eternal Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Hadde gjerne sett at hw.no skrev litt mer om hvilke forskjeller det faktisk utgjør i spill? Virker nesten som et ekstra grafikkort utifra artikkelen. Hvordan vil dette kortet prestere med en litt eldre cpu og grafikkort? Er dette bare til bruk for ekstrafunksjoner (slik som HDR) eller vil det trekke opp fps uansett? Altså analogi: fungerer det som en turbo på biler som trekker opp ytelsen på selv en gammel traver, eller et nytt stereoanlegg som gir ny kjøreopplevelse, men påvirker ikke fremdriften i seg selv? Endret 23. mars 2006 av eternal Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Endelig. Skal vedde på at 3Dmaek er et av de første programmene som utnytter PhysX, hvis det ikke støtter det allerede. 5799965[/snapback] Jeg har sett Physx logoen i 3DMark06.. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Det stemmer VUltur, husker den jeg og. KAnskje den kan hindre lagg i CPU testen? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg ser på det som en mer eller mindre u-unngåelig utvikling at denne brikken blir integrert på noe annet om dette blir en suksess, litt for tungvint med et helt ekstra kort, passer nok bedre som endel av skjermkortet feks. AtW Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Stiv pris spør du meg.. Men sikkert gøy å ha! 5799789[/snapback] Tsja, jeg synes ikke prisen var stiv i det hele tatt i betraktning av hvor mye en PPU avlaster CPU og i tillegg prosesserer fysikk flere titalls ganger kjappere enn bare cpuen ville gjort. Jeg vet ikke hvor mye det har å si, men jeg vil tro skjermkortet vil få litt ekstra boost av at cpu blir avlastet. Om en sammenligner den ekstra ytelsen med hva en villle fått om en la til 1500-2000,- i form av en dyrere CPU/GPU i et allerede greit system, så er jeg ikke i tvil om at jeg ville valgt en billigere cpu med noen prosent lavere ytelse og heller satt inn en slik PPU. Om markedet for PPU kort blir like stort og konkurranseutsatt som markedet for GPU, så tror jeg vi vil få en ganske mye bedre spillopplevelse om få år, selv i forhold til hva en får med Ageias. Blir spennende å se de første testene! Edit: PPU ikke GPU Endret 23. mars 2006 av kjaks Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 PhysX-logoen står nederst på denne siden: http://www.futuremark.com/products/3dmark06/ 3DMark06 har en egen test for CPU og fysikk som heter "Red Valley" med en haug objekter som skal trille gjennom en labyrint. Jeg antar denne testen har støtte for PhysX. Skjermskudd Lenke til kommentar
Monkey Spr@yer Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Dette kortet har jeg ventet på... Forhåpentligvis vil Valve legge inn support for dette i Source motoren, slik at PCen slipper å lagge når jeg hiver håndgranater mot mange kasser/lik Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg ser på det som en mer eller mindre u-unngåelig utvikling at denne brikken blir integrert på noe annet om dette blir en suksess, litt for tungvint med et helt ekstra kort, passer nok bedre som endel av skjermkortet feks. AtW 5800221[/snapback] Ser det samme innen et par år, både i HK og VGA-kort... Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg gleder meg virkelig til dette kommer og vi får se hva det virkelig klarer. Prisen er heller på ingen måte avskrekkende. For min egen del har jeg per idag ikke plass, men det lar seg vel ordne etterhvert. En problemstilling jeg er veldig spent på er hvordan fysikken kan skaleres i spill. Fungerer den som en ren avlasting eller vil man kunne få bedrede effekter osv. Og hvor vil skillet mellom eye-candy fysikk gå mot konsekvens-fysikk? Vil en håndgranat har flere fragmenter på en maskin PhysX-kort enn en uten? Eller vil den kun se bedre ut og det fortsatt bare er en skaderadius som er lik? Mulighetene for reell fragmentskade er i alle fall teoretisk mulig. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Dette kortet har jeg ventet på...Forhåpentligvis vil Valve legge inn support for dette i Source motoren, slik at PCen slipper å lagge når jeg hiver håndgranater mot mange kasser/lik 5800318[/snapback] Tror nok de som har en PPU vil ha en vesentlig fordel i slike situasjoner ja! Fysikken i Source er ganske krevende, selv for en high-end cpu. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Jeg gleder meg virkelig til dette kommer og vi får se hva det virkelig klarer. Prisen er heller på ingen måte avskrekkende. For min egen del har jeg per idag ikke plass, men det lar seg vel ordne etterhvert. En problemstilling jeg er veldig spent på er hvordan fysikken kan skaleres i spill. Fungerer den som en ren avlasting eller vil man kunne få bedrede effekter osv. Og hvor vil skillet mellom eye-candy fysikk gå mot konsekvens-fysikk? Vil en håndgranat har flere fragmenter på en maskin PhysX-kort enn en uten? Eller vil den kun se bedre ut og det fortsatt bare er en skaderadius som er lik? Mulighetene for reell fragmentskade er i alle fall teoretisk mulig. 5800329[/snapback] Du kan jo se på sidene til Ageia som det linkes til fra artikkelen. Der blir det sammenlignet hva en cpu klarer av high-end fysikk skalert for cpu, i forhold til hva ageia klarer i fysikk skalert for ppuen. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Denne artikkelen var hovedsaklig en melding om at ASUS har satt igang produksjon av PhysX-kort. Som linken i andre setning viser er selve teknologien allerede godt beskrevet. Det skal også legges til at dette er et helt nylansert kort, ikke noe vi har kunnet leke med på testbenken - dessverre... Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Sjekk ut denne filmen. 5800399[/snapback] Grei nok den, men denne cellfactor high definition videoen viser hva den virkelig kan gjøre i et skikkelig spill. Det går ikke spess kjappt å laste ned :/ men det er verdt det. Endret 23. mars 2006 av kjaks Lenke til kommentar
mungo Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Tror nok dette kortet vil hjelpe bra til både de som har high-end-systemer og de med litt mer beskjedne systemer. Selv om man sitter på en grom CPU i disse dager så er CPU en flaskehals når man har bra skjermkort. Blir spennende å se tester av denne teknologien. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Håper det kommer til Battlefield og CS: Source. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Stiv pris spør du meg.. Men sikkert gøy å ha! 5799789[/snapback] Jeg skjønner heller ikke hvorfor dette skulle være en veldig stiv pris.. Hvis dette produktet gjør så stor forskjell som jeg tror det kommer til å gjøre, er det ingenting i veien for å punge ut et par lapper for det. 3d-akseleratorer kosta jo tross alt adskillig mer da de kom på markedet... Lenke til kommentar
Deluxe_REborn Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) CS:Source ville rekylene og skudda når man treffer folk bli mer realistiske, slik at man virkelig kan se kjøttsår og realistiske headshots :!: Endret 23. mars 2006 av Deluxe_REborn Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Skulle likt å se dette i CS:S *hint, hint: magnum og headshot* Endret 23. mars 2006 av Pusur1993 Lenke til kommentar
Deluxe_REborn Skrevet 23. mars 2006 Del Skrevet 23. mars 2006 Tror nok dette kortet vil hjelpe bra til både de som har high-end-systemer og de med litt mer beskjedne systemer. Selv om man sitter på en grom CPU i disse dager så er CPU en flaskehals når man har bra skjermkort. Blir spennende å se tester av denne teknologien. 5800474[/snapback] Det er nettopp dette AGEIA har gjort. De vil øke realismen til den måten den egentlig burde være, fordi dagens cpu klarer ikke dette uansett om hvor rask og nyere teknlogi den har. Men egentlig burde dette bære integrert på dagens GPU eller hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå