Gå til innhold

Ageia PhysX er offisiell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne artikkelen var hovedsaklig en melding om at ASUS har satt igang produksjon av PhysX-kort. Som linken i andre setning viser er selve teknologien allerede godt beskrevet. Det skal også legges til at dette er et helt nylansert kort, ikke noe vi har kunnet leke med på testbenken - dessverre...
Stemmer vel godt med en pressemelding ASUS sendte ut tidligere ikveld.. Får håpe kortet havner hos diverse Testsiter på nettet snart... det kortet skal kjøpes så fort det kommer til landet ja ;=)
Lenke til kommentar

Håper det blir et standarisert instruksjonssett på slike fysikk cpu'er og ikke en haug med ulike varianter. Stakkars utviklere som må folholde seg til Aegis, ATI og NVIDIA hvis alle lager egne ukompatible varianter..

Mulig det beste hadde vært å få det som en ekstra kjerne på cpu'n...

Lenke til kommentar
Håper det blir et standarisert instruksjonssett på slike fysikk cpu'er og ikke en haug med ulike varianter. Stakkars utviklere som må folholde seg til Aegis, ATI og NVIDIA hvis alle lager egne ukompatible varianter..

Mulig det beste hadde vært å få det som en ekstra kjerne på cpu'n...

5802545[/snapback]

Som tidligere beskrevet så har jo Sony tatt patent på dette og skal bruke dette i PS3. Men foreløpig skal jo også ASUS være med å lage denne. Men leste noe om at man sku integrere denne i skjermkort, hovedkort eller CPU. Så at det vil komme en litt mer "felles" variant vil jeg nok tro om ikke denne blir "standard".

Lenke til kommentar

Ville det ikke være mer naturlig om det i fremtiden kom PhysX-kort til PCI-X (ikke -e) slot-en? Det er vel PCI-X som er arvtageren til PCI når det gjelder tilleggskort, og jeg troor jeg har lest tidligere at PhysX ville komme til -x...

Lenke til kommentar
Ville det ikke være mer naturlig om det i fremtiden kom PhysX-kort til PCI-X (ikke -e) slot-en? Det er vel PCI-X som er arvtageren til PCI når det gjelder tilleggskort, og jeg troor jeg har lest tidligere at PhysX ville komme til -x...

5802785[/snapback]

Senere vil også PCIe-utgaver av kortene bli tilgjengelige.

Står iallefall at det vil komme i PCIe, men PCI-X vet jeg ikkeno om.

Lenke til kommentar

5802785[/snapback]

PCI-X er jo en rimelig gammal forbedring av PCI, så hvis dette kortet skulle komme på PCI-X porten, som man helst finner i servere, da tror jeg dem har bomma litt grovt på markedet. Hvis dem da ikke skal rette seg inn etter server parker som driver og regner på fysiske modeller osv.

Tror som nevnt over at det er snakk om PCIe her ja :)

Lenke til kommentar

Etter litt googling etter bilder så fant jeg denne.

Hva er den porten på toppen? Kan det være PCIe? At man bare kan snu kortet? (Det ville i så fall vært teit i tanke på molex inntaket :p (kom til å tenke på i ettertid at PCIe er bedre til å suge opp strøm))

Her er samme kortet avbildet bakfra. Ser jo slik ut. Samme skruehullene til rammen og det hele.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Det står jo på linken at dette er ett developer board. Så det er nok for at de som driver og tester osv, skal ha muligheten til å kjøre begge modus. Mens for de som kommer i salg, må man nok velge enten PCI eller PCIe.

5802868[/snapback]

Stemmer sikkert :) Men hadde vært interesant å se om de faktisk solgte med begge platformer :) tenker på oppgraderingsmulighetene osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...