Gå til innhold

Ageia PhysX er offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle likt å se dette i CS:S :dribble: *hint, hint: magnum og headshot*

5800576[/snapback]

 

Det ville jo ikkje skjedd noko spesielt i den situasjonen då. Skuddet ville gått tvers gjennom hodet til fyren og fyren ville sunket til bakken som ein sekk.

5800644[/snapback]

Det avhenger jo helt av hvor realistisk de velger å lage det. Selv om PhysX er en fysikkakselerator, er det ikke dermed sagt at den avhenger av en 100% realistisk fysikkmotor for å fungere....

Lenke til kommentar
Skulle likt å se dette i CS:S :dribble: *hint, hint: magnum og headshot*

5800576[/snapback]

 

Det ville jo ikkje skjedd noko spesielt i den situasjonen då. Skuddet ville gått tvers gjennom hodet til fyren og fyren ville sunket til bakken som ein sekk.

5800644[/snapback]

 

Emh... Gått i bakken som en sekk? Med støtte for PhysX i CS:S så ville ikkje fyren gått i bakken som en sekk, med magnum og headshot så ville han nok flydd 2 meter...

 

EDIT: Ser for meg de folka finne opp noe ala SLI for PhysX-kort :dribble:

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar
Skulle likt å se dette i CS:S :dribble: *hint, hint: magnum og headshot*

5800576[/snapback]

 

Det ville jo ikkje skjedd noko spesielt i den situasjonen då. Skuddet ville gått tvers gjennom hodet til fyren og fyren ville sunket til bakken som ein sekk.

5800644[/snapback]

 

Emh... Gått i bakken som en sekk? Med støtte for PhysX i CS:S så ville ikkje fyren gått i bakken som en sekk, med magnum og headshot så ville han nok flydd 2 meter...

 

EDIT: Ser for meg de folka finne opp noe ala SLI for PhysX-kort :dribble:

5800750[/snapback]

 

Tro meg! Om du skyter en kar i hodet med en magnum så vil han aldri fly 2 meter! Det er fysisk umulig at det vil skje i virkeligheten. Som LinkHimself sier ville han falt i bakken som en sekk (slik som det faktisk skjer). No way at et fullvoksent menneske klarer å bli flytta 2 meter vekk av en magnum kule. Har du ikke sett på Mythbusters eller!?

Lenke til kommentar
Skulle likt å se dette i CS:S :dribble: *hint, hint: magnum og headshot*

5800576[/snapback]

 

Det ville jo ikkje skjedd noko spesielt i den situasjonen då. Skuddet ville gått tvers gjennom hodet til fyren og fyren ville sunket til bakken som ein sekk.

5800644[/snapback]

 

Emh... Gått i bakken som en sekk? Med støtte for PhysX i CS:S så ville ikkje fyren gått i bakken som en sekk, med magnum og headshot så ville han nok flydd 2 meter...

 

EDIT: Ser for meg de folka finne opp noe ala SLI for PhysX-kort :dribble:

5800750[/snapback]

Hvis de gjør det realsitisk så vil han nok falle rett i bakken som en sekk.

Hvis han som blir truffet skal flyge 2 meter, kommer han som avfyrer skudde til å flyge like langt andre veien. (Hvis ikke det våpenet han bruker henger fast eller det er et som står på bakken og veier mye...)

 

Edit:

CaZpeR var "2 fast" for meg :p

Endret av 2 Fast 4 Biltema
Lenke til kommentar
Skulle likt å se dette i CS:S :dribble: *hint, hint: magnum og headshot*

5800576[/snapback]

 

Det ville jo ikkje skjedd noko spesielt i den situasjonen då. Skuddet ville gått tvers gjennom hodet til fyren og fyren ville sunket til bakken som ein sekk.

5800644[/snapback]

 

Emh... Gått i bakken som en sekk? Med støtte for PhysX i CS:S så ville ikkje fyren gått i bakken som en sekk, med magnum og headshot så ville han nok flydd 2 meter...

 

EDIT: Ser for meg de folka finne opp noe ala SLI for PhysX-kort :dribble:

5800750[/snapback]

 

Tro meg! Om du skyter en kar i hodet med en magnum så vil han aldri fly 2 meter! Det er fysisk umulig at det vil skje i virkeligheten. Som LinkHimself sier ville han falt i bakken som en sekk (slik som det faktisk skjer). No way at et fullvoksent menneske klarer å bli flytta 2 meter vekk av en magnum kule. Har du ikke sett på Mythbusters eller!?

5800788[/snapback]

 

Yep, du har rett. Basic fysikk egentlig, bevegelsesmengden er bevart, altså hvis to personer veier like mye, og den ene fyrer av en hagle mot den andre personen vil begge fly like langt i motsatte retninger (hvis man ser bort fra at han som skyter antagelig er klar for å bli 'dyttet'). Hvis man noensinne har avfyrt en hagle vet man at man ikke flyr to meter bakover, og dermed vil ikke det man skyter på heller fly ;)

 

Edit: Ser ut som jeg var tregest hehe

Endret av NilsJohan
Lenke til kommentar
Skulle likt å se dette i CS:S :dribble: *hint, hint: magnum og headshot*

5800576[/snapback]

 

Det ville jo ikkje skjedd noko spesielt i den situasjonen då. Skuddet ville gått tvers gjennom hodet til fyren og fyren ville sunket til bakken som ein sekk.

5800644[/snapback]

 

Emh... Gått i bakken som en sekk? Med støtte for PhysX i CS:S så ville ikkje fyren gått i bakken som en sekk, med magnum og headshot så ville han nok flydd 2 meter...

 

EDIT: Ser for meg de folka finne opp noe ala SLI for PhysX-kort :dribble:

5800750[/snapback]

Hvis de gjør det realsitisk så vil han nok falle rett i bakken som en sekk.

Hvis han som blir truffet skal flyge 2 meter, kommer han som avfyrer skudde til å flyge like langt andre veien. (Hvis ikke det våpenet han bruker henger fast eller det er et som står på bakken og veier mye...)

 

Edit:

CaZpeR var "2 fast" for meg :p

5800817[/snapback]

 

Akkurat det er ikke nødvendigvis sant (selv om det såklart ikke er nok krefter i en kule til å kaste folk bakover 2 meter), det kan være forskjell på hvor lang tid akselerasjonen tar. Og viktigere, hvordan man står, om man fløy like langt bakover selv, så hadde det vært umulig å dytte noen overende.

 

AtW

Lenke til kommentar

Mythbusters er geniale folk og jeg digger å se dem hver gang jeg slår tven på discovery channel ;)

 

Men det jeg mener er at hvis en treffer en med magnum, ville kula lage en bedre realisme skade. Det er selvfølgelig avhenging av hvor kraftig våpen man bruker. Er det en magnum kan den gjøre stor skade, ikke bare på hode, men hvis man treffer kroppen også. Da man virkelig kan se kjøttsår og kanskje innvoller... :tease:

 

Valve vil nok støtte den fysikk akkseleratoren og oppdatere alle Hl2-engine spill med støtte for den. Det gjenstår bare å se dette i praksis.

Lenke til kommentar
Hadde gjerne sett at hw.no skrev litt mer om hvilke forskjeller det faktisk utgjør i spill?  Virker nesten som et ekstra grafikkort utifra artikkelen.  Hvordan vil dette kortet prestere med en litt eldre cpu og grafikkort?  Er dette bare til bruk for ekstrafunksjoner (slik som HDR) eller vil det trekke opp fps uansett?  Altså analogi: fungerer det som en turbo på biler som trekker opp ytelsen på selv en gammel traver, eller et nytt stereoanlegg som gir ny kjøreopplevelse, men påvirker ikke fremdriften i seg selv?

5800125[/snapback]

Spillene må ha støtte for det, men spill utviklere har ikke akkurat for vane å bruke tid og penger på å lage innhold som kun en liten brukerbase har glede av, så ihvertfall i starten vil nok dette hovedsaklig brukes til ytelse forbedringer. Så får vi etterhvert se hvor bra opptak dette får. Jeg kommer ihvertfall ikke gå mann av huse for å anskaffe meg et slikt kort.

Lenke til kommentar
Skulle likt å se dette i CS:S :dribble: *hint, hint: magnum og headshot*

5800576[/snapback]

 

Det ville jo ikkje skjedd noko spesielt i den situasjonen då. Skuddet ville gått tvers gjennom hodet til fyren og fyren ville sunket til bakken som ein sekk.

5800644[/snapback]

 

Emh... Gått i bakken som en sekk? Med støtte for PhysX i CS:S så ville ikkje fyren gått i bakken som en sekk, med magnum og headshot så ville han nok flydd 2 meter...

 

EDIT: Ser for meg de folka finne opp noe ala SLI for PhysX-kort :dribble:

5800750[/snapback]

 

Tro meg! Om du skyter en kar i hodet med en magnum så vil han aldri fly 2 meter! Det er fysisk umulig at det vil skje i virkeligheten. Som LinkHimself sier ville han falt i bakken som en sekk (slik som det faktisk skjer). No way at et fullvoksent menneske klarer å bli flytta 2 meter vekk av en magnum kule. Har du ikke sett på Mythbusters eller!?

5800788[/snapback]

 

Edit: brukte visst litt lang tid med innleget mitt. oh-well.

Eller for den delen, fölgt med i 2FY i timen med conservation of momentum. Moment er masse ganger hastighet.. så et kjappt regnestykke, med tall tatt fra lufta:

m = masse til kule = 15,5 gr

v = hastiget til kule = 440 m/s

kilde til tall

 

Bevegelses mengde: 15,5gr * 440m/s =6,82 kg*m/s

 

Anntar mål absorberer 100% av energien fra kula (kula går ikke igjennom kroppen), og att målet veier 85kg (inkl. utstyr), at målet står stille i nöytral opp/ned posisjon.

 

Bevaring av bevegelsesmengde gir da 6,82kg*m/s = 85kg * x m/s --: x = 0,0802m/s... så om målet sto på skinner uten friksjon, så ville mål-massen etter skuddet bevege seg med en hastighet av 8,02cm/s bort fra skuddet...

 

Om målet istedenfor ikke står på skinner, og det finns friksjon, så vil åpenbart hastigheten minske...

 

Så, målet ville ganske sikkert ha falt rimelig rett ned, ihvertfall er det ikke snakk om å flyge metervis, sånnt skjer bare på film.. :) kanskje noen cm.. kanskje, og da mer sannsynlig pga muskel-spasmer i det hjerner "kortslutter" i målet...

 

Viktig å påpeke anntakelsen av at kula overförer all energi til målet... noe ett magnum skudd mot hodet på en fyr -ikke- ville gjort. den ville overfört noen prosent av energien sin för den ufortödent flöy videre!

 

... Egentlig burde jeg jobbet med hjemme-oppgavene som jeg har.. sukk. vel det var göy så lenge det varte! :D

Endret av Dargar
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Tom Clancy’s Ghost Recon Advanced Warfighter så bare helt fantastisk ut med Ageia, blir spennende å se tester og slikt i fremtiden av dette her.

Lenke til kommentar
Ja tenk så fantastisk om alt hadde blitt intigrert i et tykt hovedkort med masser av sockets, slik at du bare trenger å kjøpe gpu, ppu, cpu osv og sette de inn i hovedkort på samme måte som CPU. *drømme*

 

Greets. Rise

5801151[/snapback]

 

Man kan jo se på PCIe som en socket, og at det er slik det gjøres i dag?

 

AtW

Lenke til kommentar
Spillene må ha støtte for det, men spill utviklere har ikke akkurat for vane å bruke tid og penger på å lage innhold som kun en liten brukerbase har glede av, så ihvertfall i starten vil nok dette hovedsaklig brukes til ytelse forbedringer. Så får vi etterhvert se hvor bra opptak dette får. Jeg kommer ihvertfall ikke gå mann av huse for å anskaffe meg et slikt kort.

5800870[/snapback]

 

For å ha nytte av dette kortet så må spillene være kodet med physx son egen fysikkmotor (ageias kjøpte jo opp konkurenten til havok). Så da kommer jeg frem til at spill som bruker havok sin fysikkmotor aldri til å dra nytte av dette. Og så vidt jeg har fått med meg gir ageias ut motoren gratis mot støtte for dette kortet mens havok tar 250K+ pr spill (ifølge theinq, jaujau). Poenget er iallefall at hvis dette stemmer så kommer nok mange spill til å støtte dette, hvis de faktisk får motoren gratis og jo flere spill som støtter det jo flere vil nok kjøpe det. Tror jeg iallefall.

 

 

Når det gjelder videosnutten så er den her: http://physx.ageia.com/footage.html

 

 

Edit: Noen som vet hvilken quicktimeplugin jeg må installerer for å se highresversjonen av cellfactor?

Endret av Veritas_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...