å bli en stund siden jeg leste igjennom PCbibelen min. blanda sammen en hel del begreper der. Endret 26. mars 2006 av Demogorgon Lenke til kommentar
ASUSNO Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Hei alle sammen! Jeg vil bare informere om at dette kortet vil bli demonstrert LIVE på The Gathering på Hamar nå i påsken! Alle som er interessert i å få se hva det duger til er velkomne innom ASUS standen for en titt! God påske alle sammen! Med vennlig hilsen ASUS Nordic Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Vanligvis liker jeg ikke snikreklame av produsenter midt inni forumet, men PhysX er så spennende at jeg bare omfavner all info som måtte dukke opp. Heldige er dere som skal på Gathering.. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 ASUSNO kan dere legge ut demo'n her i denne tråden når den er over ? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Er det noe nytt med tanke på kortet? Kommer det virkelig ut i mai? Kommer det patcher til allerede-eksisterende spill for å utnytte prosessoren? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Kommer det patcher til allerede-eksisterende spill for å utnytte prosessoren? 5980450[/snapback] Jeg håper mye kan løses med en patch, men jeg er redd PPU'n krever en mer omfattende koding rett i spillmotoren. Men hva vet vel jeg, vi har tross alt ikke sett selve kortet enda Jeg gleder meg i alle fall, selv om jeg er litt nervøs siden både Havoc, Ati og nVidia driver med hver sin teknologi for samme felt.. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Jeg håper mye kan løses med en patch, men jeg er redd PPU'n krever en mer omfattende koding rett i spillmotoren. 5982994[/snapback] Det er vel ikke noe i veien for at en patch kan komme med helt ny spillmotor? Det er vel bare å bytte ut exe-en...? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Angående det som ble vist på Gathering så hadde de stillt ut 2 kort. Men PCene med kortene i stod bare og viste videoer fra en PhysX-demonstrasjon, ikke demoer. Disse videoene bør det være mulig å finne på nett eller noe sikkert. Og en spillmotor er da mer enn en 2mb exe-fil vel? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Kortene som ble vist på TG viste ikke bare videoer men også et spill som bruker PPU'en og demoer som bruker PPU'en. Problemet var vist at de hadde for få tastaturer på standen og at man dermed ikke kunne spille på de. Jeg prøvde litt med musa men det er jo begrenset hva man får til uten tastatur. Representaten fra Asus sa forresten av Asus har en haug med kort klare og venter bare på at det skal bli ferdige noen spill som støtter kortet før de kan bundle kortene med spillene og legge det ut for salg. Alt lå i rute for en lansering i midten av mai. Lanseringsprisen regnet de med ville havne en plass mellom 2 og 3 tusenlapper. Både demoene som kan kjøres på kortet og videoene er vel linket tidligere i denne tråden eller den andre Aeiga-tråden. BFG lager også Phys-X-kort men de kortene har mindre minne og lavere klokkefrekvens. Asus regnet med at de ville være enerådene på salg av Phys-X i norge en lang stund fremover. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Tenk å lage en av spillverdnens største nyheter på denne siden av tusenårskiftet og så strander demonstrasjonen på manglende tastaturer.. Hvor mange tastaturer var det ikke inne på TG? 5-6000? Jeg syntes prisen var litt i overkant stiv desverre. Ikke at det kommer til å hindre hverken meg eller andre, men jeg avventer nok litt. Det blir også problematisk med plassering, skjermkortet ligger nok for tett opptil PCI-porten til at det blir noe god lufting med enda et kort.. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Og en spillmotor er da mer enn en 2mb exe-fil vel? 5983042[/snapback] Tja. Det fins da mange patcher der ute som er atskillig større enn 2mb. Og hvis man bare skal bytte koden, så skal du ha skrivd mye bjall for at kompilert kode skal bli så innmari mange megabytene. Men problemet er at man kanskje må inn med endringer i data- og ressursfiler, og da kan det bli for stort. Men hva vet jeg? Den som lever får se... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Tenk å lage en av spillverdnens største nyheter på denne siden av tusenårskiftet og så strander demonstrasjonen på manglende tastaturer.. Hvor mange tastaturer var det ikke inne på TG? 5-6000? 5983312[/snapback] Ja, jeg stusset litt på dette jeg også. Representanten spurte riktignok om jeg tilfeldigvis hadde et tastatur som vi kunne bruke til å demonstrere det for meg, noe jeg ikke hadde siden jeg vare var på dagsvisitt og ikke hadde med stasjonær PC, så da ble det ikke noen demonstrasjon. Jeg synes selvfølgelig de kunne kostet på seg en hundrelapp for et tastatur på en av de standene som solgte datautstyr så de fikk vist demoen sin men det gjorde de altså ikke. (Jeg regner med at det koster Asus ganske mye å ha en stand og X representanter stående der en ukes tid så en hundrelapp fra eller til hadde neppe veltet budsjettet deres) Lenke til kommentar
eXa Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) hvis asus sin skal koste 2-3k hvem gidder å betale 4k for en svakere versjon? da er du desperat og lite tolmodig! Endret 26. april 2006 av eXa Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Bruktmarkedet 5991149[/snapback] Jeg så den ble lagt ut i går. Det er godt å se at HW-folk er såpass oppegående at ingen har gått på limpinnen etter 26 timer og 117 visninger. Jeg håper og tipper den forblir usolgt til prisen reduseres til i hvertfall under 2500 kr. Siden Asus sin (som er bedre) skal koste noe rundt der kommer om bare 2-3 uker så tipper jeg at BFG sin vil selges for i underkant av 2000 kr. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Hehe, ikke alltid like lurt å være først i gata. Hva skal man med norges dyreste gadgets som det enda ikke finnes noe spill til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå